Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva vážení nositelé oscarových nominací za Sunset Boulevard (1950) – herec William Holden a režisér Billy Wilder – se o tři roky později znovu sešli ve strhujícím dramatu z 2. světové války Stalag 17. Výsledkem byla další nominace za nejlepší režii pro Wildera (jeho čtvrtá) a Oscar za nejlepší herecký výkon pro Holdena. Holden vytvořil postavu cynického, protřelého seržanta J. J. Seftona,vězně v nechvalně známém německém zajateckém táboře, který tráví své dny vymýšlením všelijakých kšeftíků a obchodováním s Němci výměnou za zvláštní výsady. Když jsou ale dva vězni zabiti při pokusu o útěk, ukazuje se, že mezi vězni je zrádce. Je to Sefton? Role velitele tábora je výjimečně ujal slavný producent a režisér Otto Preminger, herec Robert Strauss získal oscarovou nominaci za postavu "Zvířete". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (124)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Billy Wilder byl Pan Režisér o tom není pochyb ale i když jsou prakticky všechna jeho díla legendární, nikdy mě i přes svou dokonalost, nedokáží naplno zaujmout. "Stalag 17" je snímek, kterému se dá vytknout jen minimum věcí ale zároveň mě nedokázala zabavit natolik, abych mu dal vyšší hodnocení. Proto jen průměrné 3*. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,STALAG JE NĚMECKY VÁLEČNÝ ZAJATECKÝ TÁBOR. V NAŠEM TÁBOŘE NÁS BYLO ASI 630. VŠICHNI OD AMERICKÉHO LETECTVA …“ /// Předně podotýkám, že by se dalo diskutovat, jak moc je to válečnej film. Na druhou stranu, proč by v zajateckým táboře nemohlo bejt víc vtipně než hnusně. Takže uniformy tady jsou, i ty německý, každej pokus o útěk je spravedlivě potrestanej … a že má náckovskej dozorce furt dobrou náladu a s chlapci šprýmuje – inu, jinej kraj, jinej mrav. (Jen to neříkejte těm v Tichomoří.) Barák pro 75 chlapů a hlavní zápletkou je práskač. Taková je to dramatická veselohra s pěkným (dramatickým, vojenským…) závěrem. Soráč, čekal jsem trochu něco jinýho. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se natočit reklamu na zajateckej tábor. 2.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Vůbec mi nesedla komediální stránka filmu. Dvojice poťouchlích kamarádů, z nichž jeden chodí téměř celou dobu pouze ve spodkách, mi přišla až trapná, a tedy rušivá. Napětí, jenž vyvolávalo podezření o přítomnisti práskače, však na jedničku. Moc dobře to měl s dozorcem nacvičené a jeho identita není divákovi, pro větší zvědavost, vyzrazena hned z kraje příběhu. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Krásný snímek, který patří do zletého fondu kinematografie. Bohužel je maximálně idealizovaný a tak si pod zajateckým táborem v nacistickém Německu nemůžete představit kruté drama, ale milou komedii. Jestli tomu tak bylo na úkor doby 7 let po válce či pojetí Billyho Wildera mi není známo...Každopádně se na to hezky dívá, ale po formální stránce je to zvláštní americká rodinná komedie o 2. světové válce. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden ze 100 nejlepších válečných filmů (z doby po r. 1900) - 100 Greatest Post 1900 War Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. "Dnešní Táborové zprávy: Otec Mary oznamuje, že vzhledem k místním předpisům se bude Půlnoční mše sloužit v sedm ráno.- Pohov." Černé, ale výtečné komediální Wilderovo drama s Williamem Holdenem v hlavní roli amerického seržanta v koncentračním táboře a zároveň potenciálního zrádce. Zábavný mix M.A.S.H. a Krále Krysy, ovšem vzniklý dříve, než tyto snímky. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=PQh3qoGYVTg ()

Galerie (58)

Zajímavosti (16)

  • Režisér Billy Wilder natáčel snímek v obrovském stresu Jeho předchozí film Eso v rukávu (1951) totiž propadl a studio Paramount tlačilo na Wildera, aby jeho nový snímek ztráty vynahradil. Stalag 17 u diváků uspěl, spolupráce autora se studiem však skončila. (Vodnářka)
  • Studio Paramount požadovalo, že aby film měl komerční úspěch v Západním Německu, bylo by lepší, aby stráže byli spíše Poláci než Němci. To Wilder odmítal, protože jeho matka a nevlastní otec zahynuli v koncentračním táboře. (Kulmon)
  • Pro film bylo důležité bahnité prostředí, a tak natáčení probíhalo především v březnu roku 1952, v období tání sněhu. (lubomir91)

Reklama

Reklama