Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (205)

lucascus 

všechny recenze uživatele

Ne úplně špatný film, ovšem z této solidní látky a tohoto herckého složení se dalo vytřískat rozhodně více. Tak na film velmi lehce zapomenete a v paměti vám zůstane pouze určitá patlanina života mezi Prahou a Podkarpatskou Rusí. Na druhou stranu, určité scény jsou víc než dobré, především ty s výtečným Franciszkem Pieczkou. ()

Joski 

všechny recenze uživatele

Šteindlerova ukrajinsko-česká sága so zvláštnou poetikou je v kategórii českej komédie ojedinelý exemplár. Podobné filmy sú skôr typické pre východnú alebo balkánsku kinematografiu. Skvelý poľský herec Frantiszek Pieczka ma prekvapil "dobrou češtinou" i citáciou ukrajinského dialektu. Etnografické prvky s kvalitnou dávkou českého humoru na tému "kádrových posudkov" zaraďujú tento snímok do extra kategórie. Táto trošku tragikomédia pravdepodobne nesadne každému divákovi. Pre mňa 95% ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Originální, ale zvláštní film, k němuž jsem si nenalezl cestu ani snad na po třicáté. Mám problém jej zhlédnout celý. Mnohé scény jsou opravdu vtipné a trefné, ale nepřekousnu dvě věci. Ivana Chýlková a její postava mi není sympatická ani jakoby mladá, natož starší. Polák jako tatínek (nic proti Polákům ani Ukrajincům) mi nedává v ději smysl už vůbec. Raději bych bral bodrého "Švejka". Chválím ale velice povedené obsazení ve vedlejších rolích. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kam jdeš ??" - "Do Zanzibaru.." ;) Poetická cesta plná trapnosti do hlubin Halininy duše.. Tady se ještě Banánový rybičky V žitě nepásly.. Další důkaz, že Sklepmistr Šteindler, než se zaprodal, čemu se zprvu vysmíval, filmy opravdu točit uměl.. Navzdory Halině Pawlovské, nemluvím o scénáři, ale zejména o její knize, kterou nelze nazvat jinak než šmírou.. Kdyby psala scénář a onu antinovelu s nějakou logickou či profesně důstojnou posloupností, pak by tenhle biják platil za adaptaci vskutku inspirativní.. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Vtipnej, místy až černohumornej snímek, kterej si určitě najde svoje publikum... mezi všemi těmi, co mají rádi třeba Pelíšky, Vyprávěj a jiné retro věci, co si stěžují na komunismus a jeho absurdní nesmyslnost. Franciszek Pieczka byl uplně skvělej, akorát někdy mu nebylo dobře rozumnět. Ale jeho dupání po věcech nebo alkoholické excesy mi zůstanou dlouho v paměti. Chýlková, i když ze začátku na svou roli trochu přestárlá, taky skvělá a stejně tak to zrežíroval Milan Šteindler - může být na svou práci v raném kapitalismu hrdý (ta hospoda, ve které se odehrálo několik scén, mi přišla nějaká povědomá - jestli tam třeba netočil Vorel Kouř atd...). Pawlowská napsala skvělej scénář podle vlastní knihy a dokonce si v něm i zahrála docela ujetou postavu. Ukrajinská rodinka pobavila skoro vždy. Takže herectvo je tady zastoupené vesměs kvalitními herci, ale stejně tomu celkově chybí něco, co by z toho udělalo můj oblíbenej film... něco. Co? ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Název filmu byl vybrán podle stejnojmenné písníčky Petra Ulrycha, ta vyšla na hudebním nosiči v roce 1999. (sator)
  • Milan Šteindler nevěděl, koho obsadit do role slizkého estébáka, a aby nikoho neurazil, tak si ji zahrál sám. (korbitch22)
  • Režisér Milan Šteindler vzpomínal na inspiraci pro postavu otce (Franciszek Pieczka): "Předlohou byl tatínek Haliny Pawlowské a já nezapomenu, když jsme u nich pracovali, jak se vždycky otevřely dveře, její tatínek mlčky vešel, na stříbrném tácku nesl tři panáky vodečky, talířek s nějakou zakuskou, klobáskou nebo tak něčím, mlčky jsme to do sebe lupli, protože on nechtěl rušit, proto nemluvil, pokývali jsme, jako že si rozumíme, a on zase mlčky odešel." (NIRO)

Reklama

Reklama