Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poručík Alan Kreiner doprovází svého šéfa na tajnou schůzku s informátorkou. Měl by od ní dostat důkazy o kriminální činnosti, do níž jsou zapleteni i Kreinerovi kolegové. Na místě schůzky ale kromě informátorky čeká v úkrytu střelec, který by měl předání kompromitujících informací zabránit za každou cenu. Informátorka naštěstí stačí utéct, ale Alanův šéf je smrtelně zraněn. O přítomnosti tajemného střelce policie neví nebo spíše nechce vědět a Alan je vzat do vazby jako podezřelý z vraždy, protože zbraň, ze které se střílelo, byla jeho soukromá pistole. Vyšetřovatelé Generální inspekce policie manipulují s fakty a důkazy. Jako obhájce obviněného Alana se nečekaně objeví advokát Lindner, proslulý svými úspěchy v obhajobě každého, kdo mu dobře zaplatí. Paradoxně je ochoten Alana zastupovat za neuvěřitelně nízkou odměnu. Alan Kreiner se potřebuje dostat na svobodu, aby mohl prokázat svou nevinu a najít skutečného vraha. Přijme proto Lindnerovu nabídku, i když tuší, že bude muset jeho služby brzy splatit jinak. Všechno pochopí až ve chvíli, kdy se ocitne ve vile movitého bankéře Gerstnera, který si poručíka obviněného z vraždy vyhlédl záměrně... Režisér Jiří Svoboda našel v románu "Počmárané nebe" Petry Bačovské zajímavý motiv, který rozpracoval do napínavého dvoudílného kriminálního příběhu s Ondřejem Vetchým a Martinem Fingerem v hlavních rolích. (Česká televize)

(více)

Recenze (129)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

po první polovině zatím spíš zklamání. Samotný příběh o "mafiánech", zkorumpovaných policajtech a neprávem obviněném člověku je ok a i když už to tady bylo milionkrát, může v pohodě fungovat. Jenže tady moc nefunguje a důvodů je hned několik. Tím prvním je technická stránka, která je rádoby efektní, ale v reálu je spíš otravná a působí lacině. Vladimír Smutný je kameramanská kapacita ,ale tady ty různé kamerové veletoče a filtry nevypadají vůbec dobře a spíš budí dojem, že se za ně schovává buď nedostatek financí a nebo tvůrčího umu. Druhým a s tím spojeným třetím důvodem je scénář a herci. Dobrých herců se tady vyskytne poměrně dost, ale prakticky nikomu z nich se jeho postava nedá věřit (s čestnou výjimkou Miroslava Donutila). Nejvíc na to doplácí Ondřej Vetchý, který mi přišel že je úplně mimo a vůbec neví co má hrát a tak zběsile a divně přehrává. Hlavně v první polovině je to skoro až neúnosné a měl sem několikrát tendenci přepnout jinam. S tím je samozřejmě spojený i scénář, který sice vychází z knižní předlohy, ale hercům vkládá do úst neuvěřitelné repliky, kdy je zatěžko věřit, že takhle by byli schopni se bavit normální lidé při smyslech. Jestli je taková i kniha, pak to bude pekelné čtivo. Na druhý film se z čiré zvědavosti kouknu, ale aby napravil dojem, muselo by jít o opravdový majstrštik...40% edit : tak sem se mrknul i na druhý díl s nadějí, že e něco změní a nezměnilo.Vetchý je stále stejně zmatený, Donutil si jede standard, stejně jako Martin Finger a zbytek je tam víceméně do počtu.Co je každopádně horší, že jakž takž slušně rozjetý příběh tady pomalu přestane dávat smysl a nakonec vyšumí do ztracena.Možná to měla být paralela na to, že i v životě to takhle funguje, ale upřímně o takové sofistikovanosti pochybuji.Hvězda dolu a 20% ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Jiřího Svobodu považuji za dobrého režiséra  a na Martina Fingera jsem se těšila skoro tolik jako na Ondřeje Vetchého. Ale to, co jsem viděla, mi téměř vyrazilo dech. Tak špatný herecký výkon jsem u Vetchého nikdy nezaznamenala. Nevěřila jsem vlastním očím a uším, nechápala jsem, co tam předvádí. Finger byl výborný, jeho výkon perfektní, přirozený. Druhý díl už vidět nemusím. ()

Reklama

Tunri

všechny recenze uživatele

Co to má ta ženská s vlasama? To má kvůli tomu, aby byla výrazná hrdinka? Proč je dialog divnej? Proč používaj nezvyklé výrazy, které obvykle lidi nepoužívaj? Proč mám pocit, že některým hercům dělá potíž text vůbec vyslovit? Chvílemi jsem hercům ani nerozuměla. Je to, jako by to napsal někdo, kdo si představuje, že takhle se asi v hustym prostředí mluví. Přednes vedlejších rolí opět nepřirozený (v ČR je to nějak normální, z toho důvodu jsem se od doby Expozitury odmítala na české drama dívat). To je problém říct větu nějak normálně a ne, jako když školák předčítá básničku? Už první scéna je mimořádně špatná. Pak přijde scéna s resuscitací a to už jsem nervózně poposedávala. Pořád jsem se chlácholila obsazením Vetchého, ale víte co? Asi po něm chtěli, ať přehrává. Já to nebudu hodnotit, protože nemám v plánu to dokoukat. Označila bych to jako klišé s ambicí vyrovnat se světu (akorát že vůbec), s tuctovým názvem, šumivým zvukem a otravnými postavami. A je mi po prvním díle úplně fuk, jak to dopadne. Asi tolik napětí to ve mně vyvolalo. A pokud chce kostymér v seriálu použít anaserpentní spinózu, měla by to být spíš komedie a ne krimi. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Režisér Svoboda přišel s další temnou krimi o policajtovi, který je nespravedlivě obviněn z vraždy kolegy, protože to je komplot a všechno je zkorumpované, bezvýchodně nespravedlivé až to bolí... ano bolí, hlavně tragický výkon Vetchého, který celý první díl ukazuje, jak ho ta herecká šichta nebaví. Druhý díl je o milimetr zajímavější, ale ikdyž to je technicky solidní, obsazením výborné ( ale herecky je perfektní jen Donutil , Vašut aspoň pobavil vzpomínkou na Pěsti ve tmě), tak scénáristicky bída a navíc mne neskutečně do běla iritovala nelogicky jednající a mluvící postava, kterou jsem si pracovně nazval šedivý květák. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Netuším, aký majú všetci problém s týmto dvojdielnym filmom. Štandardná česká kriminálka zo súčasnosti o prehnitosti štátneho systému aj policajného aparátu. Až na niektoré pochybenia scenára som bol spokojný a privítal by som skrátenie na nejaké bežné dve hodiny a mohlo by to byť aj za štyri hviezdy. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (5)

  • Premiéru první části sledovalo v průměru 1,68 milionu diváků starších 15 let, což byl nejlepší výsledek nedělního večera a také celého dne. Premiéru druhé části sledovalo 1,5 milionu diváků starších 15 let, což byl nejlepší výsledek nedělního večera i celého dne. (rublik05)
  • Jana Krausová (Emilie Gerstner) byla při postsynchronech předabována Zuzanou Skalickou, což u diváků vyvolalo velké diskuze. Nikdo z tvůrců však neobjasnil, proč se tak stalo. (funhouse)
  • Úvodní scéna ze schůzky s informátorkou byla natočena v bývalém dole, nyní hornickém skanzenu Mayrau ve Vinařicích u Kladna. Přestřelka se odehrála přímo v jedné z těžních budov. (rakovnik)

Reklama

Reklama