Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (205)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kam jdeš ??" - "Do Zanzibaru.." ;) Poetická cesta plná trapnosti do hlubin Halininy duše.. Tady se ještě Banánový rybičky V žitě nepásly.. Další důkaz, že Sklepmistr Šteindler, než se zaprodal, čemu se zprvu vysmíval, filmy opravdu točit uměl.. Navzdory Halině Pawlovské, nemluvím o scénáři, ale zejména o její knize, kterou nelze nazvat jinak než šmírou.. Kdyby psala scénář a onu antinovelu s nějakou logickou či profesně důstojnou posloupností, pak by tenhle biják platil za adaptaci vskutku inspirativní.. ()

P. J. D. 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film si musí člověk nejprve zvyknout, aby ho správně pochopil a oblíbil si jej. Film je originálně pojat, a ačkoliv se děj posouvá správným tempem, i když někomu by to mohlo připadat trhavě. Postavy jsou zahrané skvěle, zejména "Halinin" tatínek, který zde přímo exceluje. Hudební doprovod také musím pochválit, protože ne zrovna často se u nás stává, aby byl tak osobitý a především význačný, aby si jej člověk zapamatoval. Na naše poměry rozhodně skvělý film. ()

Reklama

marusaj 

všechny recenze uživatele

Mozaika života v šílených letech normalizace. Plejáda herců etablovaných i začínajících. Film nabitý vnitřní energií, pulzující, originálně uchopující, názorně až surrealisticky ilustrující. Vyzvedávat jednotlivé herce nemá cenu (tak snad jen tři - Chýlková, Pieczka, Hrzánová jsou neuvěřitelní). Film táhne dolů určitá roztěkanost, nesoudržnost a často taková jakási zmatenost, kdy se to Štaindlerovi prostě vymklo z rukou a střihač asi neměl na to, dát naraci řád. Nicméně dnes již kultovní snímek, který se stal klasikou. A hraje tam Pyšná Princezna :). A na EX!! ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pravdepodobne som sa už niekde zmienil o tom, že Kusturicove filmy nemám rád. Znesiem feérie (či ako sa to nazýva) v Jakubiskových filmoch, ale nie celé filmy, ktoré robí Kusturica. Šteindler sa pokúsil previesť autobiografickú knihu Haliny Pawlowskej na filmové plátno. Našiel osobitého herca Franciszka Pieczku, čo mu zachránilo časť reputácie, ale obsadiť tridsiatničky Chýlkovú, Hrzánovú, Brodskú a Remundovú do úloh školáčok bolo neodpustiteľné, pretože ony sa dokonca pokúšali tie školáčky stvárňovať. Film je dosť zaľudnený rôznymi pitoresknými figúrkami, ktoré si odohrajú svoj part a zmiznú. Dejové epizódky tvoria kaleidoskop, ktorý nedrží pohromade. Celkovo som mal z filmu dojem chaosu, teda veľkej hodnoty entropie. ()

pestak 

všechny recenze uživatele

Díky za každé nové ráno je film o dospívání, studiích i manželství Olgy Hakunděkové(Ivana Chýlková), která trpí stejně jako zbytek rodiny pod despotismem cholerického otce. Druhý společný projekt Haliny Pawlovské a režiséra Milana Šteindlera nevznikal lehce. Problém byly finanční potíže. Zimní exteriéry se např. dotáčely až uprostřed parného léta ale film stojí za zhlédnutí. Film je alter ego Haliny Pawlovské. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Kvůli dobovým rekvizitám a některým scénám, zasazeným do odlehlých lokací, patřil snímek ve své době mezi relativně drahé. Jednoho dne tedy zcela jednoduše došly peníze. Milan Šteindler: "Rok jsme čekali, než se našel další partner, který nám pomohl film dokončit. Zimní ukrainské scény, které se původně měly točit přímo na Zakarpatí a posléze na Oravě, se tak točily ve třicetistupňovém vedru kousek za Barrandovem na skládce, kterou jsme natřeli nabílo a pokryli bílou geotextilií." (NIRO)
  • Název filmu byl vybrán podle stejnojmenné písníčky Petra Ulrycha, ta vyšla na hudebním nosiči v roce 1999. (sator)
  • Závěr filmu, kdy se auto vznese nad horským údolím, je odkazem na film Thelma a Louise (1991), kde je podobná scéna. (sator)

Reklama

Reklama