Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Devatenáctiletý posluchač konzervatoře Zdeněk se po bezstarostných prázdninách znovu setkává s dívkou Evou. Eva je jednou z jeho náhodných známostí a čeká dítě. Zdeněk sice pochopí, že není otcem dítěte, je však přesvědčen, že „každý musí někoho mít“. Navíc k jeho vlastnostem patří houževnatost a vůle nepoddávat se těžkostem. A tak se – na rozdíl od Evy – z bezstarostného studenta stane zodpovědným rodičem... Scénář napsal Milan Ležák podle stejnojmenné prózy Zdeňka Rosenbauma. Režisér Karel Smyczek zůstal při realizaci věrný svému stylu: téměř sociologicky zaznamenává jednání postav a zároveň poetizuje všední věci. Na začátku dominuje idylická prázdninová nálada, kontrast k ní pak tvoří počátky soužití studentského páru, Zdeňkovo rozhodování a první měsíce péče o narozené dítě. Důležitou součástí filmu je hudba, jejímž autorem je Emil Viklický. (Česká televize)

(více)

Recenze (111)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Vždyť ani nejsi jeho táta... Jo poněvadž jsem jeho máma". Tenhle film má za mě dvě hlavní velké devizi. Jednak je to Vladimír Javorsky v hlavní roli, který je naprosto přirozenej a to ať už ze začátku v roli bezstarostneho konzervatoristy, tak i později v roli taty&mámy v jedné osobě. Tou druhou základní devizou je úžasne hravá hudba Emila Viklickeho. Jeho hudba je zde tim, co tento poměrně silný lidský příběh krásné dotváří. K tomu, abych mohl filmu dát plný počet mi asi něco chybí či přebývá, i když nějak nedokážu říct přesně co. Ale jinak je to vážně slušně povedeny snímek. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Film pro nás pro muže. O tom, jak to nemáme s některými ženskými jednoduché, jak odmítají být zodpovědné a vezmou roha, když mají dítě a nechají to na muži. Bohužel poznal jsem osobně dost takových žen, které si ale nemyslí, že jsou špatné (jak jinak, jinak by nebyly takové jaké jsou), ale ve většině případů chtějí mužům vládnout a stále s nimi bojovat, a mít nad nimi vrch, i když je to hra kocoura s myškou. Svého času byl tenhle film dojákem především pro ženy, které se dušovaly, že by nic podobného neudělaly jako představitelka záporné ženy, kterých je ale požehnaně. V.Javorský se touhle rolí zaškatulkoval do hodného, měkkého chlapce, dnes již muže, ale lépe by udělal, kdyby nehrál, neb se přitom svém povolání trápí a moc mu nejde. Ale co by měl v jeho věku dělat? ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý film, v němž se musí mladý, nepříliš průbojný student hudební konzervatoře Zdeněk Klouček v podání skvělého V. Javorského vypořádat s velmi nepříjemnou životní událostí. Během bezstarostného léta, kdy pracoval na brigádě jako poštovní doručovatel, se milostně sblíží s Evou (děsivě přesvědčivá Y. Kornová), která mu o několik měsíců později oznámí, že s ním čeká dítě. Překvapený Javorský se nové situaci postaví čelem a snaží se všemi způsoby jako nedostudovaný klavírista zabezpečit budoucí rodinu. Ve vztahu mladého hudebníka a neznámé dívky však nebude vše dle klasického rodinného scénáře, což začíná být patrné od okamžiku, kdy si mladá žena v pokročilém stupni těhotenství neohleduplně pozve na mejdan své přátele, nepřátelsky vyhlížejícího Sagiče a drzouna O. Vetchého. Vzhledem k nejen podivným mateřským pudům své partnerky, ale i k jiným zásadním nesrovnalostem, je ubohému V. Javorskému jasné, že dítě není jeho a při konfrontaci jeho amorální partnerka přizná vinu a bezohledně uteče. Hlavní hrdina ve výborném Smyczekově psychologickém dramatu nyní stojí před mimořádně závažnou volbou, kdy rozhoduje o osudu novorozence a o své vlastní seberealizaci. V roli výstředního malíře, jenž byl, jak se ukázalo, společným známým obou hlavních postav, a jehož malířský styl je obsažen v názvu dramatu, se představil P. Čepek. Dobráckého profesora hudby na konzervatoři ztvárnil v jednom ze svých několika hereckých představeních E. Schorm, známý režisér a významná osobnost československé kinematografie. Rodiče klavíristy s vysokou mírou zodpovědnosti zahráli E. Jegorov a M. Martínková a v malých rolích jeho studentských kamarádů se představili M. Suchánek a J. Langmajer. Za velmi působivý pokládám kontrast mezi počáteční mladíkovou letní idylkou a bezstarostností a nadcházející nutnosti řešení složité životní události. V závěru nadprůměrného snímku předvede záporná postava Eva naplno svůj nelidsky pokřivený charakter a neslýchanou drzost a právě tento moment u mě rozhoduje o udělení maximálního hodnocení. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Film, který ukazuje lásku muže k cizímu dítěti. Dlouho si myslel, že je jeho, ale po porodu zjistil, že bylo počato dva měsíce před tím, než se seznámil s jeho matkou. Zatímco matka se dítěte zřekla, on se do papírů nechal zapsat jako otec, přijal ho za vlastní a v dětství mu dělal otce i mámu. Fantastický výkon Vladimíra Javorského, podle mě nejlepší jeho výkon, a to už na začátku kariéry. Yvetta Kornová, nádherná ženská s tábora, která se zachovala jako krkavčí matka, co se vzdala svého dítěte. Petr Čepek si tradičně hraje to své, tentokrát jako malíř surrealistických obrazů a v malé roli Ivana Chýlková v plavkách. Pro mě obrovské překvapení pod Smyczkovou taktovkou. [2383. hodnocení, 97. komentář, 76%] ()

bubun 

všechny recenze uživatele

Tedy vůbec nechápu, jak může někdo Javorskýho alias Kyslíka obsadit do role lokálního plejboje - v podstatě si neumím představit nevhodnějšího představitele, než tohohle rachitika. Langmajer Bursík potěší, ne však už Míša Suchánek hrající na xylofon, ačkoliv jemu by to člověk věřil. Film je místy předvídatelný, ale má zajímavé momenty a pár silnějších zvratů. Nejlépe hraje Čepek, ale to se dá čekat. Hned po něm by to byl ten dětský herec v roli "syna" s celkem přirozeným projevem. A mihne se tady i kudrnáč Vetchý. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (10)

Reklama

Reklama