Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Tento film je natočen jako experimentální a jako na takový se na něj musíme také dívat. Zásadní průser je používání téměř divadelního jazyka ve filmu. Jediný komu to prochází je Karel Dobrý, v ostatních rolích to působí prkenně a houf svatebčanů je vyloženě trapnej. 2) je tu naprostá nasmyslnost, a těžká srozumitelnost "děje". Nevím, co se teda vlastně stalo, když všichni uslyšeli Ďáblovo zvonění, a i scény na sebe nenavazujou nijak logicky. V jedné scéně Ágnes odjede autem, v další scéně beží po ulici, její druh ji najde, nabere ji do auta, někam djedou, on všem oznamuje, že se budo brát, načež Ágnes se sebere, odejde, on ji najde, jedou dál, někam přijedou, on zas vykřikuje, tralalá, Ágnes se sebere, odejde, on za ní běží jedou dál, atd... toto je podstatná část děje. Furt se opakuje, že budou svoji, bezdomovec s krysou furt opakuje, že město bude Ďáblovo a Krysař neustále opakuje, že musí do půlnoce stihnout vyčistit město od všech Krys a že bude muset foukat naplno. Pokud film v něčem vyniká, je to audiovizuální forma, tudíž forma opět vítěží nad obsahem. Záběry jsou zajímavé, práce se světlem (pouze jeden reflektor), byť silně divadelní, je zajímavá, a ačkoliv nemám příliš rád Daniela Landu, jako textaře a zpěváka, musím uznat, že ako skladatel je skvělý, a jeho hudba zachraňuje Krysaře od úplného odpadu. Neustále okounějící dav civilistů mě taky dost vytáčel a ani velké Neonové srdce na Pražském Hradě příliš nepomohlo. To jsou detaily, které mě opravdu znemožňovaly jakkoliv se do filmu vcítit. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Film na motivy románu Viktora Dyka, navíc s super hudbou Daniela Landy ze stejnojmenného muzikálu, to vše znělo velmi slibně. Když si to vzal na starost F.A.Brabec (tvůrce např. Kytice), začínalo mne trochu mrazit, navíc když celý film měl být natočen během jednoho jediného dne - to už jsem začínal mít úplně husí kůži. Navíc v hlavní roli Petr Jákl - to už jsem si představit vůbec nedovedl, nicméně toho měl kompenzovat zase Richard Krajčo. Takže jsem to riskl - a resumé je následující: Film jako celek je totální kravina, která má společného s předlohou snad jen název a hlavní postavu. Jákl je (jak jsem čekal) pěkně topornej, a Krajčo má bohužel roli totálního idiota, takže ten to moc nevyrovnal. Takže jediné, co se na filmu dá hodnotit kladně, je hudba z muzikálu - za to je ta hvězdička. Po znechucení filmem jsem si pro spravení nálady musel hnedka muzikál pustit z cd... ()

Reklama

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak mně se to nejenom nelíbilo, mě to i dosti intenzivně uráželo. Tomuhle filmu nikdy neměl být povolen název ,,krysař´´, neboť pár citovaných pasáží z knihy, použitých navíc v nejméně vhodný okamžik ho s klasikou nijak nespojují. Jeden z nejhorších, ba dokonce úplně nejhorší film, který jsem měl možnost vidět. Omlouvám se, tohle nejde označit ani jako film, tady si pouze banda ztroskotanců snažila něco dokazovat. Neúspěšně. A že film vznikl během jednoho dne neberu absolutně v potaz, když nebyli schopni film dokončit, tak byl absolutní nesmysl vypustit naprosto nedodělaný film ven. Koneckonců tenhle film neměl být vypuštěn ven nikdy. Měli ho spláchnout do záchodu, kde by bylo místo mu nejvíce vyhovující a jediné možné. F.A. Brabec by měl asi přehodnotit své dovednosti, potažmo změnit zaměstnání. Sračka, které není rovno. Doufám, že jsem nikoho neurazil. ()

Fawkes 

všechny recenze uživatele

Od režiséra Brabce se mi nejvíce líbila jeho Kytice. Tu natočil opravdu úžasně. Co provedl s Májem bylo otřesné, ale¨pořád to bylo lepší než tohle. Tato napodobenina se vůbec s Krysařem nedá spojovat, totální odlišnost děje, totální odlišnost prostředí a doby a udělat z toho muzikál další mizerný nápad, stejně jako vybrat Prahu pro město Hameln. Hudba Daniela Landy je pěkná, hodila by se ale víc do lepšího zpracování, tady si u mě vysloužila aspoň tu jednu hvězdičku. Velká škoda je i dvou hlavních herců, protože si myslím, že se pro své postavy hodili, to jim však pokazila modernizace doby a vše okolo. Opravdu, nebýt té hudby, byl by to odpad. (20%) ()

Carrie_3 

všechny recenze uživatele

Tomuto filmu jsem na chuť nějak nepřišla, sice chválim nápad natočit Krysaře za 24 hodin, ale podle mě to bylo spíše na škodu než k užitku... Jak o tom přemýšlím, marně se snažim vymyslet, co by mě vůbec zaujalo: celkové téma příběhu se mi příliš nelíbilo, chaotická kamera, které občas herci "utečou" ze záběru (což bylo asi cílem, ale mě spíše rušila) a v neposlední řadě skupina "šašků", která se neustále někde zjevovala, mně příšla spíše směšná a dost dobře jsem nepochopila jejich účel... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Pro Richarda Krajča to byl první Silvestr strávený v Praze. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)

Reklama

Reklama