Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neodolatelná síla a ukrývaná nebezpečí lidské sexuality nejsou nikde tak evidentní jako za blýskavou fasádou Las Vegas. Erotický film Showgirls představuje "světovou metropoli hazardu, hříchu a vášně" prostřednictvím temných zákoutí jeho známých nočních klubů a vzrušujících vystoupení na tanečních molech. Je to svět vášní, moci a individuálních rozhodnutí, v němž má všechno - a všichni -svou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (228)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Verhoeven to pěkně přepísk. Už vím, jaký je rozdíl mezi Základním instinktem a tímhle dílem. Zatím co v ZI je erotika zhruba 10 minut, a dalo by se říct vkusně udělaná, tady, je to co 4 minuty nějaká odhalená prsa. Pokud se tohle děje, už nejde o film, ale dle mého, o porno. Je tu cítit, že režisér chtěl navázat na ZI tak moc, až se mu to prostě nevyplatilo a film byl přijat tak blbě. Paule, vrať se radši k akčňákům, ty ti jdou! ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

No věděl jsem houby co je to za film, ale Vehoeven mi byl dobře známé jméno. To že tohle už nebude thriler ani sci-fi mi došlo bleskurychle. Jinak celkově mě to přišlo nezajímavé, jasně že šlo o to ukázat co nejvíce patřečně dráždivých záběrů, ale tohle film filmem nedělá. Dal bych i jednu hvězdičku, ale tak nemůžu popřít že to té slečně nesluší. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Kontextuálně bych mohl nabídnou u Showgirls srovnání s třetím holandským filmem Verhoevena, Keetje Tippel. Vypíchnout nakolik s ní sdílí celý koncept mladé, krásné, odbojné a neomalené dívky, která v prostředí prokorumpovaného a neprolomitelně kastovního města prorazí až do nejvyšších žebříčků a to zejména díky tomu, jak snadno je schopná se vzdát jakýchkoli etických a morálních hodnot. Mohl bych nabídnout i to nepohodlné srovnání s tím, že Keetje Tippel je film, který původně měl umožnit pochopení nástupu socialistických hnutí koncem 19. století v Holandsku, zatímco Showgirls vypráví v podstatně stejný příběh akorát zasazený do tehdejší současnosti, kde nějaký odstín rozvoje socialistických hnutí nebyl ani v dohledu, takže vlastně ten film nenabízí východisko ze zobrazeného marasmu. Ale já to úplně nechci dělat, protože by to mohlo vyznít jako, že Showgirls obhajuji v nějakém kontextu. A já si přitom myslím, že to dost možná nejlepší Verhoevenův film. Inscenačně má neuvěřitelný drajv, postavy jsou téměř neustále v pohybu a přitom jednotlivé záběry jsou velmi dlouhé. Jednozáběrové scény přecházející z dialogů do tanců či motající se mezi desítkami statistů v zákulisních šatnách s milióny světelných a odrazových zdrojů jsou často daleko komplikovanější choreografií než samotné sborové tance, ale vůbec na to nepoukazují. Při tanečních scénách je zase kamera téměř statická (vyjma dechberoucího prvního Nomina představení, které je natočeno povědomě pro každého, kdo se někdy ocitl na pódiu před plným sálem) a dynamizuje se střihem. Zároveň minimum záběrů je tam čistě pro estetický efekt, ale přinášejí hned několik informací najednou. ___ Jsem si vědom nepohodlí, které ve své době Showgirls musela v uměleckých a kritických kruzích vyvolávat, protože popisuje celý svět showbyznysu jako neproměnitelný patriarchální rape-cult jungle, který nelze pokořit a uspět v něm lze pouze tím, že se mu přizpůsobíte. Pro tehdejší emeritní kulturní garnituru muselo být nepohodlně povědomé sledovat jak na večírku všichni dobře oblečení tančí na smooth jazz, zatímco o patro výše probíhá brutální skupinové znásilnění, se kterým se není možno ani nikam obrátit. Za okouzlujícím způsobem nejamorálnější scénu filmu pak považuji tu, kdy protagonistka získá sebedůvěru díky uznání jejího bývalého pasáka, jinak machistického násilníka, který provádí konkurzy na své tanečnice skrze to, jestli mu vykouří. ___ Když sledujete Showgirls, vidíte formální kvality filmu (můžete píčovat na herecké výkony, ale ukažte mi s čestnými výjimkami Sharon Stone, Kurtwooda Smithe a Jennifer Jason Leigh dobrý herecký výkony ve Verhoevenových filmech), sledujete tu paniku která po tom filmu nastala a jste si zpětně vědomi jak fungovalo pozadí showbyznysu v 90. letech, dojde vám, že Verhoeven s Eszterhazem tady udeřili na určitá veřejná tajemství s takovým důrazem, že to nepohodlí Ameriky, která se s tímto filmem musela potýkat, se muselo dát stáčet. ____Co se týče hereckých výkonů, tak Berkley (které Showgirls prakticky ukončil ještě ani nezapočatou hereckou kariéru) není špatná herečka, jak jde v některých zásadních scénách vidět, ale díky své nezkušenosti si není schopná úplně poradit s Verhoevenovým hereckým vedením, kdy on sám předváděl hercům požadované výkony skrze přehnaná gesta. Jde ji velmi dobře srovnat s jinými hereckými výkony v jeho filmech, zejména ještě z holandské éry. Co je ovšem jednoznačné je to, jak je výborná tanečnice a jakmile se má vyjadřovat tímhle způsobem, film nabere neskutečně na tempu. Osobně dávám přednost tanečním filmům s hůře hrajícími tanečnicemi než tanečním filmům, kde si usoplená Nicole Kidman šlape na šosy a předstírá luxusní prostitutku. _____ V současné době se Showgirls začíná rehabilitovat u veřejnosti a kritiky, což jen dokazuje nepřekonané pokrytectví západní popkultury, která není schopna kontextualizovat aktuální díla, leda je po mnoha letech začít analyzovat až poté, co se film stane společensky neškodným, jakkoli mezitím zdecimovala kariéry většiny zúčastněných. () (méně) (více)

mortak 

všechny recenze uživatele

Nechápu ten rozdíl v hodnocení mezi Showgirls a Černou knihou. Jistě, van Houten na rozdíl od Elizabeth Berkley umí hrát, ale Verhoevenův rukopis se nemění. V Černé knize využil skutečný příběh nizozemského zrádce a vraha židů a převedl ho na melodramatický přepálený brak plný sexu, tady dělá to samé jen v prostředí tanečnic Las Vegas. Oba dva filmy patří k žánru exploitation, a oba skrývají drsnou až drastickou skutečnost za brakové pozlátko a nechají hlavní hrdinku projít peklem, aby z něho vyšla silnější a dospělejší. Proč je tedy jeden z těch filmů vychvalován, a druhý zatracován? ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Dokument: Z7SHOW911C-4GIRLSD Subjekt: Verhoeven, Paul Datum: 23. březen 2008 Zařazení: Přísně tajné (jen pro oči uživatelů CSFD) Psychologický posudek: Subjekt vykazuje značnou úchylku v nahých ženách mezi 20 a 40 lety, které rád nechává promenádovat se v tangách a botách na vysokém podpatku. Má rád nahé ženské zadky a speciální oblibě se u něj těší ženská prsa s výraznými bradavkami. U žen podporuje bisexuální orientaci a jeho postoj k lesbickému sexu se zdá více než kladný (poznámka: ke gayům se bohužel nevyjadřuje). Muži v jeho představách vystupují jako rození vůdci, jejichž nejčastěji používanými slovy jsou "orální sex" nebo "vykouřit". Subjekt se také vyznačuje mimořádně otevřeným postojem k násilí, především pak k vraždám a znásilnění. V jeho fantaziích se také často objevuje postava polonahé ženy-mstitelky s vražednou zbraní. Speciálně si pak potrpí na ostré předněty jako nože nebo sekáčky. Jiné záliby se bohužel u subjektu objevit nepodařilo. Poznámka: Jak to se subjektem mohla vydržel ve společné domácnosti už více než 30 let psycholožka a profesorka Martine Verhoeven je záhadou. Nabízí se vysvětlení, že subjekt považuje za jeden ze svých studovaných objektů. ()

Galerie (423)

Zajímavosti (26)

  • Berkley je ve filmu 20 minut nahá, to je téměř celá šestina filmu. (don corleone)
  • Elizabeth Berkley dostala za hlavní roli pouhých 100.000 dolarů. Když se chystal VIP box na DVD, řekla si za rozhovor pro něj o 2500 dolarů. Studio odmítnulo. (don corleone)
  • Plakát na film vychází ze známé fotografie Slováka Tona Stana. (don corleone)

Související novinky

Trierova sága o souložení

Trierova sága o souložení

29.08.2012

Ve Švédsku právě padla první klapka nového ero-eposu Larse von Triera s výmluvným názvem Nymphomaniac. Filmu přinesl mediální pozornost především Shia LaBeouf, který tvrdil, že si před kamerou… (více)

„Židovské Statečné srdce“ se nekoná

„Židovské Statečné srdce“ se nekoná

13.04.2012

Alespoň prozatím. Je ale pravděpodobné, že studio Warner Bros. nakonec projekt The Maccabees zruší úplně. Důvod? Antisemitismus a hulvátství Mela Gibsona. Alespoň to tvrdí scenárista Joe Eszterhas.… (více)

Souboj blondýnek v Burlesce

Souboj blondýnek v Burlesce

11.10.2009

Bývalá Veronica Mars Kristen Bell (právě tento víkend má za louží premiéru její komedie Trable v ráji) bude znepříjemňovat život Christině Aquileře. Zahraje si totiž její rivalku v muzikálu Burlesque… (více)

Natočil Kevin Smith opravdu porno?

Natočil Kevin Smith opravdu porno?

28.07.2008

Ale no tak, jednou za čas si můžeme dovolit bulvární titulek i tady u nás, ne? ;-) Obsah zprávy je mnohem prozaičtější. Kevin Smith má problémy s MPAA. Ano, už zase. Organizace, která rozhoduje o tom… (více)

Reklama

Reklama