Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Bohužel či bohudík, podle toho, ze kterého konce se to vezme, jsem měl během filmu opět štěstí na výbornou společnost. Této společnosti bylo třeba věnovat pozornost a pochopitelně už ji moc nezbylo na samotný film, tudíž nám utekla spousta souvislostí typu, kdo ke komu patří, kdo s kým zrovna kuje pikle a vlastně i to, kdo je dobrý, kdo je dobrý méně a kdo je úplně zlý. Tento snímek si vyžaduje opravdu nadstandardní příval pozornosti. Každých 10 minut nám do děje vpluje 5 nových postav a zorientují se zřejmě jen ti nejzapřisáhlejší Soderberghovi fanoušci. Nevím, nějak mi nesedlo obrovské množství epizodek o tom, kterak drogy ovlivňují různé lidské životy různě. Přiznám se, že jsem nezachytil dokonce ani význam různých kamerových filtrů, ale důležité je, že jsem si jich vůbec všiml. Se Soderberghem si nevadíme, ale společné pivo bychom si asi neužili. Ocenil bych snad jen všudepřítomnou syrovost a vyprávění opravdu bez příkras, a to na všech frontách. To ovšem v současných filmech není nic až tak neobvyklého. Pokud vás daná problematika opravdu zajímá, či byste se rádi chtěli podobným způsobem živit, tak bych doporučoval sáhnout spíše po tomhle klenotu. ()
Poprve se mi film kdovijak nelibil, po druhym skouknuti to bylo lepsi. Film se snazi pojmout problem drog z ruznejch pohledu a proto rozviji nekolik pribehu, ktery se vzajemne lehce propletaj, problem je, ze to je diky mnozstvi postav a zapletek misty lehce zmateny a nektery pribehy vyzni do ztracena. Jinak celej film je dost mizerne natocenej, ta kamera byla fakt priserna, hudba je taky dost debilni, ze je skoro lepsi, kdyz neni, no a navic je to cely tak nejak podivne sestrihany. Co se tyce jednotlivejch pribehu, nic, co by tu uz nebylo, ale jsou rozhodne zajimavy. A nejvetsi klad filmu - herci. Samy hvezdy, nevim koho bych mel vypichnout jako toho nej, tak jen zminim, ze oskar pro Del Tora mi prisel nezaslouzenej, vetsinou se tvari tak nejak bezvyrazu. Celkove rozhodne zajimavej film na tema drog, ale diky delce a vyse zminenejm vytkam misty taky nudnej. ()
Velice povedené drama s výbornými herci zabalené do skělé vizuální podoby. Ve filmu je spousta výborných scén při kterých jsem opravdu uvažoval o plném hodnocení ale na druhou stranu jsou zde i pasáže u kterých jsem se dost nudil. Jsou to převážně scény s Douglasovou dcerou, které by podle mě ve filmu vůbec nechyběly. Ale i tak se jedná o velice zajímavý pohled na drogovou situaci ve světě. ()
Vždy jsem na Soderberghovi obdivoval ten zdravý odstup a nadhled, kdy faktům ustupují emoce, přesto to resp. právě naopak, na zážitku nic neubírá. Takový je i Traffic. Syrový, odosobněný pohled na jedno z nejpalčivějších témat našeho světa, tj; působivá exkurze do světa drog. To jak na stranu poptávky, tak nabídky, napříč celým spektrem, tj; od malých rybek (bezvýznamných pěšáků) až po úplné špičky. Soderbergh nementoruje, je pouhým pozorovatelem, nesoudí a nechává na samotném divákovi, ať si úsudek udělá sám. Co se samotného závěru týče, možná může SPOILER scéna s B. Del Torem sedícím u osvětleného baseballového hřiště plného dětí aneb “kdo si hraje resp. nenudí se, nezlobí” vyznívat (lehce) naivně, ale opak je pravdou. Pokud by se vytratila i ta poslední kapka naděje, můžeme to tu rovnou zabalit. Tuhle hru asi skutečně nelze vyhrát, to ale neznamená, že bychom ji měli přestat hrát. Přičemž paradoxně nejúčinější zbraní jsou ty nejmenší bitvy (vy)bojované uvnitř rodin, jak Soderbergh ukazuje na postavě soudce resp. právě jmenované hlavy ONDCP (otce) R. Wakefielda, přesvědčivě ztvárněném M. Douglasem. Traffic je snímek, který se opírá o silný příběh resp. více než zběžně propracovaný mnohovrstevnatý scénář, působivé herecké výkony, syrovou kameru a lehce upozaděnou režii, která dává hercům dostatečnou volnost, ale přitom je to právě ona, která má vše pevně pod kontrolou. Jako návdavkem nastoluje spoustu otázek na mnohem širší diskuzi a byť ta sama o sobě ještě nikdy nic nevyřešila, jako odrazový můstek to není málo, nemáte ten pocit? 95%[Můžeme polemizovat nad tím, zda-li by se postavy ztvárněné M. Douglasem resp. C.Zeta-Jones i v reálném světě (za)chovali stejně, nicméně právě díky přesvědčivým hercům, nemám důvod věřit v opak. Rodina je potřeba chránit.Tečka]. ()
Asi nejlepší Soderberghův film. Podobné mozaikovité příběhy jsem měl vždycky rád a tenhle rozhodně patří k těm lepším. Máme tu příběhy několika postav a každý z nich má co nabídnout a ani u jednoho se nebudete nudit. Scénár je výborný, Soderbergh nezaváhá ani na okamžik a nesmírně kvalitní herecké obsazení taky nezklamalo. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Benicio Del Toro je je jedním z pěti herců, kteří vyhráli Oscara za film nominovaný v hlavní kategorii, ve kterém mluvili převážně cizím jazykem (většina dialogů Del Tora byla ve Španělštině). Ti další 4 jsou Sophia Loren, Robert De Niro, Marion Cotillard a Roberto Benigni. (don corleone)
- Jeden den po natáčení se vracel James Brolin ke svému autu a nachytal dva mladíky, jak se mu pokouší vloupat do auta. Jelikož měl na sobě stále policejní uniformu, ve které natáčel, zlodějíčky pořádně vystrašil a ti utekli. (don corleone)
- Jako součást přípravy pro scény, ve který byli teenageři zhulení, jim byl foukán pepermintový prášek do obličeje, aby měli zarudlé oči a červený nos. Místo kokainu se pro natáčení používalo sušené mléko. Se šnupáním mléka to přehnal Corey Spears (Bowman) a onemocněl z toho. (don corleone)
Reklama