Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý anglický šlechtic Richard Bancroft (R. Hrušínský nejml.) se na obchodní cestě ocitne i se svým strýcem Archibaldem (P. Nárožný) v Praze. Zde se seznámí s tajemnou krasavicí Olivií (I. Bartošová) a okamžitě se do ní zamiluje. Proto rád přijme pozvání na maškarní ples jejího opatrovníka, hraběte Kronberga (V. Preiss). Jenže postupně si mladík uvědomí, že dívku a její přátele vídá jen v noci. Odhalení tohoto tajemství na sebe nenechá dlouho čekat – ukáže se, že hrabě Kronberg ve svém sídle vládne početné skupině upírů, kteří si vyhlížejí nevinné oběti. Jednou z nich má být i Richard. Boj s krvežíznivými nočními bytostmi bude o to těžší, že na zabíjení upírů zdaleka neplatí všechny metody, o kterých se píše v knihách. Naštěstí je tu ještě Olivie, která se do Richarda také zamilovala… (Česká televize)

(více)

Recenze (304)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Kdyby se mezi žánry nepřeskakovalo jak po křídovém panáku, hudební doprovod by byl rozmanitější a vyškrtla se postava Vladimíra Marka (tvůrci si asi hodně oblíbili Arnoštka z Vorlova "Kouře", okatá podobnost je hodně slabé slovo), jednalo by se o bezchybný celek. Ale i v současné podobě mi film vyhovuje, především díky na Soukupovy poměry nezvykle kvalitnímu obsazení - slizce působící Viktor Preiss (rozhodně by stálo za to jej využívat v hororech či psychothrillerech častěji), tradičně vtipný Petr Nárožný, dále zaujali také Luděk Kopřiva či Miroslav Táborský... Titulní postavy naopak nejsou hlavním kladem snímku, ale s ohledem na zaměření příběhu se dají tolerovat, Bartošová není o nic méně krásnější než Sharon Tate... Tím jsem se dostal k často zmiňované podobnosti s "Plesem upírů". Sice jsem jej ještě neviděl, nicméně si myslím, že se jedná o podobnou poctu jako následující Soukupův "Byl jednou jeden polda". Tato komedie se sice chvílemi jeví jako kopie Policejní akademie, pak ale přijde moment, z kterého zjistíte, že sami tvůrci takto pojali film ZÁMĚRNĚ (kazety se sérií PA -> zmínka o transylvánském hraběti Polanském), byť Soukupův tým poprašek naivity nesetře. I když jsem úvodem psal, že není chvílemi jasné, za jaký žánr by se měl snímek označovat, musím uznat, že hororové scény mají i na tuzemskou nízkorozpočtovost patřičný říz a řadí se k tomu lepšímu, co se kdy v rámci žánru u nás natočilo (především všechny scény odehrávající se na židovském hřbitově). Celkem chápu, že určitá část diváků při vyslovení režisérova jména má tendence chovat se stejně, jako zde postava Luďka Kopřivy, ale dle mého soudu se nejedná o špatné dílo a relativní napětí spolu s již několikrát zmíněným obsazením (dovedu si představit, co by s tímto snímkem dovedli udělat Sypal, Tofi aj.) si vysluhují standartní čtyři hvězdy. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Když hororová komedie není příliš zábavná ani děsivá, je to na pováženou. Když porušuje zažitá pravidla upírské tematiky a zjevně nejde o sofistikovanou hru či novátorský přístup nýbrž o neznalost nebo ještě hůře ignoraci, je to smutné. A když hlavní herecká dvojice připomíná ochotníky na školní besídce, je to skoro k pláči. Naštěstí je tu pár slušných hlášek, Luděk Kopřiva a zábavná banda rozjívených neposlušných českých upírů připomínajících prázdninový tábor, který pod vedením svého táborového vedoucího Viktora Preisse („za pět minut tady nechci slyšet ani slovo“) zachraňuje co se dá. ()

Reklama

Disk 

všechny recenze uživatele

Viděno po těch letech... bavil jsem se slušně, i když to zestárlo ne úplně důstojně (postava homosexuálního upíra v ženských šatech musela být mimo už v době vzniku). Hodně toho zachraňují Viktor Preiss (ten si svou roli vyloženě užívá) a Luděk Kopřiva, ani Petr Nárožný se tu neztratí. Ústřední dvojice je však otřesná. Rudolf Hrušínský nejml. je tu jalový a Iveta Bartošová je castingový omyl. Naštěstí je tu obstojná výprava, pár dobrých vtipů a celkově slušná technická stránka. Rozhodně se na to dalo koukat, ale dlouho mi Svatba upírů scházet zase tolik nebude. ()

merigieren 

všechny recenze uživatele

je to hezký, bartošová vypadala kouzelně, mladík stále opakoval poučky z knížky a i když jsem se netrhal smíchy, tak upoutali mou pozornost. Zajímavý je, že amíky ještě nenapadlo, že by upíři mohli být v noci nesmrtelní :-) a děj, kluk najde holku, ta ho zachrání z hořícího domu, z hotelu se přestěhují do doupěte, kde jim odsávají krev, nakonec sformují odvetu a končí happy endem s překvapením. Zajímavosti jsou třeba upíří protéza, nikdy nespící strýček a 3 flakony feromonů... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Film o lásce člověka a upíra, jenž oslavuje cudnost a pasivitu. Ano, kdo by to byl řekl, že série "Twilight" bude mít precedens v podobě o patnáct let staršího českého filmu v režii člověka, jenž české kultuře dal Kamarády do deště, Discopříběhy a majora Meisnera? Svatba upírů je typický zástupce jedné linie posttotalitní kinematografie první poloviny devadesátých let. Zatímco během komunismu bylo zcela běžné, že česká popkultura (obzvláště pak hudební produkce) parazitovala na západních titulech po revoluci se najednou plagiátorské tendence vycházející z omezené domácí distribuce, potažmo z cenzury, obrátily do ambice točit české příspěvky zahraničních žánrů. V souladu s dobovou náladou se při tom tvůrci neomezovali na pouhé kopie, ale ve snaze být světoví a současně ukázat unikátnost českého prostředí přicházeli s okázale "českými" variacemi západních schémat. Protože horor v českém prostředí, přinejmenším pak jeho kinematografii neměl vyloženou tradici, vycházeli Soukup a spol. z Polanského komedie "Ples upírů", zřejmě coby prvního slovanského otisku v rámci hollywoodského žánru. Coby hrdě český projekt se "Svatba upírů" jednak okázale rozchází s upírským kánonem (na české upíry si s česnekem nepřijdete a s těmi krucifixy to také není až tak žhavé) a v souladu s dobovou rétorikou vyzdvihuje přednosti českého prostředí až s vehementností turistického průvodce. Praha je tak prezentována jako město alchymistů a golemů, ale jako největší její přednost stejně platí pivo. "Svatba upírů" současně zapadá do dobové tendence přeměny image totáčových hvězd pro novou dobu. Film tak měl evidentně skýtat průlom televizní celebritky a zpěvačky Ivety Bartošové do světa filmu coby představitelky romantických partů, zatímco pro Rudolfa Hrušínského nejml. měl smazat jeho image floutkovského teenagera a jeho statut idola dívčích pokojíčků umocnit partem roztomilého a citlivého romantického hrdiny. Ani pro jednoho z nich se nicméně tato změna neuchytila, a tak snímek představuje o to bizarnější úkaz v rámci jejich tvůrčí dráhy. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (15)

  • Filmovanie stálo 23 miliónov korún, čo v dobe natáčania nebolo málo. (Raccoon.city)
  • Film byl poslední herecký počin Zdeňka Řehoře, který si zahrál postavu potulného mnicha. Necelý rok po slavnostní premiéře zemřel na rakovinu. Stejně tak herečka Nelly Gaierová, jež ztvárnila starou šlechtičnu. Také pro ni to byl poslední výrazný herecký počin. Zemřela za dva roky v 87 letech. [Zdroj: ahaonline.cz] (alonsanfan)

Reklama

Reklama