Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

LiborGondek 

všechny recenze uživatele

Mám rád skoro všechny filmy V. Buriana, ale tenhle je jeden z těch úplně nejlepších. Terminus technicus GENERÁLNÍ KOKRHEL používám pravidelně i v běžném životě. I když jsem Přednostu stanice viděl snad stokrát, vždy se u něho nasměju. Výborná komedie a skvělé výkony nejen pana Buriana, ale i všech ostatních zúčastněných. 90% ()

laepus 

všechny recenze uživatele

O Burianových filmech je těžko něco psát. Buďto to jsou jeho geniální filmy z období let 32-42, nebo to jsou ty slabší z dřívějších nebo pozdějších časů. Hned když vidím tu úvodní fotku tohohle filmu, kde Burian s Marvanem stojí nad páskou z telegrafu, přesně vidím tu scénu, kdy Burian čte morseovku. Děj je jednoduchý, srozumitelný (jako vždy u Buriana) a vše stojí (a nepadá) jen s jeho výkonem. Jeho klasická suita Marvan Šlégl Trégl je zde, takže má na place své kvalitní přihrávače, kteří ochotně přenechávají většinu slávy jemu. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

A ten zajic na smetane je to opravdu zajic? ano je mate tu kocky? od vcerejska uz ne aha tak to si toho zajice radsi nedam musim rict ze takzvane filmy pro pametniky a veselohry z let tricatych a ctyricatych nejsou zrovna muj salek caje ale tohle je vyjimka genialni Burian tu od zacatku rozjizdi smrst naprosto vrazednych hlasek uz ta scena v restauraci ze ktery pochazi ta hlaska kterou jsem zminil je mazec a nejvetsi hardcore se rozjede ve chvili kdy se Burian prevlikne za prednostu a prida se k nemu Marvan jejich vzajemny dialogy jsou bezchybny a nejde se jim nesmat vy neprijimate zavazadla odkdy? od vcerejska odpoledne sem si to odhlasoval! no zkratka jedna z nejlepsich ceskych komedii jakou sem kdy videl psat neco dalsiho je zbytecny tenhle film je proste klasika ()

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Tak tohle šlo naprosto mimo mě, zatím nejhorší film s Burianem, co jsem viděl. Nemám obecně rád komedie založené na hlavní postavě nějakého trouby, což Přednosta bohatě splňuje. Postrádá to inteligenci, vtip i důvtip, kteréžto vlastnosti mají třeba Ducháček nebo Rozruch. Celé to bylo takové šroubované, nevěrohodné, vedlejší postavy krom Marvana neměly pořádně co hrát. Slabé dvě hvězdičky za pár vtípků, u kterých jsem se alespoň pousmál. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Scéna, ve které Vlasta Burian (Ťopka) přijímá telegraf, je založena na osobní zkušenosti Jaroslava Marvana (Jiří Kokrhel), který se do podobné situace dostal na počátku 20. let, kdy pracoval jako poštmistr na Rutênia Subcarpáticai. Řekl o tom Burianovi, který to poté použil v tomto filmu. (Kulmon)
  • Ve filmu panují zmatky ohledně názvu stanice – na nádražní ceduli i v jízdním řádu v úvodu filmu stojí „Mokré nad Soupravou“ ve středním rodě, kdežto v dialozích se objevuje „Mokrá“ v rodě ženském. (skudiblik)
  • Při přijímání telegrafické zprávy odpověděl Vlasta Burian (Ťopka) v rytmu árie z Verdiho opery „Rigoletto (La donna è mobile)“. (Caesar1993)

Reklama

Reklama