Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Morten SøborgHudba:
Peter PeterHrají:
Kim Bodnia, Zlatko Burić, Laura Drasbæk, Slavko Labovic, Mads Mikkelsen, Peter Andersson, Levino Jensen, Thomas Bo Larsen, Lars Bom, Nicolas Winding Refn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po komplikovaném a neúspěšném obchodu s heroinem přijde drobný drogový dealer Frank o peníze i o zboží a ocitne se v obrovském dluhu u balkánského narkobarona Mila. Frank se tváří v tvář Milově rostoucí frustraci pokouší splatit peníze, ale čas plyne a tlak narůstá. Dealer, dánský kriminální thriller z roku 1996 a debut Nicolase Windinga Refna, je adrenalinová jízda po kodaňském drogovém podsvětí. Zároveň se jedná o herecký debut známého dánského herce Madse Mikkelsena. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (274)
surový drogový dánsky akčný film točený dokumentárnym štýlom/kamerou na 35 mm ako debut "divokého" mladého autora, ktorého vykopli za akýsi "priestupok" z NYU, natočený na základe jeho krátkometrážneho predošlého filmu. stupňujúce nepätie, dusivá atmosféra, nebezpečné figúrky a všetko spejúce do nvyhnutného otvoreného konca. špina ulice a čistota kokaínu sa tu miešajú a vytvárajú drsný nočný koktejl. ()
Velmi jednoduché, úderné a perfektně vygradované drama, mapující jeden "špatný" týden dealera Franka. Z počátku pomalý rozjezd s nepříliš chytlavými dialogy. Postavy nejsou moc sympatické, všechno hajzlíci, spodina, kterou by člověk nechtěl poznat. Film dokáže zapůsobit svojí autenticitou, bez žádných hollywoodských klišé a především od "středy" začíná houstnout až do otevřeného závěru.......7/10 ()
Tímhle mě Refn naprosto rozsekal a zničil. Od první minuty až do konce se nepřestává tlačit na pilu, Kimovi se posere úplně všechno a postupně přestává jít o fet, přestává jít o love, ale jde spíše o to, jestli je lepší nechat si svoje tělo v garáži rozporcovat srbskou mafií a nebo raději sám skočit do řeky se šutrem u nohy. Je to kurevsky napínavé, rychlé a natočené s nezaměnitelným stylem. Vysmaženej Mikkelsen a Jugoslávec Milo to mají těžce pod kontrolou. Usoplenec Guy Ritchie může akorát čumět. ()
První půlhodinu jsem bojoval s nudou a svou trpělivostí, nicméně trhané záběry s celkovým dojmem studentského filmu nakonec zabředl do zajímavé zápletky, která samozřejmě v průběhu filmu graduje. Nejvíc mě zaujal vztah dealera s jeho přítelkyní (?), která se mu hnusí tak, že se jí nemůže dotknout, ale zároveň bez ní také nemůže být. ()
Hledání rytmu a rukopisu v dlouhých kontaktních detailech a (zřejmě) zčásti improvizovaných dialozích dvojice delikventů. Ve druhé části, kdy film opustí model buddy movie a začne sledovat výhradně zoufalý boj Franka o přežití se v neonovém světle nočních klubů a barů rodí Refnova záliba v estetizaci brutality a morálně pochybných postav. Zatímco zpočátku se klasická rudá a fialová světla nepoužívají zásadně příznakově, skvostná závěrečná sekvence rodí režiséra, který svoje hrdiny používá jako projekční plátna svých brutálních vizí. Film na pomezí amatérské kinematografie, zbytkových vlivů Dogma 95 a probouzejícího se vizuálního mostra. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (14)
- Znak na výloze srbského podniku, kde se se Srby potkává Frank (Kim Bodnia), je znak srbského fotbalového klubu Crvena zvezda. (JardaBauer)
- Film je věnován Peteru Refnovi (1941–1994), strýci Nicolase Winding Refna. (Witta)
- V roce 2004 se tento snímek umístil v dánském filmovém žebříčku nejlepších filmů na 16. místě. (Witta)
Reklama