Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (3)
Recenze (101)
V Severance nie je čo skritizovať. Forma krásne korešponduje s obsahom, herci sú skvelí a dej má okrem výborného gradovania aj presah ( manipulovanie s pamäťou, hierarchia a morálka spoločností ). Sterilné prostredie korporátu vizuálne spolupracuje s myšlienkou chirurgického zásahu do vedomia a retro dizajn navodzuje atmosféru zastavenia času ( človek má pocit, že svet vnútri je nemenný, napriek veľkorysým priestorom posobí klaustrofobicky a mŕtvo ). O postavách vieme málo, no postupné odkrývanie je vystavané a inteligentné, zároveň dostatočne prekvapivé na budovanie napätia. Má to len jednu chybu - čakanie na druhu sériu. P.S. Úvodná znelka má špičkovú hudbu a animáciu. ()
„PROČ MY TADY DOLE DĚLÁME V NAPROSTÝ NEVĚDOMOSTI? PROČ NÁM NEŘEKNOU, PROČ JE NAŠE PRÁCE TAJNÁ?“… Markova (a těch ostatních taky) práce je tak tajná, že musel podstoupit odloučení… Kurva… trochu nuda (obojí - ta práce i seroš). Postupně (a pomalu) odhalujou principy odloučení a jistou záhadu. Taky asi máme zírat, že korporátní organizace budoucnosti (?) vykazuje známky stalinismu. Je to všechno o pár lidech, takže by se mělo něco dít, aby to nestálo za hovno. A vono – no jak kdy. Přemejšlení a snahy těch „vypnutejch“ je zdlouhavý a Markův osobní život to moc nevylepšuje. A když to začne bejt kurva zajímavý…. tak to skončí! Ty vole, já nevím… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím v osobní morální zodpovědnost. 2.) V práci jsem za vola. /// Thx za titule „Růžena Svobodová“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Musel jsem se z počátku ( vlastně celou první půlku ) obrnět velkou dávkou trpělivosti, někdy i nucenou, ale naštěstí má vše svůj důvod i své pevné místo a s ohlédnutím se zpět... Opravdu nic není navíc a nic není vata. Ben Stiller si sice velmi umě hraje na režisérské židličce, ale dost často ( právě v první půli ) zbytečně natahuje a místy velmi pomalu, až únavně, buduje celkovou expozici. Za trpělivost nedůvěřivým a pozornost zaháčkovaným se ale Severance odmění vrchovatě. Závěr první série je přesně takový jak to u seriálu mohu jen z celého srdce nenávidět a stejně nabízí naprosto uspokojující pocit, jaký jsem už dlouho neměl. Jak to? Už je to nějaký pátek co jsem byl po skončení čehokoli tak vyveden krásně z míry a to především proto, že jsem “na cestě” mnohokrát zapochyboval. Všechno tady ve svém celku šlape jak švýcarský hodinky a může za to především režijně i dramaturgicky zmáknutá ("top class") našlapaná závěrečná epizoda. ()
Já si vždycky zprovozním nějakou službu na tři měsíce zdarma, pak si tam zamiluju nějaký pěkný seriál a musím to jak trubka platit dál, páč mě děsně zajímá, jak se to bude vyvíjet. Úplně to vidím, jak na centrále Applu svolali meeting “hele klucí, SlecnaSmilly si kupuje novej telefon, měli bychom na tu naši TV švihnout konečně něco pořádnýho.” Voilá, už jsem lapena, protože jak by řekla Simona Krainová - Severance je masterpiece. Denně se teď modlím k Všemohoucímu, aby nenechal vydat skupinu Kryštof další poetické album a aby Ben Stiller seděl už jen za kamerou. Snad se nebudou s druhou řadou flákat nějak extra dlouho, protože já jsem sakra napjatá a každej měsíc za to tvrdě platím. ()
1. séria: Je to skvelé a pokiaľ si to chcete čo najviac užiť, tak si nič viac nezisťujte a rovno do toho. Už len vyzradenie základného konceptu seriálu zníži pôsobivosť prvého dielu, v ktorom pomaly zisťujeme, či ide o niečo nadprirodzené až pekelné alebo to má racionálne vedecké vysvetlenie. A pokiaľ nemáte radi seriály, ktoré ústredný koncept naťahujú donekonečna ako to robil Lost, tak budete trpieť viac ako ústredné postavy. Za mňa skvelý koncept a bavilo ma sledovať hlavne dianie vnútri. Pomalé spoznávanie jak to tam funguje a psychologické vykreslenie postáv. To som si užíval a pomalé tempo mi vôbec nevadilo. Pripomínalo mi to sci-fi filmy o antiutopii v ktorých sa hlavný hrdina po precitnutí snaží bojovať proti systému. Preto ma najviac bavilo prvých 6 dielov, kým sme poriadne nevedeli kto je na čele toho všetkého. Pointa, že za všetkým je nejaký zlý jednotlivec, ktorý sa ten systém ešte len snaží rozšíriť do celého sveta, ma dvakrát nepotešila. Viac by sa mi páčilo, keby tak už fungoval celý svet a my by sme sledovali formujúci sa odpor proti systému. Ďalej ma trochu sklamalo, že príliš nevyužili premiešanie vzťahov medzi vnútornými a vonkajšími verziami postáv. Napríklad keby diabolská šéfka Harmony Cobelová bola vo vonkajšom svete naozaj len otravná neškodná susedka, by bolo oveľa vtipnejšie. To s Markovou ženou prišlo príliš neskoro a nepôsobilo to na mňa tak silne ako malo. Snáď z toho viac vyťažia v druhej sérii. Finále je dokonale podvratne vygradované a v tom najlepšom pokračovanie nabudúce. Už sa ho neviem dočkať a snáď si to udrží kvalitu. 8/10. ()
Galerie (175)
Zajímavosti (15)
- Dan Erickson povedal, že zmes áut a technológií z rôznych období mala „poskytnúť mierny pocit dezorientácie“ a spôsobiť, že Lumon „dával pocit odpútanosti od času a priestoru“. (Arsenal83)
- Dan Erickson pred napísaním tohto seriálu pracoval v kancelárii, pričom v rozhovore uviedol: "Prvé nápady (na seriál) ku mne prišli, keď som mal skutočne zlú kancelársku prácu a prechádzal som trochu depresívnym stavom. Práca bola taká omračujúca, že som si prial, aby som mohol preskočiť osem hodín pracovného dňa, zbaviť sa asociácie a mať to za sebou.“ Tieto skúsenosti sa stali základom seriálu. (Arsenal83)
- Počítačové klávesnice, které používají v oddělení Kultivace makrodat, nemají tlačítko „escape“. (pórek)
Reklama