Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Historicky první snímek oceněný Oscarem za nejlepší film vypráví příběh milostného trojúhelníku, když se dva mladí chlapci Jack Powell (Charles "Buddy" Rogers) a David Armstrong (Richard Arlen) zamilují do jedné dívky, Mary Preston (Clara Bow). Z obou rivalů v lásce se stanou přátelé, když po vstupu Spojených států do první světové války společně bojují proti Němcům jako bojoví stíhači. Za letecké bojové scény získal snímek druhého Oscara v kategorii nejlepší technické efekty. (contrastic)

(více)

Videa (15)

Trailer

Recenze (43)

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Tak nějak nevím ale jediné co se dá na snímku skutečně ocenit je to že po technické stránce je opravdu vzhledem k době vzniku na vysoké urovni. Tím ale má chvála končí, příběh je totiž až neskutečně kýčovitý, jednoduchý, místy nesouvislý, prostě skutečně jak když někdo v dnešní době natočí Pear Harbor, kde zapomenou na příběh a soustředí se pouze na efekty. Otázka je podíval bych se na film znovu, jednoznačná odpověď zní ne, takže tomu odpovídá i mé hodnocení. Jo a hudba je ve snímku naprosto otřesná. 50% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Veľkolepý, nemý, patriotický s potrebnou dávkou pátosu pôsobivý film, ktorý sa môže hrdo popýšiť ako PRVÝ, že získal tradičného Oscara za najlepší film, to ma napadne akonáhle si predstavím pojem WINGS! Film z obdobia 1. svetovej vojny o láske k dievčati Márie, ktorej nie sú opätované city od Jacka Powella, ktorý sa zahľadel do kamarátovej frajerky Sylvie. David Armstrong je z bohatej rodiny a nepáči sa mu predstava, že Jack by mal mať niečo viac so Sylviou, ako on sám! Amerika vstupuje do prvej svetovej vojny, a tak najprv RIVALI, potom kamaráti Jack s Davidom narukujú na front (či skôr lepšie povedané do oblakov, kde trávia v podstate viac času ako na pôde, de-facto oni sú len a len vo vzduchu ako špičkoví leteckí stíhači...), aby zvádzali nekonečné boje proti nepriateľovi Nemecku. Film hýri parádnymi leteckými súbojmi vo vzduchu, čo isto okopíroval aspoň trochu Howard Hughes s Pekelnými Anjelmi. Vskutku vynikajúco prevedené špeciálne efekty, čo na tú dobu UDIVUJE + zo spodu sú excelentne zachytené bitky, ale nie tak, ako v All Quiet on the Western Front z roku 1930! Tak, či tak som spokojný s Krídlami, kde sa režisér snažil o čo najväčšiu realitu, a taký Gary Cooper sa tu len mihne na pár sekúnd! CLARA BOW je nádherná! Charles 'Buddy' Rogers si zahral svoju najlepšiu úlohu! Richard Arlen sa ešte vyskytol v niekoľkých známych snímkoch. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Prvý film, ktorý získal Oscara za najlepší film, prvý film, kde sa objavila skrytá reklama, navyše film, ktorý stál dosť veľký obnos peňazí a ktorý vojnu neukazuje úplne zle, je tam až príliš veľa nadšenia, nacionalizmu, fanatizmu, nenávisti voči nepriateľovi, ktorého ani osobne nepoznajú, ďalej priam vražedných súbojov braných ako keby to boli hry, proste s niečím takým sa nedokážem stotožniť. Obrazovo a hudobne je to v poriadku si myslím, obrazovo je to teda fakt skvelé, ale to robí asi skôr tá nedávna rekonštrukcia. Navyše ako film s prestávkou to nie je napriek veľkej dĺžke otravné. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Wellman pôsobil za I. sv. vojny vo francúzskej cudzineckej légii ako letec v Lafayettovej letke preto niet divu, že sa pustil do natáčania tohto filmu. Treba uznať, že si hlavne s leteckými zábermi ( a je ich neúrekom ) poradil skvele. Jeho film získal ako prvý v histórii Oscara ( 1. ročník bol v roku 1929 ). Napriek rozsiahlej minutáži je to v podstate jednoduchý príbeh dvoch mužov a jednej ženy počas I. vojny. Maličkú úlohu si tu strihol aj Gary Cooper. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

[Oscar za nejlepší film č. 1.] * Chystám se na Oskary popořadě :) Teda za nejlepší filmy. Čekám místy zklamání - tady se nekonalo, naopak. Jako často u němých filmů, chvíli mi trvá rozjezd, naladění se na jiný styl vyprávění. Po pár desítkách minut přestanete vnímat přehnanou gestikulaci, nahrazující žvanění, a vcucne vás to do děje. Mimochodem, obsah je poměrně blbě, pisatel film asi neviděl (není to Mary, do které se zamilují - naopak, ona má roli ženy hluboko ve friendzóně jednoho z nich a oba milují jinou) a jen ho odněkud opsal. Co se týče děje, je jednoduché nazvat ho šmahem jako schematický... to se v podstatě dá napsat o každém filmu, který má něco převyprávět za průměrně hodinu a půl až dvě. Zde se mi líbilo poctivé vyprávění. Ano, vyprávění -- příběhu, u kterého se dalo tušit, jak dopadne, a člověk se pomalu modlil, aby tak nedopadl... pak nesmyslná tragédie války udeřila, a katarze byla opravdu silná. No a krom příběhu značně silnějšího než měl Tmavomodrý svět, ba dokonce možná i Nebeští jezdci, byla zde také masivní výprava, fantastická kamera nejen exteriérová z bitev, ale i interiérová třeba z pijatiky (zasadil bych ji do 50. let či moderněji) a kvalitní střih. Triky ušly, ale padající letadla i dogfighty -- příliš opakovaných záběrů a leckde byly modely očividné, to nepůsobilo zase tak dobře. V půli za ***, na konci bez váhání plný počet. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (14)

  • Wellman, trvající na důsledném realismu, se učinil nezbytnou součástí všech aspektů produkce, od spolupráce na scénáři přes výběr neznámých mužských protagonistů až po určování postavení kamer. Jen málo filmů závěru němého období se mohlo pochlubit náklady jednoho milionů dolarů. Rozpočet Křídel dosáhl na miliony dva, k nimž je ještě nutné přičíst hodnotu šestnácti milionů, jež produkce získala od vlády ve formě vojenské letecké techniky a personálu. Natáčení se účastnilo více než šedesát pilotů a několik tisíc pěšáků. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Množstvo natočených leteckých scén sa do filmu nedostalo, ale boli použité pri iných filmoch. Scéna leteckého útoku na nemecký transportný vlak sa objavila vo filme The Legion of the Condemned (1928). (Michal74)
  • Vzdušné souboje, které jsou součástí filmu, byly natáčeny ručními kamerami připevněnými na letadlech. (raininface)

Reklama

Reklama