Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když přijíždí podplukovník Frank Slade (Al Pacino) do New Yorku, je právě víkend Díkůvzdání. Chce si v tyto dny opět užít života na vysoké noze - vybraná jídla, nádherné ženy, vozy se šoférem a apartmá v hotelu Waldorf - Astoria. Slade je skutečně originální drsný chlapík, který má v sobě něco z básníka. Těžko se ale vyrovnává s tím, že nedávno oslepl. Na jeho cestě ho proto doprovází student Charlie Simms (Chris O'Donnell). Je to slušný mladík, který se však ocitl na svízelné životní křižovatce. S Frankem projde školou života a zažije něco, co se dá prožít jen jednou. Jejich drsná, objevná a často až přemrštěná dobrodružství, je oba navždy změní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (528)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Hodně dlouhý, hodně předvídatelný, hodně patetický, hodně krásný, doslova nádherný film, plný nezapomenutelných scén. Al Pacino předvedl cosi naprosto geniálního, zaslouženě získal Oscara, ale krom toho a mimo jiného, úžasného, je ve filmu cosi ryze lidského, mylně pokládáno za naivního, čemu se říká zastání. Zastat se někoho, není samozřejmost. A zastat se kluka, kterého chtěli vylít ze školy a posrat mu tak potažmo celý život pro nic za nic, kvůli tomu i ty přemrštěné ovace v závěru filmu odpouštím. "Už jste skončil?" "Teprve se rozehřívám."  Tango, Ferrari, vůně ženy, Díkůvzdání, v uniformě na hotelu, jaguárová pomsta, závěrečná řeč a nenormálně vtipný gag malé jedovaté holčičky "...nezapomeň na procházku", která mě shodila z gauče a skvělý mlíčňák Chris... Nostalgie za starými filmy tohoto ražení a radost, že se k nim člověk dorve kdykoliv. Pro filmového fanouška povinná jízda. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Překrásný film. Neuvěřitelně upřímný a citlivý. Al Pacino si tady to ocenění Oscarem zasloužil naprosto po právu. Nechápu, kam na to herectví chodí. Tak skvěle zahrát slepce. Já jsem mu to nejenom věřil, ale i jsem s ním soucítil. Zajímavé je i to, že podle názvu byste čekali cokoliv, ale takovéhle drama určitě ne. Ten film je nejenom neuvěřitelně lidsky natočený, on v sobě skrývá i celou řadu obrovských pravd. Třeba ten překrásný závěrečný monolog, co tam Al Pacino na konci filmu pronesl, to mě vyslalo šíp až hluboko do srdce. To bylo něco tak překrásného...Kéž by se podle toho všeho odvíjel i samotný svět. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Existuje kategorie filmů, která v první řadě člověka donutí vrátit se ke dříve hodnoceným titulům, změnit na ně pohled a opravit počet hvězdiček jim přisouzených. V případě Vůně ženy jsem nejdřív shlédl italský originál a přisoudil mu čtyři silné hvězdičky, po nynějším shlédnutí amerického remaku musím přidat pátou hvězdičku a u Brestova filmu nemůžu jít víc než na tři. Což o to, snímek je to pořád dobrý, jenže v té konfrontaci člověk pochopí, co to znamená umytý, vyžehlený a navoněný komerční titul proti syrovému uměleckému dílu, které se neohlíží na úspěch u nejširší divácké obce a podřizuje se především tvůrčím záměrům scénáristy a režiséra. Al Pacino svého plukovníka hraje skvěle, jenže Vittorio Gassman v italské verzi svého kapitána Fausta nehraje, on jím prostě je. A je jím proto, že mu scénář nepředepisuje patetické kecy, předvídatelné sentimentální chování a žvásty. Gassmanův důstojník autenticky nenávidí, závidí, ponižuje, touží a miluje, jeho americký protějšek se pohybuje v rámci přeslazeného scénáře, který se mění v závěrečné půlhodině v typicky hollywoodský kýč. Pistole v americké verzi je jen rekvizita, která slouží k efektní scéně, kde divák spolu s Al Pacinovým společníkem počítá, za jak dlouho rozebranou zbraň dá slepý důstojník dohromady, k několika dialogům a ke zdánlivě vyhrocené scéně, kde už divák dopředu ví, že musí v duchu očekávání publika dopadnout dobře. V italské verzi je to skutečná zbraň, která může kdykoliv ublížit a zabít. Italský kapitán chlastá a kupuje si děvky, jeho americký protějšek o tom maximálně mluví a zmůže se na pár vulgarismů. U amerického filmu se vlastně divák nemusí bát ani o plukovníka, ani o studenta Charlieho, protože je jasné, že vše se nakonec musí v dobré obrátit. Ten rozdíl mezi evropským a americkým pojetím dramatu je zkrátka drastický. Celkový dojem: 65 %. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nevím, jestli tě mám zastřelit nebo adoptovat." Nově vytvářený vztah prašivého slepého všiváka plukovníka Sladea a slušňáckého studenta Chrise mě bavil svou oscilací mezi láskou a nenávistí. Stejně tak jsem si užíval tančení tanga, jízdu ve Ferrari i skvělou obhajobu, ale občas jsem přitom zakopnul o nezajímavou scénu a dokonce na mě vykoukla i paní Nuda. Jsem však pozitivní člověk, takže jsem vlastně rád za to cukrkandlové finále a zaokrouhluju za něj o dva cípy nahoru. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nudil jsem se. To je to nejhorší, co se může stát. Tam, než se něco stalo, uplynulo milion světelných let. Al Pacino hraje pořád stejně, a jeho výkon kazí jeho zdravé oči, protože oči slepce opravdu vypadají jinak, ale snažil se to vytáhnout z bahna nudy. Ostatní herci nepřekročili stín přijatelného průměru. Evidentně jsem opět nebyl cílovou skupinou filmu. Schválně si ten film dejte dvakrát za sebou a hned půjdete s hodnocením rapidně dolů. Dokonalá nuda, která je roztahaná na nesmyslných 157 minut. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (26)

  • Chlapecká škola Baird, kde studoval Charlie (Chris O'Donnell), je ve skutečnosti jedna z nejstarších dívčích škol v USA - Emma Willard School. (casyy)
  • Al Pacino tu proměnil až osmou nominaci na Oscara. Díky tomuto filmu současně patří mezi jedenáct herců, kteří byli v jednom roce nominováni na dva Oscary - Pacino vedle Vůně ženy získal nominaci za vedlejší roli v Glengarry Glen Ross. (casyy)
  • Scéna, ve které Frank (Al Pacino) upadne přes popelnici, nebyla ve scénáři ani plánovaná. (don corleone)

Reklama

Reklama