Reklama

Reklama

Odpolední láska

  • USA Love in the Afternoon (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Jakoby Wilder při natáčení tohoto filmu trpěl maniodepresivní psychózou. V manické fázi natočil frivolní začátek a sladce dojímavý konec, ale pak se propadl do deprese a v ní nasnímal sáhodlouhou zbývající část filmu, která je utahaná a nudí. Špatné je i vedení herců, kdy Cooper je v jednu chvíli na smrt žárlivý, v druhé se směje jako blázen a pak se zase vrací do šarže obstarožního seladona. Ano, na tuhle roli už je starý. Audrey je sice nádherná, ale té vílovitě podané zamilovanosti bylo taky příliš. ___ Wilder jakoby vizionářsky předjímal z manifestu Dogma zásadu, že když zazní ve filmu hudba, musí být reálně zdůvodněná. Proto ta cikánská kapela, která otravně šmidlá snad v polovině všech scén. Je to zklamání. /2. 12. 12./ ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Wilder v sobě nezapřel nasáklost vídeňskou kulturou a lásku k pařížské. Samozřejmě, že film je labutí písní na minulou éru komediálního filmu a Kristiánem Billyho (včetně syžetu) s jemnou ironií, snesl bych více směřování k frašce, aspoň v clairovském duchu, ale pijácká scéna, kde Cooper posílá cikánské cimbálovce pitivo a je zdeptán (při poslechu na magnetofon zaznamenané odpovědí) Audrey, je dokonalá. On vůbec Wilder rozuměl vídeňské muzice - nejen vinárenské, ale i Haydnovi, koneckonců i proto špílce Wagnerovi (kterého samozřejmě nemohl mít rád i z toho nejjednoduššího důvodu, který člověka napadne). ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Popravdě nechápu, proč Audrey dávali v dobách její největší slávy o tolik starší herecké partnery. Ta love story pak vyznívá strašně málo uvěřitelně. Je to podobný případ jako SABRINA s Bogartem. Mám rád klasické herce starého Hollywoodu, ale ne za každou cenu. Tohle je jako pěst na oko. Přitom Audrey hraje skvěle. Zůstává tak komedie, ale spíš divadelní než romantická. 63% ()

Krissty 

všechny recenze uživatele

Audrey Hepburn opět okouzlující a její protějšek sice trochu starší, ale kupodivu mi to nijak nevadilo. Příběh je neotřelý a zajímavý, slečna Ariane je úžasně mazaná a sympatická. Její plán byl vážně geniální! :) Romantika a komedie dokonale vyvážené, hudba příjemná a ten závěr, ten byl fantastický! Už jsem myslela, že vím, jak to dopadne, a ono ne :) Skvělé! ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Rozumějte. Nebýt ten film od famózního Billyho Wildera, dal bych možná i čtyři hvězdičky. Ale na autora Bytu a Někdo to rád horké, který je jedním z tvůrců moderní romantické komedie, musím být chtě nechtě přísný. Tak v prvé řadě, myslím, že zde není ani jeden vtip, u něhož byste se mohli popadat za břicho. Vtipy jsou slušné, nadprůměrné, úsměv vzbuzující (pozornosti doporučuji zejména gagy s cikánskou kapelou), ale NEJSOU SKVOSTNÉ (a to dokonce přesto, že scénář dělal stejný člověk, který psal scénáře i k některým nejlepším Wilderovým snímkům: I.A.L. Diamond). Dále: Ten, jehož napadlo udělat romantickou dvojici z Audrey Hepburn a Garyho Coopera, by se měl nad sebou vážně zamyslet - onen věkový rozdíl 30 let je totiž VELMI znát. Cooper z roku 1957 dávno nevypadá jako někdejší neodolatelný svůdce, daleko spíš je podoben (byť sympatickému) dezertérovi z domova důchodců. - Komu by tohle stále nestačilo ke zdůvodnění tří hvězdiček, ten zjevně neviděl konec Odpolední lásky. Samozřejmě jde o happy end - ale jaký! Tak násilně přilepený a nepřirozený hepáč mé unavené oko už nespatřilo věky. A to tedy vidělo mnohé. - Sečteno a podtrženo: Slušný film. Ale nic víc. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (10)

  • Gary Cooper byl velmi spokojený se svým výkonem a byl velmi zklamán, že většina kritiků ho považovala za miscast kvůli jeho věku. Pochybení filmu bylo z velké části přisuzováno tomu, že je příliš starý na to, aby mohl hrát milenku Audrey Hepburnové. V dubnu 1958 dokonce absolvoval drobnou plastickou operaci, která ale nedopadla příliš dobře. (orkadimenza)
  • V hlavní mužské roli se měl původně objevit i Yul Brynner, manžel největší celoživotní osobní přítelkyně Audrey Hepburn paní Doris Brynnerové. (SeanBean)

Reklama

Reklama