Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

misterz 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca konverzačná dráma o človeku, ktorého postupne premohli démoni minulosti. V tejto náročnej postave sa predstavil Kirk Douglas, ktorý jej dal vďaka svojmu hereckému majstrovstvu a obrovskej charizme punc dokonalosti. Stará známa vec, že ten kto sa nedokáže preniesť cez svoju minulosť, tak ten to nedokáže ani u iných. Nakoniec zostane iba zúfalstvo, pocit márnosti a nešťastie. Čo som nečakal je, že aj napriek ťaživým myšlienkam a smutnému námetu sa tu vyskytol i humor, o ktorý sa zábavným spôsobom postarala sympatická zlodejka Lee Grant, ktorej situačné hlášky vždy pobavili. Veľká spokojnosť, pocitovo a obsažne bohatý snímok. 85/100 ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já jsem celou dobu přemýšlela o těch dvou týpcích, ale nakonec mě to napadlo, proč tam jsou jejich role tak důležité. Výborná noirovka s Charismatickým Kirkem, který tady neměl až tak moc vděčnou roli, ale ujal se jí velmi dobře. Polda, který vnitřně otupěl a to se nutně muselo nějak projevit ve vztazích nejen k zatčeným, ale i k jiným osobám, jemu velmi blízkých. A souhlasím s hanagi, že ta vyděšená zlodějka Lee Grant byla tím správným kořením, které celý film udělalo ještě víc povedeným. ()

Reklama

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch polozapomenutých perel, které jsou k vidění v 9 ráno ve všední den na České televizi. Ale aspoň že tak, o tohle drama bych totiž nechtěl přijít. Jednota místa, děje a času napovídá, že se jedná původně o divadelní hru, zrežírováno je to ale stejně nápaditě jako o 6 let mladších 12 rozhněvaných mužů. Kirk Douglas tenkrát nabíral fazónu a jeho polda, co by si "nejradši vyndal mozek z hlavy a vymyl z něj všechnu tu špínu" je zahraný s bravurou rodu Douglasů vlastní. Navíc závěrečné vyústění rozhodně nejede podle nějaké zavedené šablony, ale svou úderností vás donutí přemýšlet. Na téhle policejní stanici se totiž s nikým nejedná v rukavičkách. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný film, ktorý sa prakticky celý odohráva na policajnej stanici a napriek tomu má zaujímavý členitý príbeh a veľmi dobré tempo. Kirk Douglas je štandardne výborný. U ďalších hercov niekedy zaznejú falošnejšie tóny, zlodejka kabelky je tam akosi navyše, ale to sú iba také drobnosti. Jediný vážny problém mám s idiotským záverom, takže plné hodnotenie ani náhodou. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Průběh jednoho dne na policejní stanici 21. okrsku v New Yorku popisuje Detektivní příběh, který stojí na precizně napsaném scénáři se skvělými dialogy, popř. též monology. Téměř celý snímek se odehrává v jedné budově a přesto je napínavý, zajímavý, poutavý a svoji atmosférou působivý. K závěru filmu není moc co dodat...snad jen nasadit spadenou bradu a přebrat si to v hlavě. S hodnocením neváhám. 5* ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Horace McMahon, Joseph Wiseman, Michael Strong a Lee Grant si zopakovali před kamerou svá divadelní vystoupení. (Kulmon)
  • Filmový debut Lee Grant. (Kulmon)
  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama