Reklama

Reklama

Angličan

  • Česko Anglán (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jediné, co mu zbylo, je pomsta... Devět let strávil v jednom ze zařízení Jejího Veličenstva, britské královny. Jmenuje se Wilson, je stárnoucí profesionální gangster a těch devět let jej držela nad vodou jen myšlenka na Jenny, jediného člověka, který mu na světě zbyl. Jenomže Jenny, jeho krásná, sladká dceruška, ke které se vždycky z vězení vracel, už není. Její mrtvé, ohořelé tělo našli před časem v nabouraném autě na Mulholland Drive v Los Angeles, kde žila se svým milencem, hudebním promotérem Terrym Valentinem. Policie případ uzavřela jako nehodu. Wilson se však příliš dlouho pohyboval ve světě zločinu, aby dokázal této verzi uvěřit. Ví, že za smrt jeho dcery je někdo zodpovědný. A od okamžiku, kdy se dozvěděl tu zdrcující zprávu, žije jen pro jedno: pro pomstu... Režisér Steven Soderbergh na sebe upozornil už svou celovečerní prvotinou Sex, lži a video (natočil ji v pouhých šestadvaceti letech!), která získala Zlatou palmu v Cannes a za niž byl nominován na Oscara a Zlatý glóbus. Do povědomí diváků vstoupil i svými snímky z posledních let Zakázané ovoce, Erin Brockovich nebo Traffic. Ve filmu Anglán, jehož drsný děj silně kontrastuje s nádherou a pohodovostí losangelského světa boháčů, tohoto „předpokoje ráje“, se snaží jednoduchost zápletky vyvážit strukturou vyprávění: děj se odvíjí jako Wilsonovy vzpomínky na nedávné události, časová posloupnost je neustále narušována krátkými flashbacky nebo naopak záběry, předjímajícími budoucnost. Zajímavostí je také využití filmu Kena Loache Smůla na patách z r. 1967, v němž hraje mladý Terence Stamp, pro evokaci Wilsonových vzpomínek na vlastní dávnou minulost. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (44)

Topco 

všechny recenze uživatele

Soderbergh pracuje s klasickým noirovým motívom pomsty na vlastnú päsť a ozvláštňuje ho o preňho typické technické hrátky so strihom (časté prelínanie časových rovín, ktoré nás udržujú v strehu inak banálneho príbehu). Režisér sa netajil, že sa v tomto inšpiroval svojim obľúbeným filmom: neo-noir klasikou Point Blank (1967). Čerešničkou tiež je, že ako flashbacky z hrdinovej minulosti šikovne použil zábery z debutu Kena Loacha Poor Cow (1967) s mladým Stampom. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

2003: Mám dojem, že je to další Soderberghův film, co si točil hlavně pro sebe, ne moc pro diváky. Je to úžasně stylové, je to možná rafinované, je to možná invenční, ale zároveň je to většinou bohužel trochu nuda. Terence Stamp si to rozhodně užívá, stejně jako Peter Fonda, jenže já moc ne. Těším se na další velkorozpočtovou pecku typu Erin Brokovich, Dannyho parťáci nebo úplně nejlépe Solaris či Traffic. 2019: Po 16 letech člověk už oceňuje tu osobitost, atmosféru a vůbec styl plus skvělého Stampa v hlavni roli. Mimochodem mi pořád připomínal Balea v letošním Le Mans... ()

Reklama

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Hrátky se střihem a prolínáním časových rovin - které se spíš vracejí k filmům 60-ých a 70-ých let, než že byly nějak zvlášť objevné - dávají na frak hodně mělké historce o tatíkovi mstícím smrt svojí dcery. Pro jeho zábavné experimenty s formou mám Soderbergha rád, jenže bez rovnocenného obsahu se z něho nový Welles nebo Scorsese rozhodně nestane... ()

movie 

všechny recenze uživatele

Nenápadný a tak trochu zastrčený snímek v Soderberghově filmografii, ovšem stojí za to. ANGLÁN nabízí jednoduchou story zabalenou do originálního filmařského saténu, kde uchvátí střih, kamera, geniální hudba ... Dobře se na to kouká, Terence Stamp je správně kožený a nenapadá mě nikdo, kdo by si tuhle postavičku mohl střihnout a za zmíňku rozhodně stojí několik výtečných scén v čele s úvodní likvidací chlapíků na skladišti a auto honičky v kopcích. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Bohate vyštylizovaná soderberghovka s naštvaným anglánom v popredí, na povrchu možno trochu vyznievajúca ako štýl bez substancie, v realite však pracujúca s jasným jednosmerným zámerom portrétovať LEN vzťah otca x dcéry, bez potreby rozoberať a detailovať charaktery všetkých ostatných vedľajších postáv, v čom film možno suverénne neexceluje, no nezlyháva. Limey je režisérov pohľad späť na krimi snímky 70. rokov a nimi silne inšpirovaný, avšak bez stagnácie, práve naopak – plný invencií/experimentov na poli réžie, strihu a mixovania zvuku, plus absolútneho zmajstrovania nelineárnej štruktúry rozprávania príbehu, vizualizovaného skrz ultimátne famóznu kameru. Zároveň tiež ponúka sladkastú a ojedinelú možnosť plne si vychutnať Terencea Stampa (cením aj Fondu & Heinle) v hlavnej role, centrom celého 90-minútového diania. Škoda tých šeredne vyzerajúcich akčných/bojových scén, bez nich by som nemal čo kritizovať... #1 Reštaurovaná 4K vyzerá ako úplne iný film v porovnaní s pôvodným BR. Otázkou už len zostáva, ako vyzerá D-VHS? x) (x / x / x) (x / x) (x) (19.12.2019) (27.8.2020) (2x29.10.2022) (30.10.2022) ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Príbeh o motorke a jeleňovi, ktorý rozpráva Valentine, sa skutočne stal jeho predstaviteľovi (Peter Fonda). (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama