Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (205)

Gary 

všechny recenze uživatele

Nejspíš to jediné, co se Milanu Šteindlerovi povedlo natočit. Dobře napsané, se skvělým Pieczkem, Hrzánovou, Vránovou a samozřejmě Chýlkovou, s velice dobrým scénářem. Vadilo mi ale, že to celé vypadá, jako by se to odehrávalo někdy v osmdesátých letech a výprava i kostýmy to jen potvrzují. A třicetiletá Ivana Chýlková na začátku hrající čtrnáctiletou...to se úplně nepovedlo. ()

Davej 

všechny recenze uživatele

Natočit vývoj hlavní postavy od dětství do dospělosti a přitom nezměnit jejího představitele je docela zajímavý nápad. a Ivana Chýlková se s rolí vypořádala slušně, ale mám-li to srovat se žánrovým kolegou, tedy s filmem "Báječná léta pod psa" musím konstatovat, že v tomto souboji Halinino dítko prohrává. ()

Reklama

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbeněhších českých filmů z brilantně zvládnutým hereckým obsazením. Například Ivana Chýlková zahrála zatím svoji nejlepší roli a téměř každý snímek je komický už jen od pohledu. I když nejde o čistokrevnou komedii určitě komické prvky převažují. Nejlepší pasáží celého filmu je pasáž kdy Ivana Chýlková z Barborou Hrzánovou odcházejí z bytu ředitele školy a v podroušeném stavu se táhnou cestou domů a u toho řvou "Hanka byla kráva " - když přemýšlím o této pasáži musím se smát, určitě ti co tento film viděli ví, o čem píši. Dalším obrovským pozitivem tohoto filmu je jeho naprosto dokonalý scénář od , pro mě dost nesympatické osobnosti ,Haliny Pawlovské. Jde vidět, že scénáž je napsán od srdce a jistě , i přes mé nesympatie, musím uznat že českého Lva si opravdu zasloužila ! Také scény ve Švýcarsku jsou kouzelné a další a další , prostě jako celek je to naprosto hotový film a já mu nemám co vytknout! ()

Aelita odpad!

všechny recenze uživatele

Česká soda není šampaňské, ale voda s bublinkami, Chylková není 14-letá holka, ale 31-letá žena převlečená za holku, Milan Šteindler není režisér, ale director cirkusu a tahle šaškařice není film, ale klauniáda. ___ Vypnuto po 15 minutách v rámci zachování vlastních nervů a těžce vypěstovaného hipsterského vkusu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pri tomto filme je zrejmé, že sa jedná o adaptáciu knihy. Film sa venuje určitým časovým obdobiam viac, ako tým menej významným, skáče sa vpred o niekoľko rokov a nové postavy stále a stále pribúdajú. Problém je v tom, že hlavná postava nič špeciálne nerieši, nič, čo by z nej robilo výnimočnú filmovú postavu, zaujímavejšiu, ako hociktorý priemerný človek. Šteindler zrejme výborne vystihol atmosféru knihy a mentalitu ukrajinských prisťahovalcov, zároveň sa nebráni komponovaniu výpravnejších scén kvôli pár okamžikom filmu, čo je v českej kinematografii 90tych rokov skoro až rarita. Ráno je taký milý český pokus o napodobenie Kusturicovho štýlu a minimálne po výtvatrnej stránke je to pokus vydarený. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Film byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 1995. (orkadimenza)
  • Kvůli dobovým rekvizitám a některým scénám, zasazeným do odlehlých lokací, patřil snímek ve své době mezi relativně drahé. Jednoho dne tedy zcela jednoduše došly peníze. Milan Šteindler: "Rok jsme čekali, než se našel další partner, který nám pomohl film dokončit. Zimní ukrainské scény, které se původně měly točit přímo na Zakarpatí a posléze na Oravě, se tak točily ve třicetistupňovém vedru kousek za Barrandovem na skládce, kterou jsme natřeli nabílo a pokryli bílou geotextilií." (NIRO)

Reklama

Reklama