Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Poprvé mě to ještě jakž takž bavilo, protože jsem stále čekal, co se z toho vyklube. Ale podruhé potřetí už ne - suchopárná středoproudová protidrogově angažovaná N-U-D-A. Rozmazlené, znuděné a dutohlavé bílé dětičky se v rámci protestu proti svým bohatým rodičům sjíždějí drogami, které kupují od chudých pouličních negrů, kteří jsou, chudáčci, vlastně obětí systému, a celý ten tyjátr dirigují španěláci, to je opravdu velké a originální překvapení. A tenhle byznys se bude točit dál a dál bez ohledu na to, kolik dealerů nebo narkobaronů se pozatýká, to jsem taky nevěděl. Mexičtí policajti jsou zkorumpovaná sebranka (další velké překvapení), ovšem kromě Benicia, jednoho statečného, který je zkorumpovaný jen trochu. Rodokapsový přerod Bety-Jones z ženušky-těhulky na Donnu Corleone. Pak nějaké to zákulisní politické a rodinné tlachání všelijakých panáků a paniček, při kterém se stále dokola mlátí už stokrát vymlácená sláma a ze kterého se citlivějším jedincům zvedá kufr. K tomu naprosto příšerná ruční kamera, aby to celé působilo hodně moderně a autenticky (a hlavně aby to bylo levnější), pocukrováno uslintaně patetickým koncem, a máme tu žhavého kandidáta na pár Oscarů. A divácké stádo tupě tleská a spatřuje v téhle rozplizlé bezpohlavní nudě geniální režii, myšlenkovou hloubku a závažné poselství, protože jelikož má celá tahle příšernost skoro dvě a půl hoďky, musí na ní přece "něco" být... ()
Zaujímavý spôsob prevedenia na filmové plátna..!Príbeh drog zobrazený z viacerých hľadísk,hranie sa s farbami-kamerou...nespočet hereckých výkonov.Postavy,ktoré mali"nasrať"nasrali a postavy,ktoré mali práve naopak utešiť(potešiť)potešili..!Prelínanie príbehov,ktoré sú viac než reálne a zaujímavé taktiež potešilo...celkové hodnotenie 5*!Obsahovo,myšlienkovo umelecké dielo..! ()
Drogy na talíři pěkně zasyrova jak pravý biftek nebo krvavý tatarák. Hodně drastické vyprávění formou blízko dokumentární a příjemně civilní herectví, obojí téměř bezchybné i díky citlivé (ne)ukázce násilí. (až na místy roztřesenou kameru) Nejvíc mě zaujal Benicio Del Toro a teď už vím, že dostal Oskara - právem. Jako obvykle uhlazený elegán Michael Douglas potěšil svým lehkým barytonem. Catherine ZJ konečně opravdu něco zahrála, i když o stupínek lepší byla skvěle sjetá Erika Christensen. Don Cheadle taktéž výborný. Hodně se tady míchaly emoce a zkoušky charakterů, ale bez zbytečného patosu nebo přehnaného zveličování. Skoro happyend se mi líbil, třeba existují nějaké ty boží mlýny ne? ()
Traffic je velké dílo Stevena Soderbergha. Perfektním způsobem divákovi představuje život drogových dealerů, překupníků, protidrogových institucí a "koncových uživatelů". Střih je skvělý a přechod mezi lokacemi taktéž. Kamerové filtry udělaly své a dávají filmu dokumentární vzhled. Excelentní herecké výkony jsou podpořeny vynikající kamerou a prací ražiséra. Traffic určitě patří mezi deset nejlepších filmů poslední doby. ()
Divný to snímek. Zpočátku mi dělalo celkem problém se v něm zorientovat, střih je neúprosný a spíše než aby zrychloval tempo přijde vždy v ten nejnevhodnější okamžik, jakoby režisér dal pokyn, aby scéna trvala určitou dobu a pak, i když nebude dokončena, prostě skončila. V samotných kouscích jsem měl zase pocit, jakoby se autoři inspirovali Královstvím Larse von Triera (rozstřesená kamera, složení několika scén z různých záběrů, které pak rozštěpují její fragmenty a logickou posloupnost). Nelíbily se mi ani filtry, které působily příliš nuceně a zbytečně a nakonec nezaujal ani příběh. 60% [TOP 19/17 93%] ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Jako součást přípravy pro scény, ve který byli teenageři zhulení, jim byl foukán pepermintový prášek do obličeje, aby měli zarudlé oči a červený nos. Místo kokainu se pro natáčení používalo sušené mléko. Se šnupáním mléka to přehnal Corey Spears (Bowman) a onemocněl z toho. (don corleone)
- Celkem 4 lidé získali za film Oscara. Jejich jména jsou Steven, Stephen, Stephen a Benicio. (don corleone)
- Benicio Del Toro (Javier) si z natáčení odnesl rekvizitu panenky z kokainu a řetízek, který nosila jeho postava. (Rusyn)
Reklama