Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (3)
Recenze (103)
Nevím ani proč jsem si Severence pořizovala, protože žánr sci fi je mi celkem vzdálený, ale faktem je, že mě svým způsobem fascinoval. Pouze asi tři díly jsem tak trochu prostepovala, ale jinak jsem jela jeden díl za druhým a čekala jsem, kdy se to konečně posune do trochu větší akce, víc odhalí celý vnitřní systém, potažmo i venkovní a přestože se tak až moc nestalo, bylo to zkrátka vtahující. Celá hlavní čtyřka hrála suprově, ale kdo byl naprosto dokonalý, tak musím vyzdvihnout Patricii. Tu jsem fakt nesnášela hned zkraje a vydrželo mně to hodně dlouho. Ona se do takových rolí přímo pokládá, když vezmu v úvahu třeba seriál Odhalení, kde byla taktéž na odstřel. A Johna Turturra mám ráda a i tady dokázal, že zkrátka umí. Celkově toho tedy vůbec nelituji a jsem zvědavá jestli se z toho vyvrbí druhá série, protože všechny ingredience tomu nasvědčují. ()
Tady není opravdu co vytknout, všechno je naprosto dokonalé. Fantastické obsazení, kdy jeden překonává druhého a není moc možné vybrat kdo je lepší. Fantastická kamera, kdy se mi ty nekonečné sterilní bílé chodby vpily do hlavy společně s fantastickým soundtrackem. Příběh mě vtáhnul okamžitě a nepustil do poslední vteřiny posledního dílu. Je to konečně něco originálního, skvěle poskládáno a opravdu na zamyšlení. A to úvodní intro je jedno z nejlepších jaké jsem kdy viděla. Už aby byla druhá řada! ()
Od Severance jsem podle ohlasů čekal naprosto fantastickou scifi bombu, která ještě neměla obdoby, ale za mě se zas tak převratný zázrak nekoná a ačkoliv jsem si seriál celkem užil, mé očekávání byly vyšší. První dva díly jsou excelentní, svým hlavním tématem, budovanou atmosférou, postavami i vývojem děje diváka dost šikovně namotají a stejně tak poslední dva díly jsou nabité zvraty, dějem, u kterého nabíhá husí kůže a zastavuje se dech, i solidním cliffhangerem do další série. Trochu problém mám však s pěti díly mezi začátkem a koncem. Nemůžu říct, že by byly vyloženě špatné, ale tak nějak než abych se těšil na každý další díl, tak jsem seriálem spíše proplouval a jen netrpělivě čekal, kdy konečně nám tvůrci začnou odhalovat děsivou pravdu a vůdčího mistra loutkaře - a ono to ne a ne všech pět dílů přijít. V konečném důsledku to pak působí místy dost natahovaně a ne až tak šokujícně a zajímavě, jak bychom všichni doufali, no naštěstí byl seriál v posledním dvoudíle zachráněn od zkázy a i přesto, že můžou výše zmíněné výtky působit negativním dojmem, jsem se Severance ve výsledku spokojen. Originalita, sociální a filozofický přesah a tvůrčí kvalita i peníze ze seriálu doslova tryskají, a tak jednoduše není nouze o pořádnou dávku dobré filmařiny, a to je už samo o sobě jeden obrovský plus. ()
„PROČ MY TADY DOLE DĚLÁME V NAPROSTÝ NEVĚDOMOSTI? PROČ NÁM NEŘEKNOU, PROČ JE NAŠE PRÁCE TAJNÁ?“… Markova (a těch ostatních taky) práce je tak tajná, že musel podstoupit odloučení… Kurva… trochu nuda (obojí - ta práce i seroš). Postupně (a pomalu) odhalujou principy odloučení a jistou záhadu. Taky asi máme zírat, že korporátní organizace budoucnosti (?) vykazuje známky stalinismu. Je to všechno o pár lidech, takže by se mělo něco dít, aby to nestálo za hovno. A vono – no jak kdy. Přemejšlení a snahy těch „vypnutejch“ je zdlouhavý a Markův osobní život to moc nevylepšuje. A když to začne bejt kurva zajímavý…. tak to skončí! Ty vole, já nevím… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím v osobní morální zodpovědnost. 2.) V práci jsem za vola. /// Thx za titule „Růžena Svobodová“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Odloučení je ten typ seriálu, kde dostanete jednu odpoveď a hneď sa objavia tri nové otázky. Zároveň seriál, v ktorom si musíte pracne hladať pointu toho, prečo Vás vlastne baví sa na to pozerať. Po dlhej dobe zasa raz úvodná znelka, ktorá zaujala. Človek v nej rád hľadá skryté indície. Celkom dlho som si zvykal na ústredného hrdinu. Pôsobí, ako keby ste AI zadali otázku: Ako by vyzeral Tom Cruise, keby nebol fešák? Ďalej čítať, len ak ste videli kompletnú prvú sériu. SPOILER: Bavili ma ksichtové „výmeny“ v rámci výťahu. Čím viac dielov vidíte, tým viac je Vám jasné, že cieľom seriálu nie je na Vás vybafnúť šokujúce tajomstvo. On len tajomný spôsobom servíruje vizuálne skvelo stvárnenú, výborne zahranú a do dôležitých detailov premyslenú satiru na prácu v korporáte (nezmyselné pracovné oddelenia, bizarné interné smernice,...). Seriál Vás čoraz výraznejšie núti premýšľať o dôsledkoch odlúčenia. Jeden žije na úkor druhé. Robí z neho otroka, ale pritom zotročuje seba samého. Otrok neustále myslí na svojho šéfa, chce ho spoznať, zároveň ho neznáša, chce dať výpoveď, ale pritom nechce, lebo koniec v práci je koniec všetkého. Teším sa, kam sa dej v ďalšej sérii posunie skrz dôsledky pracovnej cesty mimo firmu. A aká bude pointa nadstavby, ktorá buduje tajomný zámer všetkého. ()
Galerie (175)
Zajímavosti (15)
- I když se seriál odehrává v Kieru, fiktivním strašidelném městě dotovaném tajemnou společností Lumon Industries, tak byl ve skutečnosti natočen v Hudson Valley a v amerických státech New York a New Jersey. Impozantní budova společnosti Lumon Industries je ikonická Bell Works v Holmdelu v severním New Jersey. A domy Marka (Adam Scott) a paní Selvigové se ve skutečnosti nacházejí ve Village Gate Townhouses v Nyacku, který se nachází 27 mil od New Yorku. (Trajektt)
- Ve 31. minutě na videu zobrazeném na pohřbu hraje Petey (Yul Vazquez) společně se svou dcerou skladbu „Enter Sandman“ od americké metalové kapely Metallica, která vyšla v roce 1991 na jejich albu nazvaném „Metallica“. (Trajektt)
- Seriál je inšpirovaný počítačovými hrami, komiksami a niektorými filmami, konkrétne: Maléry pána Šikulku (1999), Brazil (1985), Truman Show (1998) a Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004). (Arsenal83)
Reklama