Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Režisér Steven Soderbergh natočil niečo čo v nás zanechá veľa pre nás nevypovedaných myšlienok a hlavne otázok ako takto svet môže stále fungovať a popri tom sa spokojne šklebyť, zo zarobených čiernych peňazí. Film ostal s otvoreným koncom, lebo nejaký happyend by bol zbytočný a asi aj dosť nereálny, teda rozprávkový... Tento korupčný príbeh má výhodu v tom že sa tu zoskupila plejáda charakterných hercov, čo vložili do svojich úloh neskutočnú vnútornú stránku a tak rad, radom sa tu prezentovali v nezabudnuteľných úlohách pomaly zabudnutý Michael Douglas, Dennis Quaid ale aj menej známy a o to presvedčivejší Don Cheadle či Benicio Del Toro, výborne dopĺňala príbeh spočiatku nenápadná Catherine Zeta-Jones. Vedľajšie postavy hrali ďalší známy herci a aj na malom priestore presvedčili, že malá úloha môže byť výstuhou pre celkový dojem z príbehu, a tak zákutie predaja drog sa stáva v tomto prípade skoro dokumentárnou sondou do života mocných ľudí, čo určujú pravidlá bytia v podsvetí. Vtiahnutie do deja nám prináša aj spôsob prezentovania obrázkov, či že vizuálne poňatie snímania. Takže kamerový filter je buď presvietený do žlta pokiaľ sa jedná o teritórium Mexika a USA zas mierne do modrého odtieňa. ║Rozpočet $48miliónov║Tržby USA $124,115,725║Tržby Celosvetovo $207,515,725║ ()
Ten konec. Začne hrát Brian Eno, rozjede se poslední scéna s baseballem. A pak přijde ten finální minutový záběr, Javierovo POV. Všechno se zpomalí, uklidní... Traffic je prostě skvost. Jsem ráda, že mám ještě fakt dlouhej seznam filmů, co jsem měla vidět už dávno, ale nenašla jsem čas. Protože pak mám možnost vidět zase nějaký ten perfektní, bezchybný film. Prostě takovej ten typ filmu, kvalitní drama, které je divácké, vizuálně odlišné, s přesahem, a nad kterým se dá přemýšlet dny. No, tak takovejch filmů se točí už fakt málo, a když už, tak spíš než do kina musí člověk zamířit na netflix... ()
Traffic jsem sledoval pod vlivem Sicaria s natěšeností na Torovo charizma. Ten ale zahodil masku mlčenlivýho zabijáka, v Sodeberghově mozaice příběhů hraje naopak roli Emily Blunt a tak trochu vyděšeně s naivitou zabředává do drogový břečky. Zatímco Sicario sází na jednoduchou linku s drtivou brutalitou, Traffic situaci na hranicích skládá z několika rovin. Samy o sobě jsou chytlavý i tíživý, ale mosty mezi nimi subjektivně nejsou dostatečně nosný natolik, aby film diváka smetl jako Villeneuveho nástupce. Pokud tvůrci nechtěli šokovat syrovostí, chybí mi tam nějaký znepokojivější vyznění, než zprofanovaný "drogy jsou všude, nejde s tím nic dělat". Na druhou stranu se na to i díky hereckýmu osazenstvu hezky kouká a bez stínu Sicariouše bych přemejšlel i nad pětihvězdím. 80 % ()
Soderberghovi se podařilo podívat se na problém drog tak komplexně, jak je to vůbec na ploše jediného filmu možné – od obyčejných feťáků, přes různé stupně překupníků až po protidrogové orgány. Je to mistrovsky odrežírovaná mozaika s vynikajícím scénářem a naprosto dokonalým obsazením až po naprosté štěky. Všechny čtyři Oscary jsou určitě ve správných rukou, ten za nejlepší film evidentně ne. ()
Mistrovské dílo o drogách se skvěle budovanou atmosférou a výborným hereckým obsazením (nejlepší samozřejmě Benicio, který je v současnosti podle mě jeden z nejlepších herců své generace, možná tím vůbec nejlepším). Steven Soderberg zkrátka dokáže překvapit, jednou natočí úplnou hovadinu, jednou tak vyjímečný film. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Benicio Del Toro sa stal tretím Portorikáncom a druhým mužom z Portorika, ktorý vyhral Oscara. Prvý bol José Ferrer (za film Cyrano de Bergerac - 1950). (Astonko)
- Na začátku filmu se baví Michael Douglas se senátorem Harry Reidem. Původně byl napsaný scénář pro tuto scénu, ale senátorovi se nelíbil, proto vedl s hercem pouze improvizovaný dialog. (don corleone)
- Stejně jako u ostatních filmů, i tady seděl většinu filmu za hlavní kamerou režisér Steven Soderbergh. (don corleone)
Reklama