Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sabrina je okouzlující, humorná, a září ve společnosti největších hollywoodských hvězd. Humphrey Bogart, William Holden a Audrey Hepburn hrají v příběhu o Popelce v režii slavného filmaře Billy Wildera (Sunset Boulevard, Někdo to rád horké). Bogie a Holden jsou velmi bohatí bratři, žijící na Long Islandu. Bogie je samá práce, Holden samá sukně. Ale když se Sabrina, dcera rodinného řidiče vrátí z Paříže dospělá a okouzlující, schyluje se k rodinnému zemětřesení, protože oba bratři podlehnou šarmu Audrey Hepburn. (Magic Box)

(více)

Recenze (190)

Fanucci 

všechny recenze uživatele

Přeceňovaný film...Hepburn je sice - jako ostatně vždy - bezprostřední a roztomilá...ale příběh má dost chabou a nevěrohodnou zápletku (Bogart se snaží odlákat zamilovanou Sabrinu od svého bratra, aby mohl proběhnout předem dohodnutý bratrův sňatek, který má pro rodinný business strategický význam). Zápletka se ovšem rozvine jen díky donebevolající naivitě až imbecilitě hl. postavy Sabriny, která se umí zamilovat do jiného člověka v rozmezí 3 dní... ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Dříve než tuto filmovou klasiku jsem viděl remake filmu z roku 1995 s Harrisonem Fordem a Julií Ormond v hlavních rolích. Byla to vskutku „tragédie“. Proto jsem šel do sledování dílka Billyho Wildera s obavami, ale zároveň s vědomím, že horší už to snad být nemůže. Vskutku, nemýlil jsem se. Původní film je o dvě třídy lepší než jeho nepovedený remake. Přesto k dokonalosti mu pár věcí chybí. Hlavní slabinu vidím ve scénáři, který považuji za málo nápaditý a příliš tendenční. Nenarážím na základní kostru příběhu. Vzhledem k žánru víc neočekávám a je to v pořádku. Jde spíš o drobnosti, které mi tu chybí a kazí tak celkový dojem. Nějaký výraznější impuls, který by nevycházel přímo z jednání postav hlavního trojúhelníku, ale ovlivnil by jejich jednání uvnitř tohoto trojúhelníku, by byl na místě. Doplnit tak v jedné či dvou krátkých scénkách silné momenty, které vnitřně rozhodí hlavní hrdiny tak, aby začali přemýšlet o tom, co vlastně chtějí a v případě, že vědí, aby je to donutilo přemýšlet, zda je to správné, aby již dříve museli řešit vnitřní dilemata. Kdyby se toto ve filmu objevilo, výrazně by to usnadnilo hercům práci a přidalo by to na věrohodnosti názorových zvratů hlavních hrdinů na konci. Některé scény mi přijdou zbytečně dlouhé, což ubírá na tempu. Hlavní pozitivum tohoto filmu je samozřejmě Audrey Hepburn. Už samotná její přítomnost zvedá laťku každého takto laděného snímku. Ono vlastně jen stačí, když jí kamera zabere a v tu chvíli je jedno, jestli se směje, mluví, tancuje nebo pláče, divák je prostě spokojen. Tím nechci nějak snižovat její herectví. Naopak. Scéna při pokusu o sebevraždu, kdy dělá pššššš na nastartovaný jeep v obavě, aby někdo její pokus nepřekazil (následně si otevře okno), je jedna z nejroztomilejších, jaké jsem viděl. Občas čtu narážky, že o generaci starší Humphrey Bogart byl pro Audrey Hepburn příliš starý. Těmto musím dát za pravdu. Zatímco postava Audrey ztvárňující mladou naivní dívku věřící na čistou lásku, je věrohodná, o postavě postaršího bohatého obchodníka a workoholika Linuse, který začne Sabrině nadbíhat čistě účelově, aby si pak v samotném závěru trochu neortodoxním způsobem uvědomil, že to s ní vlastně myslí jinak, to říci nelze. V této těžké pozici Humphreymu Bogartovi scénář nepomohl. Uniformní dialog v kanceláři ani konzervativní projížďka na lodičce nic nenaznačí o změně citů, která má u hlavního hrdiny nastat. Ten konec mi přijde, že už je skutečně rvanej silou přes koleno. K názorovému zvratu hlavního hrdiny mělo dojít v delším časovém úseku a ne po hádce s bratrem (účelově vyvolané ze strany Davida) při stěžejním obchodním jednání firmy. Závěr v této podobě je příliš vykonstruovaný a účelový. Kdyby Linus za Sabrinou po čase odjel do té Paříže, kde by se sešli, byl by to uvěřitelnější konec. Sabrina od Wildera je velmi milý pohodový film, ale má svoje šrámy, které se nedají skrýt ani okouzlujícím šarmem Audrey Hepburn. Ve výsledku to vidím tak na 70%. Bez Audrey by to bylo minimálně o hvězdu méně. () (méně) (více)

Reklama

swed 

všechny recenze uživatele

Je příjemné si občas v klidu sednout a nechat se unášet vkusnou a nekomplikovanou romantikou. Přesně takovou podívanou přináší Sabrina. Je sice pravda, že snímek v druhé polovině lehce ztrácí tempo, navíc Sabrinina přeměna není ve filmu ukázána a někomu může vadit i to, že Bogart už není žádní mladík...inu nikdo není dokonalý. Vlastně ano, někdo dokonalý je: Audrey Hepburn! 8/10 ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Z tohoto filmu jsem měl oprávněné obavy. Bogart se do role naprosto nehodí a je patrné, že jej natáčení (kulantně řečeno) nebavilo. Navíc strkat mu násilím do náruče o třicet let mladší partnerku vypadá skoro až úchylně, podobný dojem jsem měl i z Odpolední lásky (kde hraje pro změnu G.Cooper). Ačkoli je Sabrina místy vtipná ve vykreslení vedlejších postav otců, zážitek jsem z ní měl pouze průměrný. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Pekny romanticky film Billyho Wildera. Scenar je ale dost naivni, jako vetsina filmu s A. Hepburn, ktera mela hezkou a zajimavou tvar, herecky me ale ne vzdy presvedcila. Souhlasim s nazorem, ze Bogart se k ni uz vekove moc nehodil. Wilder natocil daleko lepsi romanticke komedie, (Nekdo to rad horke, Odpoledni laska, Slameny vdovec, Avanti, Sladka Irma) ve svem zanru se ale jedna o nadprumerny film. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (23)

  • Mnoho kritiků se shodlo na tom, že Bogart byl obsazen nevhodně. Holden měl hrát Linuse a Davida nějaký mladší herec. (Kulmon)
  • Garderóbu si mala Audrey Hepburn (Linus Larrabee) vybrať u módneho dizajnéra Givenchyho. Keď mu oznámili, že za ním príde slečna Hepburn, očakával vraj stretnutie s Katharine Hepburn. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama