Režie:
Biser A. ArichtevScénář:
Jan CoufalHudba:
David SolařHrají:
Marta Dancingerová, Marek Adamczyk, Viktor Sekanina, Sabina Remundová, David Novotný, Theo Schaefer, Petr Kostka, Libuše Švormová, Luboš Veselý, Jiří Štrébl (více)VOD (3)
Série(2) / Epizody(26)
Obsahy(1)
Seriál Kukačky vypráví příběh mladého manželského páru, který zjistí, že jejich syn není jejich. Když se dozvědí, že došlo k záměně, musejí se rozhodnout, co udělají. Žádné řešení není jenom dobré. Záměna dětí na malém městě se dotkne nejen rodin, kterých se přímo týká, ale i ostatních obyvatel. Vzhledem k tomu, že k záměně došlo v místní nemocnici, zasáhne osudová událost do života mnoha dalších. Abychom pochopili vazby a vztahy mezi lidmi ve městě, vyprávění se dotkne i událostí v minulosti. Lidé si totiž nesou svá tajemství i nenaplněné touhy, které v kritických chvílích vyplouvají na povrch. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (151)
Letošní velké překvapení. Musím říct, že tohle jsem nečekala. Jedná se zde o velmi závažné téma, v podstatě je to až hororová zápletka, ze které se může stát peklo na zemi. Čekala jsem, co z toho vyleze a jakým směrem se tenhle příběh bude ubírat, jestli nepůjde jen o obyčejné citové vydírání. Snadno by se do něho dalo sklouznout. Jsem naprosto spokojená. Na tohle drama budu hodně dlouho myslet. Velmi chválím Sabinu Remundovou a Davida Novotného. Ti byli tak civilní a uvěřitelní, že to mohli být klidně naši sousedi nebo někdo, koho denně potkávám na ulici. ()
𝟖𝟓% - 𝐑𝐄𝐂𝐄𝐍𝐙𝐄 𝟐𝟎𝐭𝐢 𝐬𝐥𝐨𝐯𝐲: No to čumím. Skvělé obsazení, silné téma, možná roztahané, ale zase dobře vykreslené jednotlivé příběhy a problémy. Víc takových českých seriálů! ✱✱✱ 𝐒𝐏𝐎𝐈𝐋𝐄𝐑 𝟐𝟎𝐭𝐢 𝐬𝐥𝐨𝐯𝐲: Rodinám zamění děti, hledá se řešení a na povrch vyplouvájí tajnosti. Nakonec za vše může rodinný příslušník s "dobrým úmyslem" a né ti na první pohled. ()
Uvidíme co druhá série, ale ta se prý chystá až v reakci na divácký úspěch, a tak je namístě hodnotit první sérii jako hotový produkt. Takže… Na jednu stranu dobře zvolený námět a názorná ukázka bolestných dopadů záměny novorozenců v porodnici. Na druhou stranu lavírování na hranici kýče a převážně slabí herci, přičemž mnohé můžete znát z nejhorších seriálů komerčních televizí. Achillovu patu ovšem vidím v konceptu. Od veřejnoprávní televize v daném žánru očekávám důraz na kultivaci diváka, což se seriálu nedaří. Hlavní dospělé postavy se přestanou chovat jako vyložení blbouni až v poslední půlhodině – celé ty hodiny předtím není na jejich jednání skoro nic inspirativního. Nejsem si proto vůbec jist, zdali ve sledování budu pokračovat. 50 % ()
Typický případ, kdy silný námět dokáže film utáhnout sám o sobě, ač zůstává z většiny neprotěžen. Téma jako takové oplývá velkou zásobou inspirace, obzvlášť pokud jde o otázky identity. Já ale lepší hodnocení dát nemůžu, poněvadž filmařsky je dílo zvládnuto přinejlepším průměrně a hodnotit téma místo filmu odmítám (nerad bych se dostal do pozice, kdy všechny filmy o, řekněme, násilí na ženách budu hodnotit plným počtem "jen" proto, že jde o závažný motiv). Po formální stránce vidím dva zásadní problémy: Jednak je to dramatická křivka, kdy první 3-4(!) díly jsou o vykreslování poměrně plochých postav; střední část se pak v zásadě beze spěchu plácá odnikud nikam jen proto, aby v posledních dvou dílech tvůrci sotva stihli vypointovat alespoň to nejzákladnější. Druhým problémem jsou tragicky napsané postavy jako takové, banalizované a typizované jako v žánrových filmech (jež si to však z podstaty žánrovosti mohou dovolit). Herci se snaží onu mělkost charakterů přikrýt, seč to jen jde, ale ono to moc nejde. Nejlépe se daří Novotnému (v prvních dílech je však zoufale vidět, že nemá co hrát), Denise Barešové (ta zaslouží obzvláštní uznání, poněvadž její postava je napsána až sebeparodicky hloupě) a samozřejmě Petru Kostkovi, jehož postava je však pojata o řád méně blbě než zbytek a předposlední díl, jenž se soustředí na jeho dějovou linku (která však s hlavním tématem v podstatě nijak nesouvisí) tak paradoxně tvoří jednoznačný vrchol seriálu. Naopak, oživit mizerně napsané postavy neměli šanci Dolanský (překvapivě) s Čvančarovou (méně překvapivě), Štrébl s Freimanovou (byť oba slušní herci) a především pak M. Adamczyk, který působí dojmem, že si je snad i vědom, jak moc nekonzistentní jeho postava je, tak se tváři enigmaticky a kašle na to. Zajímalo by mě, jak by místní "pětihvězdáři" hodnotili snímek natočený autenticky, ale moc by se jim asi nelíbil... ()
Na jedné straně zrada, lži, pochyby, nedůvěra, intriky, podvody a spousta dalších negativních lidských vlastností, na té druhé nic než láska k rodině a případné odpuštění uvnitř ní. Na žádných jiných základech Kukačky nestojí. Režisér Biser A. Arichtev nenechává prostor na vlastní názor a explicitně ukazuje „dobro a zlo“ ze svého pohledu. To je společně se zvlášť nelogickým chováním tří postav (Martin, Marcela a Kamila) největší slabina seriálu, který od prvních dílů sliboval výjimečné dílo ve stylu amerického This Is Us. Tempo ani kvalitu prvních dílů však neudržel, závěr nestupňoval a finálním rozuzlením jednotlivých linek doslova zklamal. Nadprůměrný český seriál, kterému v závěru došel dech. 🙂 (02.04.2021) ()
Galerie (604)
Zajímavosti (39)
- Premiéru epizody sledovalo v průměru 1,2 milionu diváků starších 15 let. Šlo o nejlepší výsledek večera a také celého dne. (rublik05)
- Premiéru epizody sledovalo 1,07 milionu diváků starších 15 let, jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera. (rublik05)
- První klapka seriálu padla v prosinci 2019. V té době režisér Biser A. Arichtev zjisitil, že čeká s Veronikou Arichtevou dítě. Režisér byl tak v zákulisí seriálu Kukačky o výměně dětí v porodnici obětí žertů. (SONY_)
Reklama