Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 2

Recenze (156)

Krissty 

všechny recenze uživatele

Marilyn byla nádherná, co se o tom dá jiného napsat? Nevadila mi dokonce ani teď, když hrála přihlouplou naivní modelku, ačkoliv být to moje známá, tak mi leze svým chováním hrozně na nervy... Překvapilo mě, že před ní Tom Ewell neustoupil do pozadí, právě naopak, čímž se zasloužil o vtipnost většiny scén (víc mě dokázal pobavit jen pan šéf, když Richard žádal o dovolenou). Byl vynikající a měl v sobě zvláštní kouzlo. Potěšila mě legendární scéna v bílých šatech a také zmínění jména Marilyn Monroe v závěru filmu. Jen jediné mi vadilo - proč jen ona musí mít tak špičatá prsa? S kulatými by byla dokonalá, ty pahorky mi překáží :D ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Marilyn Monroe... Ne, teď nebudu pět ódu na její krásu... Ona mi totiž celý tenhle film zkazila. Její pištící naivní panenka je takovým způsobem nepříjemná, že jsem se přes to zkrátka nedokázal přenést. Za sexsymbol jsem ji nikdy nepovažoval a považovat nebudu - a za herečku už vůbec ne. Netvrdím přesto, že by se na Slaměného vdovce nedalo dívat. Tom Ewell, s nímž jsem dosud neviděl jediný snímek, mě mile překvapil, Wilderův scénář v několika momentech vážně rozesmál ("Dokud nejste ani schopen někoho terorizovat, radím vám, vyhýbejte se něčemu tak složitému jako je vražda."), jenže... Vy víte. ()

Reklama

Babous 

všechny recenze uživatele

Tenhle film stojí vidět už jenom kvůli legendární scéně, jak Marilyn Monroe v bílých šatech stojí nad šachtou z podzemky. Neuvěřitelně sexy Marilyn hraje stejně neuvěřitelně naivní blondýnku od vedle a nevědomky svede pracujícího ženáče, jehož manželka odjela s dítětem na prázdniny. Filmu vévodí situační humor postavený na dialozích - je to vážně ukecaný film. Pobavily i narážky na jiné dobové filmy (From Here to Eternity). ()

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Milá komedie stojící na dvou hlavních představitelích, přičemž jeho mužská půle mě vůbec neoslovila, a shledávám tudíž toto obsazení jako nešťastné. Za to Marilyn Monroe zosobňuje vše, co si pod krásou a "vtipu o blondýně" dokážete představit, přičemž si ještě svým závěrečným monologem zvládna na svou stranu naklonit 100 % mužské populace. ()

Jim_Beam 

všechny recenze uživatele

Tak takhle vysoký hodnocení na CSFD mě docela překvapilo. Ačkoli jde o klasiku, nebojím se dát 2*. Na tom filmu jsem nenašel nic, co by mě zaujalo. Vadí mi "samomluva" hlavního mužského představitele, jeho podivné představy, v některých případech přehnané reakce, smích a další projevy postav a český dabing filmu asi taky moc na kvalitě nepřidal... ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Ve filmu je ikonická scéna, kdy Marilyn Monroe stojí nad výdechy ventilace a proud vzduchu jí nadzvedává sukni. Málokdo ale ví, že tato scéna se objevila v mnohem starším filmu z doby počátků kinematografie. Je to krátký minutový film z roku 1901 nazvaný What happened on Twenty-third Streetball, New York City. Herečkou se vzdouvající se sukní byla Florence Georgie. (Rollo_Tomasi)
  • Billy Wilder byl velmi šetrný při nákupu drobností a tak postel, kterou jednou již zakoupil pro film Slaměný vdovec (1955), musela hrát v dalších filmech. Nejdříve ve snímku Byt (1960), potom v Sladká Irma (1963) a také v Líbej mne, hlupáčku (1964). Zlí jazykové tvrdili, že v jeho filmech budou hrát stále lehčí herečky, aby postel posloužila co nejdéle. (Snorlax)

Reklama

Reklama