Reklama

Reklama

Nebožtíci přejí lásce

  • USA Avanti! (více)
Trailer

Obsahy(1)

Nebožtíci přejí lásce (1972) je pátým titulem, na němž spolupracoval herec Jack Lemmon s Billym Wilderem. Známý režisér ve své pozdější tvorbě upřednostňoval prověřené předlohy a v tomto případě se svým stálým spoluscenáristou I. A. L. Diamondem adaptovali divadelní komedii Samuela Taylora Avanti!, byť se při své broadwayské premiéře v lednu 1968 neudržela na programu ani tři týdny (na našich jevištích se nehrála). Původní text, který se víc zabýval rozdíly mezi americkými a italskými životními hodnotami, posunuli do polohy nahořklé love story se spoustou humorných odboček a břitkých dialogů. Příběh uspěchaného byznysmena Wendella Armbrustera Jr. (Jack Lemmon), jenž přijíždí na Ischii vyzvednout tělo zemřelého otce a seznámí se s dcerou jeho životní lásky, rozkošně baculatou Pamelou Piggottovou (dcera známého anglického herce Juliet Millsová), patří k těm dílům, jež stárnou do krásy a při každém dalším zhlédnutí vypadají lépe než posledně. Velkou zásluhu na tom mají herci. Nejen Lemmon se svojí partnerkou, ale také pečlivě vybraní představitelé vedlejších rolí, zejména Clive Revill jako vynalézavý ředitel hotelu, Edward Andrews (který nahradil zaneprázdněného Waltera Matthaua) v úloze agilního diplomata J. J. Blodgetta a Gianfranco Barra v propracované figurce pletichářského sluhy Bruna. V epizodce dr. Fleischmanna v úvodu filmu herecky debutoval Lemmonův maskér Harry Ray. Ač se snímek odehrává na ostrově Ischia, natáčel se převážně na Amalfinském pobřeží, v okolí Sorrenta a na Capri. Film přinesl Zlatý glóbus Jacku Lemmonovi a byl poctěn pěti dalšími nominacemi (nejlepší komedie/muzikál, scénář, režie a herecké výkony Juliet Millsové a Clivea Revilla). Vysílat ho budeme s původním dabingem ČST z roku 1978, v němž se podařilo nahradit výpadky, způsobené necitlivými cenzurními zásahy do několika replik. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (336)

Jinny 

všechny recenze uživatele

Ústřední dvojka je spolu roztomilá a tradičně se propracuje od antipatií k pochopení a romantickým citům. Kromě romantické linky je ale stejně důležitý mírně morbidní podtón okolností, za jakých se setkávají. Celkově je většina humoru sarkastická nebo (až překvapivě) vyloženě černá. Billy Wilder zároveň lehkonohou komedie obohatil obligátní dovolenkovou nahotou a krásnou scenérií jižní Itálie plus strefováním se do některých italských klišé. Je to příjemné pokoukání, které právě proto, že hlavním hrdinům umřeli rodiče a hlavní hrdina je tvrdý byznysmen, řeší maximálně tak radost ze života. A to i přes neustálé zdůrazňování, že mužská část páru má kdesi daleko (odcizenou) manželku a děti. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tak se mi zdá, Carlucci, že každému cizinci, který umřel v Itálii, muselo rupnout v kouli." Americkej pohled na Itálii se z počátku vtipně zaměřil na nekonečný polední pauzy, šílený řidiče motorizovanejch posouvátek i mafiánský praktiky, ale pak TO přišlo a seriózní Wendell Ambruster junior se proměnil v hambatýho Vildu tokajícího při východu slunce. Moc mě potěšilo pozitivní ladění snímku, nádherný scenérie, mazlivá hudba a pevně věřím tomu, že někdy potkám hotelovýho ředitele podobnýho Carluccimu, protože za podobnej servis bych si velmi rád připlatil. Carlucci je zkrátka zábavnej borec, ale není na to sám, protože precizně razítkující koroner je dokonalej, tančící baron Von Schmetterling zase inspirativní a spěchající diplomat J. J. Blodgett báječně rafinovanej. S takovou sestavou je radost smilnit. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Upřímně jsem se bavila. Juliet Mills je krásná ženská krev a mlíko s nádhernýma očima (nejen), no a Jack Lemmon je ve své proměně z prudérního syna v zamilovaného muže jedním slovem skvělý. Billy Wilder se zhostil ožehavého tématu letní nevěry s nevídanou lehkostí a neotřelým vtipem. Inu, lásce se poroučet nedá a ani kroužek na prsteníčku nikoho neochrání. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Co se stalo mezi mým otcem a vaší matkou ? Tak z ní originální název komedie a je to podstata celého děje. Komedie s místy černým humorem, s výbornými dialogy a hudbou dokonale "přišitou" tomuto snímku. Povedená a vtipná konfrontace amerického a italského přístupu. Bohatý američan si přijíždí pro tělo svého zesnulého otce. Angličanka zase pro tělo své matky. Na povrch vyjde milenecký vztah obou zesnulých, což je nepřípustné hlavně pro američana (Jack Lemmon). Jenže příjemná žena, italové a jejich pohodový přístup, nádherné okolí Ischie, jsou všechno vlivy, které nechají chladného američana pookřát. Sarkasmus a humor této komedie působí velice příjemně. Co se stalo mezi rodiči, stane se i mezi dětmi. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Americký podnikatel Armbruster (Jack Lemmon) se mění před očima donucen okolnostmi zařídit převoz svého mrtvého otce z italského lázeňského ostrova Ischia. Komedie Billyho Wildera (např. Někdo to rád horké) má pomalý rozjezd, ale skvělou druhou část dokonale karikující uspěchaný americký styl života a snahu o dominanci v kontrastu s italskou pohodou a pomalostí. Např.: (přilétající Armbrusterův přítel) "...Nechci přistát v Africe!" - "Ta je větší pane." - "Nebo na nějakém řeckém ostrově." - "Ne, pane, Řecko je hodně doleva." - "Dokud jsem na ministerstvu, tak nebude!" K tomu ještě skvěle pragmatický ředitel hotelu, úředník v márnici se sadou razítek, podušek a s formuláři v barvách italské vlajky, těhotná nešťastně zamilovaná sicilská pokojská... Trailer: http://www.spike.com/video/avanti-trailer/2672769 ()

Galerie (58)

Zajímavosti (17)

  • Ve filmu vidíme kromě známého komika Pippo Franca také několik neherců, ale působících velmi profesionálně. Ať to je Guiardino Guidi, agent římských herců (vrátný hotelu), jazykový poradce Raffaele Mottola (pasový úředník) nebo Wilderův osobní řidič Armando Giovagnoli (baron se dvěma ošetřovatelkami). (classic)
  • Česká televize do restaurované verze dodabovala v roce 2013 zcerunovanou scénu a film uvedla bez cenzurního zásahu z roku 1978. (lexa.k)
  • Britská televízna sieť Channel 4 nazvala film „vzácnym príkladom cestovateľskej komédie, ktorú nikdy nie je ľahké dotiahnuť do úspešného konca bez použitia starých rasových stereotypov." (Arsenal83)

Reklama

Reklama