Režie:
Milan ŠteindlerScénář:
Martin NěmecKamera:
Richard ŘeřichaHudba:
Martin NěmecHrají:
Jan Dolanský, Radek Kuchař, Michal Dočolomanský, Vítězslav Jandák, Vanda Exnerová, Dorota Nvotová, Tomáš Vorel st., Zdeněk Vencl, Jiří Schmitzer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Jakub, jehož celoživotní láska Věra zemřela za záhadných okolností, je přesvědčen, že za její smrt je zodpovědný boss regionálního podsvětí. Jakub je feťák a občasný dealer, který bojuje s drogovou závislostí, přesto se rozhodne smrt své dívky pomstít. Čas pro pomstu by měl nastat na večírku s maskami v nočním klubu, ale Jakub v klíčový moment nedokáže vystřelit na toho, kdo je podle jeho přesvědčení vrahem. Nalézá ovšem svědka, který může objasnit, jak došlo k Věřině smrti, a děj dospívá k osudovému rozuzlení... Třetí celovečerní film režiséra Milana Šteindlera je příběhem o mladých lidech tápajících v životě blízko propasti v podobě drog. Ve filmu, který osciluje mezi černou komedií a psychologickou detektivkou, vytvořili hlavní role Jan Dolanský a Radek Kuchař. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (275)
Pokud chtěl Šteindler natočit film z prostředí české drogové subkultury, moc se mu to nepovedlo. Měl si nejdříve zjistiz, jak to tam chodí a ne odkoukat ( nebo vymyslet? ) pár hlášek. Takhle mladí nemluví ( nebo ne pořád ). Je to dost nevěrohodné a trapné, tedy až na těch pár zdařilých. Celý příběh mi připadá dost neuvěřitelný, spíše jako z nějaké americké akční komedie o pomstě. ()
Je to asi obecný fenomén týkající se všech členů divadla Sklep (snad vyjma Davida Vávry) - pomalu se stávají součástí té mainstreamové kultury, toho showbyznysu, který po léta nejenom ve svém divadle, ale i v přidružených projektech soustavně parodovali a poukazovali tím na jeho obsahovou vyprázdněnost, absurditu takové umělecké a profesní existence a pokleslou estetickou a poetickou složku oficiální (nejenom normalizační) kultury. Dovedli svou poetiku trapnosti k dokonalosti, ale nikdo mi nevymluví, že ambice být součástí tohohle showbyznysu nebyla od počátku přítomna v jejich výborných kabaretních parodických číslech, což ovšem není tak důležitý fakt jako to, že většina sklepáckých osobností po roce 1989 zakotvila u zdroje svých tehdejších parodických čísel. Tomáš Hanák paroduje sám sebe (=ztrapňuje se) v kdejakém pokleslém nekonečném seriálu či uprděné estrádě, Jiří Macháček zakotvil v mělkých vodách domácí populární hudby ... a na Milana Šteindlera ,,zbylo" tajtrdlíkování v nováckém zábavním pořadu a po jednom fenomenálním (Vrať se do hrobu) a dalším výborném (Díky za každé nové ráno) se i jeho režijní tvorba řítí směrem k dekadenci mainstreamu - jak si jinak vysvětlit režijní záměr natočit tendenční film pro teenagery o drogách a vyhulených hrdinech. Ne, tohle opravdu nejsou noví ,,generační" Samotáři, nebo čím měl tenhle film vlastně být? Šteindlera asi definitivně pohltila estetika jím preferované televizní reklamy, jejímž natáčením se živí... A abych parafrázoval titul režisérova nejlepšího filmu - Vrať se do Sklepa, Milane! ()
Nejtěžší na tomhle filmu je poznat, jestli to jako někdo myslel vážně. Ta pověstná "sklepácká trapnost" je tam docela často. Ale ten film tě tak hezky přenese do devadesátek (i když je z roku 2002), že je to prostě zábavný. Škoda tý pointy, kterou jsem bohužel uhád asi po 5 minutách. Timhle pojetim tradičního poselství "drogy jsou špatné, áno?" je to fakt značně groteskní. (60%) ()
Svého času se na tenhle film chodilo jako na nové Samotáře, jenže on je spíš nový Requiem For A Dream. Pochopitelně bez všech jeho kvalit. Příběh je stejně banální jako předvídatelný, což u Aronofského drogového thrilleru nevadilo, ale Perníkové věži to podráží nohy, protože jinak není kde brát. Herci jsou - mimo sympatického Jana Dolanského a Vladimíra Marka úplně tuctoví, a navíc příšerně dabovaní. Mix zvuku je celý ohavný, což atmosféře rozhodně nepřidává. Scénář se ji navíc ředil neustálými vtípky, z nichž většina jen prošuměla. Šteindler zkoušel co se dalo, takže jsem měl občas pocit, že točí absurdní drama. Krásným příkladem je zpívací scéna, která nemá vůbec žádný důvod, pointu, ani význam. Zaujal mě alespoň depresivní závěr. Před dvaceti lety mě z něj trochu mrazilo. Dnes už ani to ne. ()
Milan Šteindler se podruhé vrátil do hrobu a mezi teenagery. Doba pokročila a jedou drogy, podsvětí, bossové, mafiáni a různý párty... Nevím jestli tohle mělo být drama nebo komedie, nebo mix obou žánrů. Dolanský jede jako vždy na sto procent a nebýt jeho, asi by to bylo zoufalé... Takhle nějak to dopadá, když někdo točí o tématu, které zná nejspíše jen z doslechu. * * ()
Galerie (19)
Zajímavosti (8)
- Pro lepší rozlišení postav hraných Vladimírem Markem jej v roli Pexesova dvojčete nadaboval Martin Sobotka. (funhouse)
- Po filmu ještě v témže roce vyšla i stejnojmenná knižní podoba. (Erico)
Reklama