Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Ještě než vznikla "Odplata" s Melem Gibsonem natočil podle knihy "Hunter" režisér John Boorman tento thriller. I zde jde hlavnímu hrdinovy o pomstu a hlavně o prachy, o které ho připravil bývalý kolega spolu s hrdinovo manželkou. Bohužel příběh nemá takové tempo jaké by si zasloužil a akce a napětí také není mnoho. Lee Marvin je ale skvělej. ()
Čarovné je, že ako to natočil Boorman, ten chlapík v skutočnosti nechcel peniaze. To bola len mimikra. On chcel späť to dievča, hlavne teda všetko, čo s jej zradou odišlo, ju konkrétne už asi nie. Keďže nevedel ako inak to získať, ako zoceliť tú ranu a vyplniť tú dieru, zabil všetkých, ktorí s touto jeho stratou akokoľvek súviseli. Hm, že vraj nie je nič horšie, ako ohrdnutá a oklamaná ženská. Je - Lee Marvin! (ďalšiu možnú rovinu tohto filmu odhaľuje tento komentár) ()
Za najlepsi film rezisera Johna Boormana povazujem kultovy strasidelny hixploitation Deliverance, ale holt, kazdy nejako zacina. Tuna sa reziser dohodol s Lee Marvinom /Man Who shoot Liberty Valance/ aby natocili nesurodu a zmysel velmi nedavajucu dramu, o ktorej divak nevie, co si ma mysliet. Pribeh tu aj nejaky je, ale Marvin sam film nestaci utiahnut. Tempo divaka nudi, dialogy blbe, len miestami dobre, celkovo nemam rad tento film a jeho popularitu na tejto databaze som doteraz nepochopil. 30 % ()
Zameňte si Lee Marvina za Jeana Gabina v ľubovoľnej francúzskej kriminálke, alebo gangsterke a viete, ako Point Blank bude vyzerať. Boormanova typická sedemdesiatková gangsterka s ultra drsným chlapáckym hrdinom, ktorý si neberie servítku ani pred úbohými odstavenými ženami. Scenár mi prišiel po tom množstve podobných filmov, ktoré boli po ňom natočené akýsi tuctový. Ak by som film videl v dobe svojho vzniku, bol by som určite viac nadšený. Z dnešného hľadiska je to pre mňa solídny žánrový priemer. Na druhý krát musím doceniť Boormanovu inteligenciu. Málo pravdepodobný príbeh podáva patrične drsne, ukazuje najskôr pomstu voči jednotlivcovi, ktorý zradil, ale ktorý prenechal svoj dlh veľkej korporácii, ktorá je z podobných typov zložená celá, je neprehľadná a v odpudivom slova zmysle monštrózna. Konkrétne meno nahradila anonymita. A netreba zabúdať, že Walker chce iba svoje prachy! ()
Přímost, drsnost a cyničnost Dirty Harryho, kafkovskost Rozhovoru od Coppoly ( nebo taky Domina od Stanley Kramera ), asociační střihy ve stylu Angličana od Stevena Soderbergha ( ten se sám přiznal, že z tohoto filmu vykrádal ), psychedeličnost let šedesátých, výborná vizuální stránka ( typické syté barvy + jejich sladění, využívání velkých otevřených prostor nebo naopak sixties "kubistického" strohého interiérového designu ), rychlé tempo. Ukrytá perla. John Boorman měl na začátku kariéry výbornou formu, škoda že tyhle filmy u nás vůbec neběží a málokdo je ( a režiséra ) zná... -- A Lee Marvin byl asi největší "cool motherfucker" let šedesátých -- "You´ll ask him for the money, he´ll say no, and you kill him" - "Yeah, Something like that" -- A napodruhé jdu na 5*. Film, která mý ukrytý podprahový rozměr ( nutí k dalším shlédnutím ) a jeho feeling vám z hlavy jen tak nevymizí, stejně jako obrazy z něj ()
Reklama