Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Blízká budoucnost. Detektiv William Geld má v Šanghaji vypátrat, kdo z pojišťovací agentury Sphinx se podílí na distribuci falešných "papelles", futuristické formy identifikačního průkazu, zajišťujících bezpečnost občanů přelidněných velkoměst před vetřelci zvenčí. William zjistí, že podezřelou je jedna ze zaměstnankyň Maria Gonzalesová. Nevydá ji však spravedlnosti, protože se do ní zamiluje. Po společně strávené noci se detektiv vrací domů do Seattlu k rodině. Jeden z Mariiných klientů však zemře vinou falešných "papelles" a on se musí znovu vypravit do Šanghaje. Na lékařské klinice nachází milovanou ženu, která s ním otěhotněla a tím se provinila proti kódu 46. Futuristická variace na oidipovský mýtus a film noir o detektivovi, který se zamiluje do podezřelé, vychází z možností i omezení, jaké lidstvu v blízké budoucnosti mohou přinést genetické manipulace. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

seeker23 

všechny recenze uživatele

Dejte mi 6 hvězdiček, a udělím 6. Zajímalo by mě, co by na tento film říkal Gilles Deleuze. Je to totiž film o pohybu. Anebo film-pohyb? Spíše film-rytmus, jde tu o změny rychlosti, o blízkost a vzdálenost (fyzickou i duševní), podobnost a přitažlivost. Kontinuitu a diskontinuitu. Možná si toho ani nevšimnete, vše plyne a proměňuje se - pohyb neonových nápisů, různých dopravních prostředků, jezdících schodů i průmyslových kamer (spíše možná Big Brother kamer). Ale když se ten pohyb náhle těsně před koncem filmu zastaví, tak si vše zatraceně uvědomíte. Pak už vše dojíždí jen tak ze setrvačnosti. Jak spívá malý chlapec v závěru: "Row row row your boat gently down the stream, merrily merrily merrily merrily, life is but a dream." Není to ani zdaleka tak uklidňující, jak by mělo být. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Po první půlhodině jsem si nadšeně pomyslel, že kdybych byl sběratel, tak bych Kód 46 zařadil k filmům jako je Ona, nebo Výchozí bod....k filmům, kde je důležitý příběh o lidech a je jen zlehka přikrytý žánrem sci-fi. Parádní režie, kamera, nepitomé dialogy...super. Jenže v okamžiku, kdy dochází ke konfrontaci hlavních hrdinů se světem který Boyce vymyslel, to začne ošklivě skřípat. Kamera, hudba, režie, herci...pořád dobrý, ale postavy Willa a Marie nechává scénárista jednat tak nepravděpodobně, že tím celý příběh zničí. Je to velká škoda, protože Michael Winterbottom dokázal i s tak mizerným scénářem divy, takže kdyby ... . No jo, jenže kdyby se hrálo na kdyby, tak má doma Oscara i Paris Hillton. Za režii, kameru a hudbu *****, za herecké výkony ****, scénář **. Lepší 3* ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Je to takový zvláštní film, který se nedá úplně snadno kousnout, ale není to až tak hrozné. Děj je celkem lineární. Pouze vypráví o společnosti, která je velmi specifická a o lidech, kteří v ní žijí a mají určité možnosti a potřeby. Jejich vztahy jsou nové, jiné, sex je zde chápán trochu odlišně. Skvělé - a odvážné - herecké výkony v soběstačně vytvořeném světě, který je skutečně jedinečný. To jsou hlavní devizy filmu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi bol najväčší problém moje očakávanie, pretože som podľa plagátov čakal niečo medzi Minority report a Brazil. Jedná sa však predovšetkým o melancholickú milostnú drámu so skvelými hercami a záverom, ktorý nedoporučujem romantickým dušiam, ktoré hľadajú v kine únik pred realitou v podobe krásneho happy endu. Možno na druhý krát zvýšim hodnotenie, cítim v tom potenciál. ()

Kreeki 

všechny recenze uživatele

Příběh o střetu zájmů zkušeného detektiva ve vizi společnosti, o které toho přímo ve filmu není řečeno tolik a není na ní ani tolik stavěno jako třeba v EQUILIBRIUM. Krásné spojení romantiky se scifi prvky budoucnosti. Není to scifi v pravém slova smyslu, je to lehký, hlavně romantický, do detailů vyvedený snímek s podobným nádechem společenských rysů jako například POTOMCI LIDÍ. Mám rád táhlé lyrické filmy, natočené s lehkostí a ladností. Precizní režie, dobře zahrané Timem Robbinssem i Samanthou Morton, s výborným hudebním doprovodem, oceňuji také úvahové vypravěčské vsuvky mezi jednotlivými úseky filmu. Oddechový, jednoduchý, prostý, ale přesto film, který vám uvízne v paměti. 6/10 ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Ve scéně v karaoke baru zpívá skladbu "Should I Stay or Should I Go" od kapely Clash sám její autor Mick Jones. (markyzgero)
  • Natáčelo se v Šanghaji, Hongkongu, Dubaji, Rádžasthánu a Londýně. (džanik)

Reklama

Reklama