Reklama

Reklama

Někdo to rád horké

  • USA Some Like It Hot (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Nestárnoucí americká hudební komedie nás přenese do Chicaga roku 1929. Jejími hrdiny jsou saxofonista Joe a basista Jerry, dva hudebníci na útěku před bandou gangsterů. Ve chvíli, kdy jsou úplně na dně a bez práce, objeví se lákavá nabídka na třítýdenní angažmá na Floridě. Věc má ovšem malý háček. Jedná se totiž o čistě dívčí orchestr Sladká Zuzi. Když ale teče do bot a gangsteři jsou jim v patách, není čas na hrdinství. Díky ženským šatům se oba rázem promění v saxofonistku Josefínu a basistku Dafne. V novém převleku se seznamují s půvabnou zpěvačkou Pusinkou Kowalczykovou, do níž se Joe pochopitelně zamiluje. Sami se brzy stávají, stejně jako ostatní dívky, terčem pozornosti mužů. Zatímco o Joea alias Josefínu se zajímá mladičký hotelový poslíček, k Dafne se přilepí obstarožní a neodbytný milionář Osgood Fielding. Začíná řada neuvěřitelných zápletek, záměn a omylů. Vynikající komedie Billyho Wildera z roku 1959 se už dávno a právem zařadila do zlatého fondu filmové klasiky. Vedle výkonů hlavních představitelů Jacka Lemmona, Tonyho Curtise a Marilyn Monroe v ní potěší také jazzová hudba Mattyho Malnecka. Film byl v roce 1960 nominován na šest Oscarů, získal Oscara za kostýmy a řadu dalších cen včetně tří Zlatých glóbů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (741)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„None of that, Sugar. No guy is worth it.“ Rozverná veselohra o braní falešných identit za účelem výměny tělesných tekutin a nasazování falešných prsou za účelem zachování života (už kvůli té ostudě v ženské márnici). Wilder dvě hodiny pálí ze svého komediálního Browningu, aniž by se mu jedinkrát zasekl, ovšem jestli se jedná o nejlepší zbraň ve své kategorii, o tom odborníci na bránici trhající kvéry vždycky povedou oprávněné spory.. Božská Marilyn sice postavě naivní husy typově odpovídala, ale mám za to, že nějaká střízlivější a ne jen kolem hrudníku talentovaná herečka by těm dvěma floridským královnám zahrála první ukulele mnohem líp. Doteď nechápu, že JFK uměl vyřešit Kubánskou raketovou krizi, ale když mu jeho doutník spolkla Norma Jean, najednou nevěděl, kde mu hlava stojí. Ale vždyť já vím..., nikdo není dokonalý.. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jako komedii bych si tenhle film zcela jistě označit nedovolil. Stejně se na to ale pěkně koukalo. Nevím zda to bylo zapříčeněno pouze půvabem Marilyn Monroe, nebo ještě něčím dalším. Pouze žertuji. K hereckému obsazení nelze mít výhrady. Stejně tak je to výborné i po hudební stránce. Jestli jsem se však zasmál 2x tak to bylo moc. Je to celé tak trošičku o ničem, ale přesto slovo nuda nemohu ani zmínit. Moc však nemusím ty blbce co se převlékají za ženský a tady se to celé točilo tak nějak kolem nich. Mno... * * * . Méně ani však více dát prostě nemohu. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Je to už dvacet let, co jsem se zvolil šéfem týhle organizace. A můžu snad říct sám, že jste zvolili dobře." Mně tedy nepřipadá ani trochu vtipné, když se muž převlékne za ženu, ale v tomto případě to prchajícím hudebníkům odpustím. Oni mě totiž nechtěli rozesmát svými převleky, ale konfrontací mužského myšlení v ženském světě a to jim jde velmi dobře. Tady se zkrátka střílí ostrými a i když jsem nebyl každým výstřelem zasažen, tak nejedna hláška si neomylně našla cíl v mé bránici. A to to ani nemám rád příliš horké. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

"Dobrý den, jmenuji se Osgood Fielding III." -"Já Popelka II." Skvělá komedie, které nahrává vynikající scénář, překrásná, (titul sex symbol nebyl nikdy tak na místě, jako tady), Marilyn a hlavně fakt, že tenhle film nestárne. Tahle skvělá komedie mě dokázala hodně rozesmát a to přesně 50 let po jejím vzniku považuji za úspěch! Když běžel tento film, tak jsem si nejednou řekl větu: "Pro tyhle okamžiky miluju filmy..." Takže za mě čistých 100 %, 5 *, jak chcete, ale tahle komedie JE jedna z největších filmových klasik!!! ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Zub času sice ohlodal humorné stránky filmu poměrně ostře, ale duch originální podívané zde i po více než 40-ti letech stále přetrvává. Ústřední dvojice Lemmon-Curtis hraje jako o život, a jejich vzájemná chemie funguje naprosto dokonale. Marylin Monroe už na dnešní dobu sice nesplňuje podmínky „reklamy na sex-appel“, ale nutno uznat, že něco do sebe ta ženská měla. Největší dík však musí směřovat režiséru Billymu Wilderovi, který po celou dobu drží tempo v jediném rytmu, humorné prvky kombinuje s těmi romantickými velmi střídmě a celkový feeling filmu je pak díky perfektně vybraným exteriérům, skvěle padnoucím kostýmům a v neposlední řadě práci s kamerou, střihem či světlem, nadčasovou záležitostí, pro kterou stačí nebýt cynickým odpůrcem „všeho starého“. Ono to závěrečné „Nikdo není dokonalý!“ má v sobě něco víc než jenom skvělou hlášku z pera scénáristů, kteří při vymýšlení „originálnějšího“ konce vykouřili tuny cigaret a vypili litry whiskey ()

Galerie (51)

Zajímavosti (97)

  • Nové restaurování 4K provedly MGM, Park Circus a Criterion Collection. Na filmovém skeneru Lasergraphics Director byl vytvořen nový digitální přenos z 35mm originálního negativu fotoaparátu. Byly vytvořeny duplikáty 35mm negativu a 35mm jemnozrnný pozitiv. Tisíce případů nečistot, úlomků, škrábanců, spojů a deformací byly ručně odstraněny pomocí DRS společnosti MTI Film, zatímco Vision společnosti Digital Phoenix byl použit pro chvění, blikání, drobné nečistoty a zrnění. Původní monofonní zvuková stopa byla remasterována z 35mm magnetických stop. Cvakání, bouchání, syčení, hučení a praskání byly ručně odstraněny pomocí Pro Tools HD a iZotope RX. (sator)
  • Billy Wilder během natáčení onemocněl a po skončení natáčení pouze prohlásil, že už zase může jíst. (Pavlínka9)

Související novinky

Smutný týden v Hollywoodu

Smutný týden v Hollywoodu

01.10.2010

V uplynulých dnech se Smrtka postarala o značnou část smutného sestřihu, který každoročně vídáme na Cenách Akademie. Především odešel legendární Tony Curtis, kterého všichni (kdo ne, ať si doplní… (více)

Reklama

Reklama