Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jakub, jehož celoživotní láska Věra zemřela za záhadných okolností, je přesvědčen, že za její smrt je zodpovědný boss regionálního podsvětí. Jakub je feťák a občasný dealer, který bojuje s drogovou závislostí, přesto se rozhodne smrt své dívky pomstít. Čas pro pomstu by měl nastat na večírku s maskami v nočním klubu, ale Jakub v klíčový moment nedokáže vystřelit na toho, kdo je podle jeho přesvědčení vrahem. Nalézá ovšem svědka, který může objasnit, jak došlo k Věřině smrti, a děj dospívá k osudovému rozuzlení... Třetí celovečerní film režiséra Milana Šteindlera je příběhem o mladých lidech tápajících v životě blízko propasti v podobě drog. Ve filmu, který osciluje mezi černou komedií a psychologickou detektivkou, vytvořili hlavní role Jan Dolanský a Radek Kuchař. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (275)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Je to asi obecný fenomén týkající se všech členů divadla Sklep (snad vyjma Davida Vávry) - pomalu se stávají součástí té mainstreamové kultury, toho showbyznysu, který po léta nejenom ve svém divadle, ale i v přidružených projektech soustavně parodovali a poukazovali tím na jeho obsahovou vyprázdněnost, absurditu takové umělecké a profesní existence a pokleslou estetickou a poetickou složku oficiální (nejenom normalizační) kultury. Dovedli svou poetiku trapnosti k dokonalosti, ale nikdo mi nevymluví, že ambice být součástí tohohle showbyznysu nebyla od počátku přítomna v jejich výborných kabaretních parodických číslech, což ovšem není tak důležitý fakt jako to, že většina sklepáckých osobností po roce 1989 zakotvila u zdroje svých tehdejších parodických čísel. Tomáš Hanák paroduje sám sebe (=ztrapňuje se) v kdejakém pokleslém nekonečném seriálu či uprděné estrádě, Jiří Macháček zakotvil v mělkých vodách domácí populární hudby ... a na Milana Šteindlera ,,zbylo" tajtrdlíkování v nováckém zábavním pořadu a po jednom fenomenálním (Vrať se do hrobu) a dalším výborném (Díky za každé nové ráno) se i jeho režijní tvorba řítí směrem k dekadenci mainstreamu - jak si jinak vysvětlit režijní záměr natočit tendenční film pro teenagery o drogách a vyhulených hrdinech. Ne, tohle opravdu nejsou noví ,,generační" Samotáři, nebo čím měl tenhle film vlastně být? Šteindlera asi definitivně pohltila estetika jím preferované televizní reklamy, jejímž natáčením se živí... A abych parafrázoval titul režisérova nejlepšího filmu - Vrať se do Sklepa, Milane! ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Taky to má sjetý gumy !!" - "Tvůj fotr měl sjetou gumu !! Před dvaceti rokama !!" ;) Škoda, že Milan v tom hrobě, kam se neustále (z)vrací, nezůstal.. I když v souvislosti s jeho další tvorbou nakonec tahle Perníková chloupka není až taková šmíra, zejména dík minimu skutečných hereckých výkonů Dočolomanského s již zde výborným Dolanským a sem tam zdařilé hlášce, protože teprve až Šteindlerovi definitivně hráblo a Nově se začal voblíkat jako stará bába, teprve pak začalo jít (divákovi) opravdu O život.. Bez hlubšího zamýšlení se (pro jistotu) nad obsahem se zdá naprosto jasný pouze jeden fakt, totiž že Martin Němec si jednoznačně líp rozumí s notama než s textem, a tak lze ještě ocenit ten soundtrack, protože ten se mu celkem povedl.. Ve finále takřka stejná zhovadilost jako přehypovaní Samotáři.. ()

Reklama

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Určitě to měl být dechberoucí dojemný příběh o dnešní mládeži, ale záměr se moc nepovedl. Jan Dolanský herecky dělal co mohl, zbytek teenagerů byl krapet mimo. Celkově to bylo takové klišovité a fádní. Možná se na tom podepsal i Milan Šteindler, ale určitě za to může velkou měrou scénář, který mi nepřišel jako výhra v loterii. Záměr tam byl, ale nepodařilo se jej naplnit. Nicméně závěr filmu byl velice pěkný. Škoda, že takový nebyl celý. Na zamyšlení ano.. ale víc od toho nečekejte. 60% ()

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Sama nevím proč, ale než jsem film viděla, měla jsem hodně dlouho dojem, že bude patřit k těm kvalitnějších kouskům české kinematografie. Po shlédnutí jsem názor poměrně rychle změnila. Příběhově je to poněkud chatrné, skoro až nablblé, scénář taky nic moc a pointa nemá ten efekt, který tak křečovitě chtěla vyvolat. Jediné co vidím jako plus je pár vtipných scének jako je například ta s drakundou:), ale celkově film nenabízí kdovíjak kvalitní zábavu. ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

Tak nevím, co si o tomto filmu mám vlastně myslet. Předně: u mnoha českých snímků jsem si už zvykl na jakési nerealistické herecké projevy. Beru to za takovou „naši malou milou českou poetiku“. Mnohé by navíc vysvětlovalo i jméno režiséra Milana Šteindlera, člena to „kultovní party“ Sklep. To, co je zde však na prostoru 110 minut předvedeno, se nedá chápat jinak než jako špatně odvedená filmařská práce. Herci předvádějí přehrávaní tak vysokého kalibru, že se to jen stěží dá v očích diváka chápat jako „tvůrčí záměr“. Scénář Martina Němce je po obsahové stránce zajímavý, ale forma je natolik chabá a filmově natolik zvláštně (chápejte: nechtěl jsem napsat špatně) zpracovaná, že většinu diváků zpracování prostě „nechytí“ (a tím pádem to „schytá“ i stránka obsahová). Film má samozřejmě i své pozitivní stránky: například pěkné úvodní titulky. :o) Ale také samozřejmě věci většího významu: zajímavě nasnímané některé sekvence filmu, dobrá hudební složka. Cením si také úplného začátku filmu - rozruch v bytě Jakubových rodičů - silně mi připomínal (a pokud je tak opravdu, pak dobře parodoval) začátek jednoho veleúspěšného akčního sci-fi thrilleru. Shrnuto a podtrženo: pokud se vám snímek přímo nedostane před oči, tak jej zbytečně nevyhledávejte. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu trpí Jakub (Dolanský) psychickou i fyzickou závislostí na drogách resp.na pervitinu.Faktem je,že lidé závislí na pervitinu ovšem žádné příznaky fyzické potřeby nemají, jelikož fyzická závislost na pervitinu neexistuje.Jedná se pouze o psychickou závislost. (bohhous22)
  • Po filmu ještě v témže roce vyšla i stejnojmenná knižní podoba. (Erico)

Reklama

Reklama