Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejkultovnější z kultovních filmů 90. let je autorskou Biblí Quentina Tarantina, který v tomto opusu definoval základní prvky své režisérské poetiky a vytvořil dílo rozněcující náročné kritiky na festivalu v Cannes, levicové a pravicové intelektuály i zedníky dopřávající si po těžké šichtě trochu oddychu. Pulp Fiction je multižánrovým opusem, který přetéká fetišistickými detaily a popkulturními odkazy a zároveň dokonale funguje jako svrchovaně napínavý film rozvržený do inovativní příběhové struktury. Chcete vidět homosexuální znásilnění sbližující dva nepřátele na život a na smrt? (AČFK)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (2 940)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Důležité upozornění!!! Komentář může obsahovat SPOILERY!!!Silný žánrový film se silnou směsicí pop-kultury, film, který je považován za prototyp postmoderního filmu. 1. povídka: Vincent Vega a žena Marselluse Wallace. Jednoznačně nejsilnější povídka, a to bez násilí, přátelé..Uma neměla opravdu chybu. "Krvavý steak u Mazanýho králíčka". Nebo: Vinci? Chceš slyšet ten vtip z tý Liščí pětky? 2. povídka: Zlaté hodinky: Druhá nejlepší s Willisem, který mi zde moc neseděl a ani jsem mu moc nevěřil. Opět jsou zde zachyceny docela brutální scény například v obchodě s hudebninami, kde je zachyceno znásilnění šéfa podsvětí nějakým obyčejným prodavačem a jeho přítelem, policistou. 3. povídka: Situace kolem Bonnie: Krvelačná povídka s opravdu černočerným humorem, avšak pro mě osobně povídka nejslabší. Scéna v autě však byla velmi originální. Nultá 4. povídka: Závěr filmu, který nebyl až tak kdejakým závěrem, jednalo se totiž o rozuzlení. Páreček mladých gangsterů Pumpkin a Honey Bunny, který jsme mohli vidět už v prologu filmu, tu dostal dobře za vyučenou v podobě konání dobra, životního obratu a jakéhosi kázání od Julese. Příběh: Tři příběhy odehrávající se během čtyř po sobě následujících dnů nejsou řazeny chronologicky (což mě docela štvalo), část třetího příběhu předcházejí prvnímu, druhý začíná po třetím atd. V posledním záběru vystupuje jeden z hlavních hrdinů (konkr. Vincent), jehož vraždě jsme přihlíželi de facto dobrou půl hodinu předtím. Dialogy: Rozhovory se točí de facto kolem různých Big Maců, erotických masáží nohou a starých televizních seriálů. Několikaminutové víceméně směšné černočerné dialogy kolikrát bez jakéhokoliv vztahu k filmu, ale na druhou stranu i zábavné dialogy, i když vesměs o ničem, nás provází celým tímto filmem. Herecké výkony: Herecké výkony všech herců jsou fascinující. A přece i nad těmito "všemi" je ještě jeden, díky kterému se dostala skoro upadající hvězda Johna Travolty v roli groteskního gangstera Vincenta Vegy v Hollwoodu opět na výsluní. Původně se totiž do role Vincenta počítalo s jiným gaunerem, a sice s Johnem Madsenem. Z jeho grotesky jde jistěže mráz po zádech, ale divák, který ze strachu z filmu neuteče, drží takovému gangsterovi palce. Mladičká tehdy začínající přitažlivá Uma Thurman by si snad svým tanečním výkonem zasloužila samotného Oscara..Špatná ale nebyla ani ve svém útulném baráčku při kamerovém sledování Julese nebo při svém šňupacím a skoro smrtícím koktejlu! Scénář: Jediný Oscar z původně sedmi nominací! Tarantinova volná ruka v podobě krvelačného scénáře přeneseného na filmové plátno skutečně velkorysým a mimořádně dráždivým způsobem. Film bez hlavního určitelného hrdiny, ale i tak velice silný. Hudba: Geniální!!! Jedním slovem nejsilnější složka hned po výkonech herců Jacksona, Travolty a Thurman..Rock 'n' Roll padesátek opravdu můžu. Násilí: Všeobecně v Tarantinových filmech hodně kritizováno, tady má však spíše místy groteskní než krvelačný charakter, s častým používáním sprostých slov a zčásti i rasistických nadávek, které ovšem k zachycovaným typům patří. Shrnutí: Promyšlená struktura filmu, kombinace překvapivých prvků, zápletka postavená na důmyslně připravených zvratech, prolínání časoprostorových vazeb umožňující několika historkám i několik point najednou, perfektně stylizované dialogy s plejádou vynikajících hereckých hvězd, silný scénář a dynamická hudební složka učinili z tohoto filmu oblíbený divácký hit především mezi mladými rebely a z jeho režiséra kultovního autora jedné generace, mezi kterou patřím i já. Na závěr: To bych se snad už jen zmínil o tom, že se jedná ve své podstatě o film který se zaobírá tématy jako jsou odpuštění, milosrdenství vlastně všechny ty povídky končí nějakým tím vesměs smířlivým gestem. Pulp fiction se stal ihned po svém uvedení do kin kultovním a paradigmatickým filmem postmoderny. V jistém měřítku se jednalo o opravdu novátorský film v duchu tradice avantgardy šedesátých let 20. století. () (méně) (více)

sud 

všechny recenze uživatele

V první řadě musím podotknout, že nejsem žádný zapřísáhlý Tarantinovec. Tarantina uznávám, ale nemám ho za režiérského boha. Ovšem díky "Pulp Fiction" by se jím možná stal. On totiž má rovněž rád filmy a má dobrý vkus. Ze svých oblíbených filmů si bere různé nápady a je to dobře. Naprosto vynikající směska nápadů, neustálé pochodování z žánru do žánru za podpory výtečné hudby (hlavně úvodní kytarovka) a bezchybných herců. Všechny příběhy jsou skvělé, hlavně ten s Brucem Willisem nemá chybu. Ale zase nejvíc padne hlášek v tom posledním. "Pulp Fiction" bych mohl označit za art akční film. Mnohý by mě mohl mít za magora, ale je to prostě tak. P.S.: Velmi chválím všechny co se podíleli na českém znění, především Pavel Trávníček (John Travolta) a Vašek Vydra (Ving Rhames) nemají chybu. ()

Reklama

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Film, který už nebude ve svém žánru, formou vyprávění a kultovních hlášek nikdy překonán. ******** V roce 1994 se svět filmových fanoušků nenávratně změnil - po Gaunerech, kteří už cosi dávali tušit - na kina opět zaútočil "šílený maniak z videopůjčovny" a pohled na to, co nazýváme kultovním filmem, už bude navždy poměřován s Historkami z podsvětí. Vypráví své hříšné historky formou několika nechronologický uspořádaných, ale časově dopředu sofistikovaně promyšlených povídek, ve kterých sám divák hledá styčné body příběhu, jenomže natočeného s precizností a hlavně způsobem, jenž by spíš slušel "art filmu" a ne akční grotesce. PULP FICTION v podstatě takovou groteskou je: lineární krvavou a cynickou komedií s dokonalou výtvarní i hudební složkou a přesnými akcenty v dějové linie a filmovou řečí. PULP FICTION vás dokonale pohltí krásně absurdním dějem a především brilantními dialogy, které jsou z dnešního pohledu, nepřerušovaným sledem kultovních hlášek a filmové seanci (kufřík a jeho obsah?). Druhý den po rozložení v hlavě jsem si řekl: neskutečný! Film mě tak ohromil, že si ho pouštím další dny opakovaně (sleduji tvar scén, soustředím se na všechny detaily, kameru) všechno možné a opět mě dokáže ohromit jako napoprvé, vše blahem pozoruju v nekonečném transu a v neopakovatelném pocitu. PULP FICTION je naprosto úžasně sestříhaný a dějové linie jsou geniálně propletené, Tarantino tak dal tehdejšímu filmu neuvěřitelný nový styl, jaký nikdy nikdo před ním nestvořil. Je až neuvěřitelné s jakým důvtipem, přesností a hlavně pečlivostí dokázal Tarantino film natočit. Celý vtip je v tom, že i když se divák na film divá podesáté, stále se dobře baví a přichází na stále nové narážky, odhalují se mu nové souvislosti a popleteností děje. Z filmu PULP FICTION přímo prýští Tarantinova láska k filmům. At' už jde o kameru, dialogy, účesy, postavy nebo volbu zbraní, je tenhle film nabit odkazy na různé filmy z celé historie kinematografie. Inspiroval se vším možným - teenegerskými filmy z 50. let, filmy noir ze 40. a 50. let, obdobím blaxploitation. Kombinuje staré filmové příběhy s moderním stylem natáčení filmů. Quentin si pojistil, že jeho film bude naprosto unikátní. Jedna z příjemných záležitostí ohledně filmu je, že vám připomene spoustu snímků. Když se dozvíte o tom, jaké odkazy PULP FICTION obsahuje, možná vás to přiměje k tomu, že budete chtít vidět filmy, které Quentina ovlivnily. PULP FICTION skáče sem a tam mezi jednotlivými příběhy, v prostoru i v čase. Quentin se nechal touto metodou inspirovat spíš z knížek než z filmů. Podle Quentina by filmaři měli mít při budování příběhu stejnou svobodu jako spisovatelé. Líbí se mu ta myšlenka, že má stejné možnosti jako spisovatelé při psaní knížek, může vyprávět víc příběhů, do kterých navzájem promlouvají postavy. Quentin říká: "Je super, když porušíte to pravidlo lineárního vyprávění, když pak koukáte na publikum, vidíte, že jste narušili jejich klid. Najednou vidí, že musí dávat pozor a všechno ostražitě sledovat. Úplně cítíte, jak jsou přikovaní v sedačkách. Občas je zábava, sledovat je, jak se snaží "stíhat" film. Popravdě, kdybych napsal PULP FICTION jako knížku, nikdo by tuhle záležitost s odlišnou strukturou neřešil. Ostatně není proč, v knížkách je tohle naprosto běžné". Quentin zvýrazňuje literární inspiraci i dalšími prvky vyprávění. Zahrát si v tomhle filmu a umřít. Film detailně rozebrán v mém Deníčku. () (méně) (více)

Dudek 

všechny recenze uživatele

Pulp Fiction: Historky z podsvětí, to je název nejznámějšího filmu Quentina Tarantina. Kromě milovaného soundtracku a bravurních hereckých výkonů za to mohou především snadno zapamatovatelné hlášky, které jakoby žily vlastním životem. Pulp Fiction, tak se jmenuje film, díky kterému znovu ožil žánr zvaný gangsterka, jenže Quentin se nechtěl opakovat, šel na to jinak. Ukazuje nám gangstry jako obyčejné lidi, kteřá se baví o obyčejných věcech. Řešení rozstříhat film na pět kapitol a vyprávět je nechronologicky je rozhodně velice dobrý nápad, díky němuž nejen že někteří hrdinové obžívají, ale film hlavně neztrácí tempo. A nakonec malá třešnička na dortu :) "Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. Požehnán buď ten, kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty, neboť ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí. A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny, kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry. A když uvalím svou mstu na Tebe, seznáš, že jméno mé je Bůh." // A kdo nerad dabing: "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of the darkness. For he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you." ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Naprosto pohlcující fascinace brakem a přesné postižení ,,pulp" atmosféry, převedené ovšem do zcela univerzálního tvaru dokonalé filmařiny... Quentin Tarantino na vrcholu své umělecké kariéry. Film, který spustil lavinu... (když už to neudělali Gauneři, i když potenciál na to měli) Velice tuctový příběh, který je ovšem vyprávěn naprosto originální formou... ()

Galerie (248)

Zajímavosti (338)

Související novinky

Stav Bruce Willise se zhoršil

Stav Bruce Willise se zhoršil

17.02.2023

67letý legendární herec mnoha ikonických rolí Bruce Willis ukončil kariéru v březnu loňského roku kvůli afázii, nemoci, která poznamenala jeho schopnost mluvit a porozumět řeči. Tou dobou měl… (více)

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

16.05.2021

Hvězdy kultovního snímku Pulp Fiction Bruce Willis a John Travolta si po necelých třech dekádách zopakují spolupráci. Oba se totiž objeví v novém akčním filmu Paradise City. Snímek chystá režisér… (více)

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

10.08.2020

Dnes ráno sfoukneme dvě novinky naráz. Tou první je, že nová prezidentka studia Paramount Pictures Emma Watts stopla vývoj všech tří chystaných Star Trek projektů. Ty zahrnovaly Tarantinův mládeži… (více)

Star Trek 4 našel režiséra

Star Trek 4 našel režiséra

20.11.2019

…a není jím Quentin Tarantino. Na eRkovou verzi Star Treku od režiséra Pulp Fiction nebo Hanebných panchartů si nejspíš budeme muset ještě nějakou dobu počkat, mezitím ale studio Paramount najalo… (více)

Reklama

Reklama