Režie:
Hiroši InagakiHudba:
Ikuma DanObsahy(1)
Takezo už ako samuraj, pod novým menom Miamoto Musashi, putuje po Japonsku, stretáva sa v súbojoch s tými najlepšími samurajmi a stále zostáva neporazený. Všade ho už poznajú ako toho najmocnejšieho samuraja v celom Japonsku. Musashi sa vracia do Kyota, aby vyzval na súboj majstra tamojšej najprestížnejšej samurajskej školy. Takeza si všimne velmi schopný, ambiciózny samuraj Sasaki Kojiro, ktorý v Musashim vidí svoju životnú výzvu a jeho jediným cieľom sa stáva vyzvať a poraziť Musashiho v zájomnom súboji.
Sasaki Kojiro je podobne ako Miamoto musashi, skutočná historická postava a je ústredným motívom vo filme Kojiro (1967, réžia Hiroshi Inagaki ). (kitano)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Lepší než první část, ne však o moc. Po skvostném úvodu je třeba zatnout zuby a přežít střední pasáž, finále je naštěstí opět zdařilé. Překvapivě málo to stojí na Mifunem a jeho charismatu. Navíc exteriéry tu oproti jedničce mnohem více supluje studiový papundekl, což sice není zápor, ale zarazí to. ()
,,SOUBOJ JSTE VYHRÁL. ALE CESTĚ MEČE JSTE PODLEHL“..... /// Takezovi nechybí sebevědomí a síla, ovšem jeho mysl stále nedosáhla klidu. ,,CESTA MEČE“ je cestou k lidskosti. Celkem dost se bojuje, ale nečekejte krvavý, ale ani vytříbený šermířský souboje. Stejnej prostor jako samurajskej ,,duševní vývoj“ dostává romanticko – dramatická rovina, páč se ženskejma to má chudák furt těžký. (Nebo voni s ním?) Chápu hlasy negativní (slabý choreo, zdržující romantika, zastaralost – doporučuji HD verzi…), já se však přikloním na tu pozitivní stranu, a to přesto, že životopisy moc nemusím. Škoda jen, že tolik prostoru na úkor ,,samurajství“ dostávaj ty ,,baby“. Po seznamovací jedničce, jde o part dramatičtější, byť naplno nevyužívající Mifuneho charisma. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Žádnou z knih o skutečném Miyamoto Musashimovi, které napsal Eiji Yoshikawa jsem nečetl. 2.) Když se řekne ,,Sasaki Kojiro“, vidím Nodači. 3.) Zjistím, jak se šavluje v rejžovým poli. 4.) Thx za titule ,,Martin Tirala“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Utahané, a přesto dobré. Sošné, ploché, a přesto životné. Oč více skřípající režie, o to lepší Mifune a podpůrní spoluherci. Ještěže jsou časy takovéhle filmařiny pryč. Žel, pryč jsou i ti herci. Doslovný přepis románu, minimální zjednodušení, romantika, přímočarost, Musaši je v této fázi už velikán. P.S. s pohrdnutím režií to myslím vážně - režie neznamená jen zvládnout choreografii soubojů... P.P.S. tenhle díl mi narozdíl od jedničky nepřipadal tolik jako Vávrovy husitské epopeje, ale nevímproč jako Hrátky s čertem - rozvernou notou a malovaným pozadím místo exteriérů. Vlastně nechyběl ani otec scholastik. ()
Živočíšnosť prvej časti ustúpila, prostredná časť je natočená v komornejšom duchu. Na konci minulého dielu prijal búrlivák Takezo meno Miyamoto Musashi ( tentokrát úspornejší Toshirô Mifune ) a vydáva sa na cestu spoznať samého seba. Jeho bojové umenie je veľké, ale chýba mu rozvaha a rytierskosť samuraja. Dej je temnejší a hlbší a obohacujú ho dve ženy, ktoré sú do Musashiho zamilované. Treba spomenúť aj starosvetsky výbornú hudbu plnú nádherných motívov. 4+ ()
Strašné. Souboj Musašiho s přesilou u Icidzodzi je přelomový v tom, že Musaši ho vyhrál pomocí dvou mečů - velkého a bočního a na této zkušenosti založil svou školu. To však film neřeší, a místo toho tu máme půl hodiny telenovelu, běhání po lese a dialogy typu: Mezi námi je nepřekonatelná propast - Tak ty ho miluješ? ()
Galerie (17)
Photo © Toho Company
Reklama