Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muž je žárlivý, když miluje. Pošetilá láska k dívce lehkých mravů dožene chorobného žárlivce k plánu, že se v přestrojení za anglického lorda stane jejím jediným klientem... Příběh vášně, touhy a krveprolití ve městě, které nikdy nespí. Tak vypravěč s nadsázkou líčí děj bláznivé komedie Sladká Irma nazvané podle hlavní hrdinky. Tou je neodolatelná dívka se zvláštní oblibou v zelené barvě, která se živí tím nejstarším řemeslem ve vyhlášené pařížské čtvrti červených luceren. Jako jedna velká šťastná rodina tu žijí svorně nejrůznější postavičky pařížského podsvětí, nevěstky i jejich kuplíři. Dokud se zde neobjeví poněkud naivní a horlivý strážník Nestor Patou, který má za úkol dohlížet na dodržování mravnosti. Po drzé policejní razii ve vyhlášeném místu neřesti ale skončí definitivně mimo službu a s ostudou se vrací na místo činu. V místním bistru se znovu setká s Irmou, do níž se bláznivě zamiluje. Z pošetilé lásky se stane dokonce jejím kuplířem, jenže nesnese pomyšlení, že by se jí mohl dotýkat někdo jiný. Vymyslí proto mazaný plán, že se stane jejím jediným klientem v převleku za bohatého anglického lorda X. Jenže vést dvojí život může být pořádně nákladná záležitost a hlavně člověka připravit o zdravý rozum... Znamenitou romantickou veselohru založenou na vztahových karambolech a bláznivých situacích natočil klasik hollywoodského filmu Billy Wilder. Ten napsal scénář spolu se svým dlouholetým spolupracovníkem I.A.L. Diamondem podle stejnojmenného francouzského muzikálu s lechtivou tematikou z 50. let. V hlavních rolích zazářila osvědčená herecká dvojice z filmu Byt (1960) ve složení Jack Lemmon a Shirley MacLaineová. (Česká televize)

(více)

Recenze (72)

Pierre 

všechny recenze uživatele

To je ten svět, ve kterém žijeme. Když někoho nenávidíte, můžete to dělat kdykoli. Ale když někoho milujete, musíte se skrývat. Tímto filmem jsem oslavil v neděli uběhlé dvou leté výročí zhlédnutí  jiné Wilderovy komedie  Nebožtící přejí lásce, kde jsem začal Lemmona poprvé výrazněji reflektovat, bylo to první filmové sledování na které jsem dostal chuť během prvního uzavření škol a docela rád na to vzpomínám, byť to bylo moc dlouhé. Stejně jako tohle.:o Ale tentokrát hlavně v některých ohledech trochu zastaralé a fraškovité.  V tomto případě už Widerovo podání lásky částečně vyčpelo a z dnešního pohledu je ten úvodní  ,,haha´´ pohled na práci prostitutek, flákajících pasáků, za které pracují a dohlížejícího všehoschopného hospodského už fakt nemorální. Skoro jako by Wilder tentokrát propagoval to, co minulé kritizoval (Být) Bohužel.. Naštěstí se tady hned po prvních deseti minutách začal producírovat ten výtečník  pan Lemmmon jako polícajtíček, hlídající dětské hřístě, co to jen tak nenechá!! Jeho šťára se povedla, ale byla asi tak rychlá jako jeho náhlá proměna z puritiána v pasáka...Ale nebojte se. Lemmonovi se fakt nedá věřit pasák, ale tohle je naštěstí pasák úplně netradiční. Žárlící, zoufalý, svědomitý...A hlavně upřímně milující svou Irmu. Musím souhlasit s tím, co už bylo zmíněno,, že v tématu  ,,co všechno je schopen člověk udělat pro lásku´´ (a já bych k tomu dodal vlastní klid), přece jen Irma po  předchozím  excelentním Byt s dvojící Lemmon+Mcklaine, Irma vážně trochu pokračovala..   Mezi panem Baxterem a slečnou Kubelíkovou (jejda, pardon Lemmonem a Mcklain) panovala pořád občas velká chemie i v mnohem méně sympatickém prostředí a postavách než minule. Lemmon opět předvádí svoje herecké mistroství (stačí se koukat čeho je schopný s obličejem) a  když se film věnuje Lemmonovu získávání penež, převlékaní za barona a jeho nové domácnosti s Irmou  je vlastně nakonec velmi příjemný, místy i vážný   a mohl by v takové náladě klidně pokračoval  až do rozumného konce. Ten je ale zkažen tou natahovanovaností a sklony (oproti tomu krásnému, lidskému, civilnímu Bytu!!) k frašce. Už předtím mi přišly některé vizuální gagy nic moc (až na skvělé muzikální číslo.) Ale to závěřečné vypointování s hospodským jako porodníkem, výskytem  barona rovnou u porodu (!!) a i několika nelogickými lapsy  pro mě bylo teprve nezdařilé, i když prostředek se mi několikrát líbil.  Ale tak někdo to rád dlouhé a nikdo není dokonalý.:o  Ale někdo si teda říká, že Byt je daleko lepší, pane Wildere. A to jsem se nechtěl pouštět do srovnání, ale když se Bytu film v prostředku trošku příblížil, už to nešlo jinak a já si spíš řekl, bych si ho měl zase pustit.:o (Sakra, kdy už budou Vánoce?:o)  Ale i sama o sobě je ta Irma na takovou lepší trojhvězdu, hlavně za prostředek a dva hlavní herce. Už je ten koment zase moc dlouhej? No,já říkal, že někdo to rád dlouhé.:o ()

terunka003 

všechny recenze uživatele

Vtipné, neobyčejné, vybarvené, krásné, zamotané. Tak tohle byla klasika. A pěkná, musím podotknout. Komedie z prostředí ulice, prostitutek a jejich pasáků, kdo by řekl, že se tak krásně pobaví. Ve chvíli kdy se vložil do děje Lord X nabyl celý film ještě větších obrátek a zamotávalo se to čím dál tím víc. Jen mě překvapilo jak byl ten film dlouhý, vůbec mi to totiž nepřišlo. "..a to je zase jiný příběh.." ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Jack Lemmon vs Shirley MacLaine podruhé a pro změnu v barvě. Po obrovském úspěchu Bytu sáhl Billy Wilder po osvědčené dvojici a znovu natočil romantickou komedii, tentokrát mnohem ambicióznější. Postavy se změnily, zápletka též, ale podstata zůstala stejná. Režisér se pořád ptá, co všechno je zamilovaný muž ochotný udělat pro lásku. A ptá se se svou typickou lehkostí a vtipem. Je bohužel pravda že Irma la Douce neodsýpá tak přirozeně jak bylo asi zamýšleno. Nelze se ubránit dojmu, že si Wilder ukousl příliš velké sousto. Přes dvě hodiny stopáže nejsou adekvátně využity a především v první polovině se najde až příliš hluchých míst. Zajímavý děj a chemie mezi postavami naštěstí zakrývá ty největší nedokonalosti a film ani omylem nenudí. V rámci mistrovy tvorby jde o slabší kousek, přesto je to pořád vysoce nadprůměrná úsměvná komedie. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Tahle predelavka francouzskyho muzikalu ma pomerne dlouhou stopaz, prestoze se v ni vlastne vubec nezpiva. Jedinym hudebnim cislem je oslavny tanecek na kulecnikovym stole, ale to snad ani nestoji za zminku... Bez pisnicek a tanecku, porad tu mame dve a pul hodiny puvodni story postaveny na hlavu, ktera chvilemi pusobi zabavne a chvilemi naopak trapne. Lord X v podani Lemmona byl vcelku vydareny stramak, naopak jako policista a pasak byl spis trapny. Shirley MacLaine byla sladka, Lou Jacobi vyborny. Misty zabavne a misty nikoliv, celkovo vzato mirny nadprumer. ()

Historik 

všechny recenze uživatele

Největším problémem tohoto filmu je jeho délka. Je to o to větší problém, že se jedná o přepis divadelní hry, čili akce je tu pomálu. Takže se to dost táhne a místy je to nuda. Omluvám se všem příznivcům Billyho Wildera, já jsem také jedním z nich, ale bohužel na tom musím trvat. Místy je to ale docela sranda. ()

Galerie (125)

Zajímavosti (9)

  • Billy Wilder chcel pôvodne do úlohy barmana Moustache (Lou Jacobi) obsadiť Charlesa Laughtona. Ten však už mal rakovinu a čoskoro zomrel. (Michal74)
  • Do hlavnej ženskej úlohy sa krátko počítalo s Marilyn Monroe, ale pretože s ňou Billy Wilder už dvakrát spolupracoval, usúdil, že už bol potrestaný dosť. (Michal74)
  • James Caan v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama