Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (275)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Mé první setkání s Billy Wilderem dopadlo značně nadprůměrně. Pojistka smrti patří mezi ty filmy, které se divákovi líbit nemusí, ale každý kdo jí viděl by měl umět docenit její filmařskou kvalitu, kterou bez pochyby má. Skvělé dialogy, fantastičtí herci a lahodný závěr, který mi zůstane v palici navždy. 80% ()

ambron 

všechny recenze uživatele

Šikovná noirovka. Na začiatku sú síce prezradené základné obrysy zápletky, postupný vývoj príbehu, no predovšetkým jeho spracovanie nenudí. Aj v Poistke smrti Wilder dokazuje, že je pre mňa jedným z najlepších režisérov noiru. Za pozornosť stoja aj charaktery postáv, ktoré sa postupne vyvíjajú. Napríklad, aj keď vzťah medzi Walterom a Phyllis bol v popredí celého príbehu, postupne sa odhaľuje, že ešte zaujímavejší a zložitejší bol vzťah Waltera s Keysom. Keď do toho všetkého zahrniem brilantné herecké výkony ide o veľmi pozoruhodný film, ktorý sa nestratí ani v súčasnej dobe. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Pokud se v současnosti dívám na černobílý film, jde o snahu filmařů podpořit absencí barev svou vizi; v případě špatných tvůrců jde prakticky o jedinou možnost, jak se mohou pokusit přesvědčit diváka o tom, že sleduje umělecký skvost. Tento snímek nespadá ani do jedné z těchto kategorií. Film je černobílý prostě jen proto, že pamatuje druhou světovou válku a nikdo ho nedobarvil v Technicoloru. Ale ani jeho věk nezabránil tomuto počinu v tom, aby mě převelice bavil. Pravda, byl jsem ochuzen o možnost předvést své dedukční schopnosti; když je vrahem vypravěč, už si člověk nemusí vůbec lámat hlavu, ale o to tady vůbec nešlo. Tady šlo o příběh, a ten byl zajímavý, skvěle natočený i odehraný a plný parádně napsaných dialogů: "Je tu jeden výborný chiropraktik, kterého jsem chtěl před odjezdem navštívit." "Chiropraktik? No, hlavně ji nezahrnujte do nákladů." / Poučení: Máš v hlavě dokonalý plán? Předpokládej, že bude stejně nepotopitelný jako Titanic. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kamera sleduje záda kráčející postavy, postava vchází na balkón a uhýbá, kamera jede dál k zábradlí, ale nepokračuje dolů, jen se naklání, žádný průlet kancelářemi nás nečeká, jsme přece jen ve 40. letech. Klasika žánru se všemi potřebnými součástkami a proprietami - předně pak naturalismem, ale ne ve smyslu drastičnosti, ale v prvotním významu determinismu, prostředí a pudů na úkor racionality (což v noirech, kde se uhlazený postavy zdánlivě instinkty neřídí, vyniká). Stísněný prostory a snímání hrdinů přes horizontální žaluzie je signum mříží žaláře, kde bachaře dělá osud. Pojišťovák Fred MacMurray valí hlášky a při prvním setkání s Phyllis neklesnou jeho odpovědi pod deset slov. Termín trapné ticho jde evidentně mimo něj. ()

BigDeal 

všechny recenze uživatele

Žáner film- noir sa mi naozaj pozdáva, monológy hlavného predstaviteľa som si vychutnal, rovnako aj temnú atmosféru, no Fred MacMurray mi do role nesadol (sám neviem prečo). Stále teda čakám na nejaký dokonalý noir, ktorý by mi doslova vyrazil dych, pretože pre mňa to ešte nie je dostatočne čierne a depresívne. Možno by to chcelo viac monológov, či väčšiu neschopnosť riešenia situácie, pretože takto ma úplne uspokojilo len pár scén a posledných 15 minút. 85% ()

Galerie (91)

Zajímavosti (47)

  • Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) je už mŕtva, keď sa dej filmu začína. Objavuje sa iba prostredníctvom retrospektívy, keď Walter Neff (Fred MacMurray) zaznamenáva svoj príbeh. Preto sa aj drvivá väčšina filmu pohybuje vo "flashbackoch". (westerns)
  • Když ve filmu poprvé vidíme Waltera (Fred MacMurray) líbat Phyllis (Barbara Stanwyck), na Walterově ruce můžeme spatřit snubní prsten. Fred MacMurray byl ženatý a postprodukce si toho nevšimla. (Kulmon)

Reklama

Reklama