Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Ještě než vznikla "Odplata" s Melem Gibsonem natočil podle knihy "Hunter" režisér John Boorman tento thriller. I zde jde hlavnímu hrdinovy o pomstu a hlavně o prachy, o které ho připravil bývalý kolega spolu s hrdinovo manželkou. Bohužel příběh nemá takové tempo jaké by si zasloužil a akce a napětí také není mnoho. Lee Marvin je ale skvělej. ()
YOU'RE A VERY BAD MAN, WALKER, A VERY DESTRUCTIVE MAN! WHY DO YOU RUN AROUND DOING THINGS LIKE THIS? I WANT MY MONEY. I WANT MY $93,000!! Film má drsný ráz. To se musí nechat. Ono by to ani jinak nešlo, když hlavní postavu Walkera hraje drsňák jakým Lee Marvin bezesporu byl. Proto k scénám, kde mlátí nebo střílí lidi a tváří se u toho tvrdě, nic nemám. Problém nastává ve scénách s něžným pohlavím, kde si pan režisér ulétával na psychotropních látkách. Jak jinak, byli šedesátá léta. Proto v těchto scénách je plno divných střihů a flashbacků, které kolikrát nedávají smysl a tím degradují celý film. Plus závěrečná scéna. Asi jsem jí přesně nepochopil. Ale to je možná jen můj problém. Nenechte se proto zmást mým průměrným hodnocením, protože film své kvality a zapamatovatelné scény má. YOU'LL ASK HIM FOR THE MONEY HE'LL SAY NO, AND YOU'LL KILL HIM. SOMETHING LIKE THAT! ()
Hezké, přestože to nikdo nemusí vidět, než umře. Proč taky? Zábavný novodobý noir (ty staré se točily o dost dřív, že), dělaný v době,kdy tyhle filmy měly na kahánku. Boorman byl velmi odvářný, bohužel nedotahující (viz konec) Přesto to má grády a perspektivu, a hlavně ohromný vizuál, co se zaryje do paměti. Kino na obrazovce počítače -- dnes. Aspoň občas tohle -- a spokojenost se koná. ()
Obě verze Odplaty sice jsou mému oku sympatičtější než tento jejich starší bratr, ale vzhledem k datu výroby se jedná o velmi podařený kousek. Rád bych tímto poděkoval uživateli Foma za jeho komentář, který pokřivil mé triviálně přímočaré vnímání světa natolik, že mi začaly dávat smysl i scény, při jejichž sledování jsem si málem nechápavě ukroutil hlavu. ()
O pár desetiletí starší bratříček Helgelandovy Odplaty má svůj specifický půvab a styl,chápu proč je v USA považován za velký kult,ale je tak neodmyslitelně spjatý s dobou svého vzniku,že už dnes zkrátka a dobře tak úplně nefunguje.Jeho líné tempo v kombinaci s přebarveným vizuálem způsobuje,že jsem občas vůbec nesledoval film,ale jen tak bloumal očima po pokoji.Bez okolků obsahuje bezpočet skvělých režijních nápadů,podle střihové skladby by se dalo vyučovat na filmových školách a Lee Marvin definoval slova "cool drsňák" čtyři roky před Clintem Eastwoodem,ale co na plat,dnes už film prostě nemá moc co nabídnout. 65 % ()
Galerie (48)
Zajímavosti (11)
- Webové stánky Rotten Tomatoes tvrdí, že podle součastného hodnocení má film 95% kladného ohlasu. (Terva)
- Jedná se o první film, jenž se zčásti odehrává ve věznici na ostrově Alcatraz, uzavřené v roce 1963. (Javert)
- Angie Dickinson a Sharon Acker byly ještě před uvedením filmu na hlavní straně časopisu Life a na pozadí měly vězení Alcatraz. (Terva)
Reklama