Režie:
Peter BergKamera:
Brendan SteacyHudba:
Matt MortonHrají:
Matthew Broderick, Uzo Aduba, West Duchovny, Dina Shihabi, Taylor Kitsch, Sam Anderson, Carolina Bartczak, Jack Mulhern, John Rothman, John Ales, Matt Baram (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
S čím začneš, toho se drž (E01)
-
Ježíš mi podal vodu (E02)
-
Bouře století (E03)
-
Má se za to, že... (E04)
-
V kurzu! (E05)
-
Na jméně záleží (E06)
Obsahy(1)
Drama o příčinách a dopadech krize zneužívání opioidů v Americe, které sleduje osudy jejích viníků, obětí i právničky, co se snaží celé tragédii přijít na kloub. (Netflix)
Recenze (46)
Typ seriálu a la Černobyl, tj. v jedné sérii uzavřeně odvyprávěná napínavá depka o nějakém katastrofálním průseru/svinstvu. V tomto případě o opioidové krizi v USA, způsobené chamtivostí a bezohledností famílie Sacklerových a jejich armády pohůnků a totálním selháním státu a tisíců lékařů. Seriál sleduje 4 linky - Sacklera, černošskou vyšetřovatelku, mladou dealerku a otce od rodiny, který propadne zničující závislosti na Oxycontinu. Žádná linie ani postava nedominuje, ale dohromady dávají komplexní a působivý obraz celé krize. Divákovi jen zůstává rozum stát nad tím, jak je něco takového možné. Úvody s příbuznými obětí mohly být emotivnější - viz. ten poslední, kde se rozpláče otec předávkovaného kluka. ()
Hodně povedený a silný seriál o zneužívání OxyContinu v Americe. Kde je ta hranice, kdy je lék na bolest návykový a pacienta poškozuje ještě víc, kritika komerčního korporátu, kterého zastupují holky se sexy úsměvem, a manipulací vnucují lékařům něco, co vůbec neznají, a samozřejmě dopad na společnost... 80 % ()
Bohužel, pro lidi, kteří četli skvělou knihu Empire of Pain (nejen autorův článek v New Yorkeru), je tohle až příliš zkrácené, zhuštěné a fikcionalizované. Dokonce i seriál Dopesick si s látkou podle mě poradil lépe, tady je sice od všeho trošku (dějiny rodiny Sacklerů, vznik OxyContinu, jeho "tlačení" obchodními zástupci Purdue i doktory, oběti, vyšetřování, proces...), ale přes manýristickou filmařinu se k člověku pořádně neprofiltrují ty informace, které by měl dostat. Mělo to mít buď víc dílů, nebo víc sérií, takhle je to jen vizuálně přeplácaný a přitom velmi osekaný letmý pohled na opiátovou krizi, který ale doufám v divácích probudí touhu zjistit si o ní něco víc, než co mu překládá tahle minisérie. ()
Peter Berg umí točit zábavně a Painkiller není výjimka. Dobře se na to kouká, i když je to opět delší, než by se slušelo. Vyniká to hlavně v bláznivějších pasážích, kde Matthew Broderick triumfálně běhá po baráku v kimonu a komicky tančí, nebo si tam hraje s obřím psem, aby dal najevo pohrdání úřady. Je prostě vtipnej. O hodně sympatičtější než ta vyšetřovatelka a vlastně jsem mu ani moc nepřál basu :) Linie se závislostí dobráka Taylora Kitsche je větší drama, ale tak nějak mi to s tim nabručenym ksichtem úplně neprodal. Prostě Painkiller je nejsilnější v odlehčených, dekadentních částech, kdy staří nadržení doktoři plácají zadky hamižnejch mladejch holek. ()
Oproti Dopesick slabší podívaná, která staví na modelu polodokumentu, kdy dějem provází vypravěč jako autentická osoba událostí. Skoky v čase, jenž se zabývají vznikem farmaceutického impéria, částečně bortí děj, současnost je pak podána spíše bulvárně. Průměrnost seriálu nezachrání ani herecké výkony, či forma. ()
Galerie (85)
Photo © Netflix
Reklama