Reklama

Reklama

Odpolední láska

  • USA Love in the Afternoon (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

swed 

všechny recenze uživatele

Ač se to zdá neuvěřitelné, i Billy Wilder sem tam zaváhal a vkročil do vod průměru. Přitom úvodní a závěrečné minuty nejsou vůbec špatné, ale co se děje mezi tím, je pouze násilně budovaná love story, která nemá s romantikou téměř nic společného (nepočítám-li tu uměle vytvářenou). Stačí si položit prostou otázku: Komu může záležet na vztahu mezi přestárlým a nesympatický playboyem (bez rozmyslu obsazený Cooper) a tuze naivní studentkou (standartně roztomilá Audrey)? Odpověď je prostá: Nikomu. Proto nefunguje základní linie filmu, motivace postav se musely vzpírat už na papíře (hlavně láska Hepburnové je naprosto nepochopitelná), což má za následek nulovou chemii mezi oběma protagonisty. Wilderova režie není zlá, ale i on překvapivě nezvládá práci s rytmem a prostřední část zbytečně natahuje. Velkým plusem je postava hrdinčina otce, která přináší do děje oživení. K dobru lze přičíst i pár vtipů, jejichž počet je tentokrát nižší, než jsme u mistra zvyklí, ale určitě stojí za to (u cikánské pitky jsem neměl daleko k výbuchu smíchu). Nezbývá mi nic jiného, než si postesknout nad smůlou, která Audrey v její kariéře provázela. V mnoha svých filmech by si jistě zasloužila propracovanější scénáře a jejímu šarmu odpovídající mužské protějšky. Pokud mermomocí toužíte vidět spolupráci Wilder - Hepburnová, zkuste raději "Sabrinu", tam je sice láska také slepá, ale není hloupá. 6/10 ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Já bych to tak vysoko nehodnotila, je to sice milý film s mými oblíbenými herci, ale nic tak zvláštního a Gary Cooper je pro tu roli starý až moc, ale pro tu postavu otce Ariane a kvůli krásnému závěru (Audrey běžící za vlakem, tak zoufalá, tak se snažící zachránit co se dá, plácá nesmysly a vrší jeden na druhý, až jí prostě musíte milovat a litovat), jsem prostě musela přilepšit. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Nejen, ze Wilder filmy reziroval, psal ale take scenare a vymyslel dialogy. A ty jsou v jeho filmech naprosto genialni. Billy Wilder musel mit neskutecny smysl pro humor. Tato lehka komedie s romantickym nadechem odehravajici se v Parizi, ma sve kouzlo. A nejen kvuli hvezdne herecke dvojici Cooper - Hepburn. Film dokaze rozesmat ( sceny s cikany, psem, telefonni hovor s policistou, zarlivy manzel ) i dojat ( naivnosti a zamilovanosti hlavni hrdinky ). O kus zabavnejsi nez Prazdniny v Rime a i kdyz tohle neni zdaleka nejlepsi film od Wildera, s prehledem dostava plny pocet, protoze specialne pro tohoto rezisera by mela byt sestihvezdickova stupnice. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

FIlm má moc hezký začátek, následný příběh zpočátku také je dobrý, ovšem má klesající tendenci. Jedná se o poklidný, romantický film, bez nějakého většího napětí, zvratu či akce. Milovníci čistě romantických filmů si ho budou pochvalovat, ale mě to po hodině začalo až ukrutně nudit. Billy Wilder měl dobrou vizi, ovšem nedokázal ji dotáhnout do konce. První hodinu se vám na to hezky dívá, ale jakmile se máte na to úplně samé dívat i druhou hodinu, tak už je to utrpení. ()

01Zuzana10 

všechny recenze uživatele

Rozkošné, elegantné, milo old-fashion komediálne. Čo som si všimla: Audrey má nádherné nádherné mandlovo tvarované oči a ladnú siluetu. Počas celého filmu prevládali zábery na postavy v celku, polocelku, polodetaile ale do tváre sme hercom mohli vidieť až v závere. Čomu som v podstate rada, inak by mi vekový rozdiel vadil asi väčšmi. Vhodná hudba. Opakovanie nevadilo. Dojem starého filmu pripomínali aj scény čiastočne zastavené, obraz posúvajúci sa k pohybujúcemu sa objektu. Dobrú náladu a úsmev šírili aj slovné hračky a ich konverzačnosť. Ukončenie trošku zúfalým záverom nehodnotím ako veľmi šťastné. Ale inak je film čarovný. Avšak iba pre ľudí, kt. oceňujú kúzlo atmosféry a rokov minulých, ktoré sú tu krásne zosobnené. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (10)

  • V hlavní mužské roli se měl původně objevit i Yul Brynner, manžel největší celoživotní osobní přítelkyně Audrey Hepburn paní Doris Brynnerové. (SeanBean)
  • Dalším pohoršením pro cenzuru byl dojem toho, že pár se mnohokrát na svých setkáních v hotelu miloval. Proto musela být přidána Cooperova poznámka, která tento dojem vyvracela. (contrastic)

Reklama

Reklama