Reklama

Reklama

Nude... si muore

  • Itálie Sette vergini per il diavolo (pracovní název) (více)

Obsahy(1)

Do dívčí školy sv. Hildy se sjíždějí učitelé. Na koleji tou dobou přetrvává pouze sedm žákyň, zbytek třídy užívá prázdnin. Spolu s vyučujícími je do ústavu přepravena záhadná truhla se zavražděnou ženou. A jak se brzy ukáže, nezůstane ani zdaleka u jediné oběti šíleného psychopata, který se plíží na zdejších pozemcích… (Blazena)

Recenze (17)

giallo 

všechny recenze uživatele

Krásné, rané a velice naivní Hitchcock-Bava-Margheriti giallo se všemi svými klady i zápory. Název filmu je zavádějící, rozhodně nečekejte žádné nahotinky ve stylu Argenta či Fulciho. Na tomto giallo kousku jsou velice dobře vidět jeho hlavní znaky jako: hrdinka hledající vraha na vlastní pěst, maniak v rukavicích, "nečekáná" pointa...Znalý divák si také všimne, že si Marghareti bral inspiraci, kde mohl. Nejen sprchová scéna je jasná inspirace Hitchcockem. Rádoby vtipné momenty a hlavní hrdinka píšící detektivky jsou zase jasným odkazem na Bavovu The girl who know too much. Na filmu bych vyzdvihl povedenou poslední čtvrtinu, která dělá z tohoto kousku lehce nadprůměrné giallo. Pěkné 3*. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Snímku „Nude... si muere“ se nemůže vzít, že byly vybrány krásné dívky, které kamera zabírá celkem smyslně. Kamera je obecně velkým pozitivem filmu. Ale ten příběh samotný trochu pokulhává a chybí mu větší tah na bránu – to především v provedení, které mi místy přišlo strašně jalové. Takové to: „Chceme lidi vyděsit, ale zase ne moc.“ Jsem docela rád, že se později giallo žánr vyvinul v něco explicitnějšího. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Na začátku je vražda! Dívčí internátní škola je vděčným místem pro masového vraha, i když zdejší vrahovy pohnutky mají zcela jiný záměr. Od jedné vraždy je už jen krůček k dalším. Giallo. Černé rukavice...a jen škrcení, škoda. Dobře, dojde na srp, ale nic velkolepého divák nespatří. Snímek se totiž snaží sázet především na atmosféru, která je v některých scénách příjemně mysteriózní. Tak kupříkladu oblíbený sestup do sklepa... Hlavní postavou je poněkud lehkomyslná Lucille, která, když na to přijde, dokáže svým nezodpovědným chováním poslat kamarádku na smrt. Rozhodně zajímavou postavou je Jill s vykulenýma očima, takové třeštidlo, co si hraje na detektiva. Vraha jsem si tipoval poměrně brzy, byť jsem pak trochu kolísal. Výborná kamera, kompozice, barvy, kontrast a skvělá Saviniho hudba. Úvodní song Nightmare je pomalu jak z bondovky. Nevím, k jaké kopii je zdejší minutáž, já viděl s délkou 98 minut. 3,5* ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Čistá rozkoš sledovať. Je to také odľahčené giallo s kvapkou humoru, v krásnom talianskom letnom prostredí, nádherne farebne a pohyblivo natočené. Vrážd je málo a sú veľmi decentné, nahota veľmi cudná a v podstate žiadna, dosť sa behá hore a dolu, plíži sa z izby do izby, ale čert to ber, keď sa na to tak krásne pozerá a celkový príbeh je zaujímavý a pointa mierne prekvapí. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Konec šedesátek, takže film má dost odlišnou atmosféru než filmy vzniklé po Argentově zásadním zářezu, který spustil giallo lavinu trvající až do půlky 70. let. Už tu máme scény vražd a vraha v černých rukavicích, tentokrát se ale hlavně škrtí či topí. Škoda jen, že kdo je vrah, jsem poznal, sotva se ta postava objevila. Ne, že bych byl tak geniální, ale Margheriti nám k tomu dá tak jasný návod... No a zhruba v půlce mi došlo, proč vraždí. Doufal jsem, že od téhle poměrně jasné stopy režisér odvede pozornost a překvapí... ne. Stejně mi ale víc vadila rádoby vtipná postava jedné studentky. Jinak je to fajn, trochu humorné, trochu gotické, ale celkově příjemné giallo se sice většinově neznámým obsazením, ale to nevadí. A fajn mezičlánek mezi Bavou a Argentem. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Neoprávněně opomíjený thriller, který v mnoha ohledech předběhl svým uzpůsobením moderní „italské slashery“, a to do té míry, že jej lze považovat za již plnokrevné giallo rozvádějící výrazové prostředky raných předchůdců, ať už vzpomeneme na La lama nel corpo (1966), Il dolce corpo di Deborah (1968) či Sei donne per l'assassino (1964) průkopníka Maria Bavy. A byl to právě Bava, který se na předprodukci filmu Nude... si muore podílel, navzdory tomu, že o míře jeho otisku lze kvůli brzkému opuštění výroby pouze spekulovat. Řadou motivů dá naopak tento thriller režiséra Antonia Margheritiho vzpomenout na pozdější výkladní skříň gialli filmů – možná až přespříliš skloňovaného – Daria Argenta, v čele se Suspirií  (1977) či Phenomenou (1985). Záhy nadužívaným hororovým námětem z dívčího internátu thriller předstihnul i takové matadory, k jakým patřil Narciso Ibáñez Serrador (La Residencia, 1969). Od prvních minut snímek předjímá a zhušťuje dekorativní estetiku giallo éry 70. let do fetišistického diadému; od barevného bodového svícení utkvělého v lesku zrcadel přes šmíráckou kameru z pohledu první osoby, členitou architekturu až po groovy hudební skladby – mezi tím vším se plíží fantom v kožených rukavicích, jehož počínání dostředivě ohýbá vypravěčský sloh do té správně překombinované paranoie. (Blazena)

Reklama

Reklama