Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (3)
Recenze (103)
„PROČ MY TADY DOLE DĚLÁME V NAPROSTÝ NEVĚDOMOSTI? PROČ NÁM NEŘEKNOU, PROČ JE NAŠE PRÁCE TAJNÁ?“… Markova (a těch ostatních taky) práce je tak tajná, že musel podstoupit odloučení… Kurva… trochu nuda (obojí - ta práce i seroš). Postupně (a pomalu) odhalujou principy odloučení a jistou záhadu. Taky asi máme zírat, že korporátní organizace budoucnosti (?) vykazuje známky stalinismu. Je to všechno o pár lidech, takže by se mělo něco dít, aby to nestálo za hovno. A vono – no jak kdy. Přemejšlení a snahy těch „vypnutejch“ je zdlouhavý a Markův osobní život to moc nevylepšuje. A když to začne bejt kurva zajímavý…. tak to skončí! Ty vole, já nevím… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím v osobní morální zodpovědnost. 2.) V práci jsem za vola. /// Thx za titule „Růžena Svobodová“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Odloučení je ten typ seriálu, kde dostanete jednu odpoveď a hneď sa objavia tri nové otázky. Zároveň seriál, v ktorom si musíte pracne hladať pointu toho, prečo Vás vlastne baví sa na to pozerať. Po dlhej dobe zasa raz úvodná znelka, ktorá zaujala. Človek v nej rád hľadá skryté indície. Celkom dlho som si zvykal na ústredného hrdinu. Pôsobí, ako keby ste AI zadali otázku: Ako by vyzeral Tom Cruise, keby nebol fešák? Ďalej čítať, len ak ste videli kompletnú prvú sériu. SPOILER: Bavili ma ksichtové „výmeny“ v rámci výťahu. Čím viac dielov vidíte, tým viac je Vám jasné, že cieľom seriálu nie je na Vás vybafnúť šokujúce tajomstvo. On len tajomný spôsobom servíruje vizuálne skvelo stvárnenú, výborne zahranú a do dôležitých detailov premyslenú satiru na prácu v korporáte (nezmyselné pracovné oddelenia, bizarné interné smernice,...). Seriál Vás čoraz výraznejšie núti premýšľať o dôsledkoch odlúčenia. Jeden žije na úkor druhé. Robí z neho otroka, ale pritom zotročuje seba samého. Otrok neustále myslí na svojho šéfa, chce ho spoznať, zároveň ho neznáša, chce dať výpoveď, ale pritom nechce, lebo koniec v práci je koniec všetkého. Teším sa, kam sa dej v ďalšej sérii posunie skrz dôsledky pracovnej cesty mimo firmu. A aká bude pointa nadstavby, ktorá buduje tajomný zámer všetkého. ()
Dlouho to nevypadá a to pomalé tempo, vatovitost a vzrůstající počet nevysvětlených drobných logických rozporů začnou být odrazující, ale po propadu do největší skepse (cca 6. díl) to rázem začne nabírat rafinované obrátky a spět k velice výživnému finále. Zdaleka ne všechny diskrepance se tím uspokojivě vysvětlí, což mi od tvůrců připadá jako neférové usnadnění práce, a mám první sérii velice za zlé, že graduje a končí pouhým twistem v rozjetém příběhu, který bude v druhé sérii prostě dál pokračovat, spět k finále. Nevidím pak jiný důvod pro dělení seriálu do sérií než umělé namotávání diváka, klamavou práci s očekáváním. Jinak zůstávám zvědavá, jestli se to obhájí. *~ ()
Ch a Ch. Chození a chodby... Typický, moderní, táhlý seriál. Premisa bombastická, která logicky navnadí. Na začátku nevíme nic (říkáme s Járou Cimrmanem). Velice, VELICE pomalu se nám premisa odhaluje. Asi tak 1,5% za epizodu... Takže je divák navnazen a sleduje další a další chodby a další a další chození. 3%. Pak další a další chodby a další a další chození. 4,5%. Další a další chodby a další a další chození. 6%... Na konci série ví více méně pořád to samé prd jako na začátku, ale "stay tuned for the second series". Ne, děkuji... 60% ()
Nevím ani proč jsem si Severence pořizovala, protože žánr sci fi je mi celkem vzdálený, ale faktem je, že mě svým způsobem fascinoval. Pouze asi tři díly jsem tak trochu prostepovala, ale jinak jsem jela jeden díl za druhým a čekala jsem, kdy se to konečně posune do trochu větší akce, víc odhalí celý vnitřní systém, potažmo i venkovní a přestože se tak až moc nestalo, bylo to zkrátka vtahující. Celá hlavní čtyřka hrála suprově, ale kdo byl naprosto dokonalý, tak musím vyzdvihnout Patricii. Tu jsem fakt nesnášela hned zkraje a vydrželo mně to hodně dlouho. Ona se do takových rolí přímo pokládá, když vezmu v úvahu třeba seriál Odhalení, kde byla taktéž na odstřel. A Johna Turturra mám ráda a i tady dokázal, že zkrátka umí. Celkově toho tedy vůbec nelituji a jsem zvědavá jestli se z toho vyvrbí druhá série, protože všechny ingredience tomu nasvědčují. ()
Galerie (175)
Zajímavosti (15)
- Dan Erickson pred napísaním tohto seriálu pracoval v kancelárii, pričom v rozhovore uviedol: "Prvé nápady (na seriál) ku mne prišli, keď som mal skutočne zlú kancelársku prácu a prechádzal som trochu depresívnym stavom. Práca bola taká omračujúca, že som si prial, aby som mohol preskočiť osem hodín pracovného dňa, zbaviť sa asociácie a mať to za sebou.“ Tieto skúsenosti sa stali základom seriálu. (Arsenal83)
- Seriál je inšpirovaný počítačovými hrami, komiksami a niektorými filmami, konkrétne: Maléry pána Šikulku (1999), Brazil (1985), Truman Show (1998) a Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004). (Arsenal83)
- Ve 31. minutě na videu zobrazeném na pohřbu hraje Petey (Yul Vazquez) společně se svou dcerou skladbu „Enter Sandman“ od americké metalové kapely Metallica, která vyšla v roce 1991 na jejich albu nazvaném „Metallica“. (Trajektt)
Reklama