Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Tessie 

všechny recenze uživatele

Naprostá ostuda pro tak báječný a romantický příběh. Sice si to vysloužilo zápis do knihy rekordů v rychlosti natáčení, ovšem kvalita šla velmi výrazně stranou. Což je obrovská škoda. Co by se tak asi dalo čekat, když si zpěvák hraje na herce a ještě k tomu dostane hlavní roli, přičemž režisér celou dobu určuje jedním reflektorem kam se má divák koukat celkem agresivním tahem kamery. Velké zklamání ... ()

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Nebudu film (???) proklínat za nedodělanost danou časovým limitem, protože nevěřím, že by při pečlivější přípravě a delší době natáčení mohl být lepší. Dámy prominou, ale hovno scénář, hovno obsah se nedají zlepšit ani za dobu existence naší Galaxie, jediným řešením je z gruntu předělat (nejlépe vyhodit herce, režiséra a scénáristu v jedné osobě a svěřit to někomu schopnějšímu, třeba mojí babičce). Ale co, i ČR má svou 24. ()

Reklama

IvcaSammet odpad!

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že byl zřejmě celý filmový štáb zhulený, jinak si nedokážu vysvětlit, jak jinak by dokázali něco takového natočit ... Kdybych se na film nedívala ve společnosti, dávno bych ho vypla a ani se nedodívala, ale bohužel, musela jsem. Každopádně mě nehorázně vytáčela nejen kamera, to příšerné kuželovité světlo a scénář, ale nejhorší na tom byl ten dav zfetovaných uječených demetů v červených barvách ... Už nikdy, NIKDY!!! Tak nehorázně zkazit tak krásné dílo :( Jeden z největších odpadů filmové historie, a to jsem špatných filmů viděla hodně!! ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Klady: Výtvarně zajímavá pseudodokumentární kamera je velmi dynamická, stejně jako střih. Její kouzlo přestává působit ve chvíli, kdy padne tma: pak začne být ve své volnosti často omezována divadelním svícením prostoru, ve kterém se odehrává jádro akce. Obě složky, kamera i střih, pomáhají i Landově hudbě: díky nim tolik neční její nepřílišná invenčnost, jak tomu bylo u divadelní muzikálové předlohy, kde byla hudba více v popředí a kde se tudíž ukázalo, že její kvalita není taková, aby tuto roli utáhla. Z herců obstojí Karel Dobrý, který je víc než dobrý, v odstínění variací na různé podoby zla je místy výborný. Richard Krajčo je oproti němu jednorozměrný, ale pořád ještě uvěřitelný. - Zápory: Rádoby aktualizovaný výklad legendy je velmi povrchní. Infantilní dialogy a monology, které mají přispívat k atmosféře tajemna, jako by vypadly z nějaké parodie na mystično (Agnes: „Kdo jsi?“ Krysař: „Nikdo. Jsem víc než nikdo. Jsem Krysař.“). Petr Jákl v roli Krysaře měl být nejspíš charismatický, ve výsledku je ale především toporný. S výkladem postavy Agnes (Ester Geislerová) si asi tvůrci nevěděli rady, tak jí pro jistotu předepsali repliku, v níž sama za sebe ozřejmuje nesoulad mezi chápáním svého vnitřního a reálného času (všechno jí dochází o den později), ale ani tato berlička nepomáhá ospravedlnit chaotičnost.hereckého pojetí. - Shrnutí: Celkový výsledek si vzhledem k uloženému omezení a adrenalinovému způsobu realizace zaslouží uznání. V divákovi, který o pozadí vzniku filmu nic neví (a proč by taky měl?), ale zůstane pocit, že místo s Krysařem strávil hodinu času s jakž takž vydrezurovaným pražským krysaříkem. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že film je natočen záměrně za jediným cílem, a to tím dostat se do Guinessovy knihy rekordů, což se mu nakonec podaří. Jen na tom všem nechápu to, proč to ještě cpou do kin, protože na tohle jít do kina, tak mi je toho kilča líto. Rozhodně to nezaujme každýho, a rozhodně se to nebude líbit každýmu, spíš to ocení fakt jen člověk, který se o tento typ filmů zajímá a těch zrovna příliš není. Netvrdím, že by to bylo fakt strašný, až na odpad ohodnotitelný, fascinuje mě, že tvůrci dokázali něco takového za jeden den vůbec natočit, a docela mě udivuje to, že do filmu dokázali vpravit jistou atmosféru, která se táhne celým filmem. Ale kvalita se na tom filmu opravdu hodnotit nedá, za kvalitou to ani mířený nebylo, a tak oceňuju hlavně to, že to natočili, a že se do toho vůbec pustili. Mezi "obyčejnými" českými filmy tohle bude dozajista unikát na který si plno lidí vzpomene, když bude proč, jinak nevidím důvod se k tomu znova vracet. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)

Reklama

Reklama