Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (917)
(1001) Vím, že už jako malé dítě jsem si říkala, že ten film by byl mnohem zajímavější, kdyby v něm ústřední postavou byl Jude Law (muhaha). Tehdy mi bylo asi deset a chvíli jsem vážně věřila, že je to alespoň biomechanoid, ne-li sakumprásk robot. Teď už jsem trochu povyrostla, ale pořád mám podobný dojem, ačkoliv celému tomu příběhu cesty za snem přiznám trochu víc potenciálu než dřív. Ovšem nikdy ne v tomto přeslazeném podání. Kromě toho mám dojem, že film už stihl hodně zestárnout, mnohem víc, než jiné filmy z přelomu tisíciletí. ()
Navzdory všemožným zklamaným kritikám si myslím, že tento film se Spielbergovy povedl velmi a nemá cenu bádat na tím, jaké by to bylo od Kubricka, protože tohle je prostě Spielberg. A i když se ohání mamutím sentimentem a z filmu se stává silně slzopudná záležitost, na jeho kvalitách to nic nemění. Výtka směřuje akorát k samotnému závěru, kde takřka veškeré aspekty filmu ustupují příšerné přesládlosti. ()
Nebýt toho přehnaně sci-fistického konce, který byl hodně velkou zátěží na moji psychiku, byl by to Spielbergův režisérský nadprůměr. Obsazením Osmenta (mladého talentovaného herce, který si tímto filmem získal můj obdiv) do role roztomilého robůtka prahnoucího po opětované lásce a po tom stát se real orgy klukem z toho režisér udělal líbivý doják pro střední generaci.Film je nápaditý a pěkný, toť vše. ()
Krásná pohádka a podobenství o lásce, která věky přetrvá... Ona je to totiž opravdu nejvíc pohádka! Škoda, že to trumberové nepochopili. Ale to je vlastně fuk... Ještě že na tom dnešním světě je nějaký americký Spielberg, co má na to (ducha, fantazii i peníze), aby natočil takovouhle úžasnou, krásnou a v pravém slova smyslu nadčasovou pohádkovou podívanou... I když je to >jenom< fantazie... ()
Vysokoúčelná hi-tech rozprávka pre nedeti. A Spielberg je Pán režisér, čo mi ten pocit po tomto filme len umocnilo. Ukazuje nám, že vie natočiť hocijaký žáner a aj tak z toho vznikne dobrý filmík. Jeho "mimozemské" vízie sú už síce pomerne prihlúple, no to na atrkativite neuberá. Nádherný film o nádhernom priateľstve s nádherným záverom, ktorý vaše oči nenechá suché! Ja krásne ako si divák môže nadviazať vzťah k medvedíkovi. Osment exceluje, dúfajme, že jeho hviezda nevyhasne podobne ako Culkinova. 85%. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Když Stanley Kubrick natáčel svůj poslední film Eyes Wide Shut (1999), předal výsledky práce k budoucímu filmu A.I.: Umělá inteligence včetně originálních návrhů designu svému kolegovi, režiséru Stevenu Spielbergovi. Jedním z důvodů, proč sám s realizací otálel, bylo, že pro ni neviděl dostatečné technické možnosti. Teprve po Jurském parku (1993) uvěřil, že něco takového bude možné, a sešel se s hlavním CGI supervizorem Spielbergova filmu Dennisem Murenem. Spielberg pak snímek pojal jako poctu svému zesnulému kolegovi a příteli. (Lynette)
- A.I. byla prvním filmem, který použil počítačem generované prostředí zvané "Previs", sloužící jako jakýsi předobraz skutečných záběrů (previzualizace). Rovněž představil "virtuální studio", tj. technologii, která umožňovala chodit s kamerou virtuálním zobrazením Rouge City a vybírat si záběry. Tato technologie byla využita i při realizaci trilogie Pán prstenů (2001, 2002, 2003). (HellFire)
- Navzdory různým možným výkladům filozofických témat, která se ve filmu objevují, je sám Steven Spielberg rozebírá nerad, protože se drží rady Stanleyho Kubricka: "Stanley mi jednou poradil, abych nikdy neposkytoval definitivní tematický výklad filmu, protože ten by potom byl jedinou interpretací, která by navěky kolovala ve všech filmových publikacích a lexikonech." (NIRO)
Reklama