Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (309)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Měřítka, která uplatňujeme při hodnocení filmu, máme každý rozdílná, a tak nelze nikomu vyčítat, když se nadchne pro to, co druhému nevoní. Pokud ale hongkongská Volavka sice jen těsně, ale přece jen poráží Scorseseho Skrytou identitu, není to právě doklad velké cinefilské erudice uživatelů CSFD. Volavka určitě není špatný film, je to profesionálně natočená gangsterka s velmi slušnými hereckými výkony a kdybych už dřív nezhlédl Scorseseho remake, vážně bych uvažoval o čtvrté hvězdičce. Skrytá identita ale Volavku drtivě převyšuje, je po všech stránkách propracovanější, s dobře a do hloubky prokreslenými charaktery a logicky funguje ve své zápletce nepoměrně lépe. Volavka je výrazně popkornovější, má dynamičtější střih a žene se k cíli nepoměrně svižnějším tempem. Aby ne, když se nezatěžuje s psychologií postav a nejde jí o nic jiného než přiměřenou porci zábavy. Zejména svým patetickým zakončením vychází Volavka přesně v duchu studiového systému vstříc očekávání diváků tam, kde je americká verze špinavější a syrovější. Tam, kde zloduch Ming slibuje své dívce nápravu a touží konat dobro, by jeho americký protějšek své lásce sice nerad ale bez zaváhání srazil vaz... Celkový dojem: 65 %. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Volavka vs. Skrytá identita: Volavka jednoznačně boduje vizuálním pojetím, je modernější, dravá, běží zatraceně rychlým tempem (někdy až moc, člověk má dělat, aby pochopil, co se děje). Další body jsou určitě za Tonyho Leunga, který očima uhraje to, na co jiní potřebují kolem sebe mlátit rukama nohama (nic proti Leo). Scorsese na to jde jinak: nesoustředí se jen na odvyprávění děje, zajímají ho ještě víc postavy. Jednotlivé hrdiny (ať už kladné či záporné) poznáme mnohem lépe, vciťujeme se do jejich každodenních životů. Závěrečné zůčtování je proto mnohem emocionálnější. A taky je tu naprosto úžasná postava Marka Wahlberga, díky které jsem neskončil po projekci Skryté identity v depresích. Podtrženo a sečteno, asi záleží na naturelu každého, jaký přístup ke stejné látce mu víc vyhovuje. Já dám poslední dobou na emoce, takže mám radši Scorseseho remake. Ale jen o chlup. ()

Reklama

Lavran 

všechny recenze uživatele

Moderní, svižné (nikoli výbušné a samoúčelně efektní, protože zde jde především o postavy), napínavé, hrdinsky vznešené, okořeněné mannovským důrazem na řeč chladné a geometricky úhledné městské architektury a v neposlední řadě velmi, velmi důsledné (tudíž i náročnější na pozornost). Pokud jde o Skrytou identitu: Scorsese pouze očesal "přebytečný" patos, přidal údernost, surovost a vulgárnost, asijské stars zaměnil za americké (za Tonyho stejně nemůže nikdo alternovat!) a o něco lépe rozvinul jednotlivé charaktery. S ničím zásadním se ale oproti výtečnému originálu, jehož jedinou slabinou je střídmá délka, nevytáhl. Tenhle nelítostný souboj o vlastní identitu u mě Volavka vyhrává na plné čáře. Rád si ji ještě několikrát zopakuji. 4,5* ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se mi Scorseseho "Skrytá identita" velmi líbila, teď, po zhlédnutí "Volavky", se plně odkrývají její nedokonalosti - v čem se "Skrytá identita" snaží zaujmout propletencem vztahů mezi hlavními postavami (hlavně rozšířená linka s policejní psycholožkou), tam je "Volavka" svojí přímostí mnohem údernější. Pokud se ovšem jedná o završení příběhu, přestože vyznívají oba závěry zcela odlišně, oba vedou k téže kýžené divácké katarzi a oba jsou zatraceně stylové... Remaku se skoro podařilo vyrovnat se originálu... ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kto je dobrý? A kto zlý? Občas človek môže zabudnúť na to, kým pred rokmi bol. Je to normálne alebo ho tak inštinkty varujú, že zišiel z cesty a mal by sa vrátiť? Režisér chcel nakrútiť „svojho Wooa“, našťastie mal k dispozícii nielen talent pre dynamické tempo aj mimo akčných scén (ktorých je vlastne minimum, avšak vôbec to pri takom napínavom a inteligentnom deji a dobrých postavách neprekáža), ale i charizmatických hercov. Napätie sa dá sekať katanou bez toho, že by sa v prvej hodine odohrala jediná akčná scéna. Rovnako výnimočný, ale z úplne iných dôvodov, je i Scorseseho remake Na druhej strane, ktorým má diametrálne odlišnú atmosféru. Viac v mojej recenzii na CinemaView, kam už nepíšem: http://cinemaview.sk/clanok/1226265877/volavka ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Filmom sa silne inšpirovala videohra "Sleeping Dogs" z roku 2002. (Real Tom Hardy)
  • Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)

Související novinky

9. Filmasia plná hongkongských a korejských bomb

9. Filmasia plná hongkongských a korejských bomb

25.11.2013

Kino Světozor hostí od čtvrtka 28. listopadu do pondělí 2. prosince festival asijských filmů Filmasia. Ten se letos zaměřil na hongkongské thrillery a romace a korejské divácké hity. Po třech filmech… (více)

Scorsese všude, kam se podíváš

Scorsese všude, kam se podíváš

22.01.2007

Martin Scorsese. Jen těžko byste za poslední týdny našli v médiích zaobírajících se filmovým děním frekventovaněji zmiňované jméno. Tento legendární americký režisér si aktuální mimořádný zájem okolí… (více)

Bye bye Hollywood

Bye bye Hollywood

16.10.2006

I přesto, že se svým nejnovějším snímkem, Skrytá identita, slaví nevídané úspěchy, ať už kritické nebo finanční, má klasik velkého plátna Martin Scorsese v plánu dát si od hollywoodských blockbusterů… (více)

Reklama

Reklama