Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Jan F. FischerHrají:
Jiřina Švorcová, Petr Haničinec, Josef Langmiler, Dana Medřická, Jana Boušková, Jan Potměšil, Vladimír Menšík, Hana Maciuchová, Zdeněk Řehoř (více)Epizody(12)
-
Anna nastupuje (E01)
-
Příběh zeleninové Jiřinky (E02)
-
Příběh šéfova zástupce (E03)
-
Příběh řeznice Lady a skladníka Oskara (E04)
-
Příběh starého Dominika (E05)
-
Vítězství prodavačky Kaláškové (E06)
-
Příběh učednice Zuzany (E07)
-
Příběh dvou pokladních (E08)
-
Příběh důchodkyně Kubánkové (E09)
-
Příběh šéfova syna (E10)
-
Svatba lahůdkové Olinky (E11)
-
Vánoce Anny Holubové (E12)
Obsahy(3)
Ľudské príbehy spoza pultu fiktívneho socialistického obchodu... Prvý diel seriálu Anna nastupuje vovádza diváka do jedinečnej predajne potravín, ktorá je niečím neobvyklá. Je akoby z inej krajiny - plná tovaru, dokonca aj zo zahraničia. Dalo by sa povedať, že pripomína Tuzex z tých čias. Anna Holubová nastupuje na miesto predavačky na oddelenie lahôdok. Jedinečnosť príbehu od začiatku stavia na skvelých dialógoch, situačnom humore a opravdivých ľudských vzťahoch. (RTVS)
(více)Recenze (424)
Presne tak, ako bolo napisane podo mnou. Svorcova exhibuje a stare komunisticke struktury krochkaju od blaha, ako sa nam to len skvele zilo v nasom Normalizacnom raji. A najradsej by tento normalizacny raj opat prinavratili k zivotu, aj s celou SNB, VB, StB, Tuzexom, bonmi .....Dal by som nulu , ale po Novembri 1989 priklusal este vacsi hnoj /Tisic a jedna noc, Esmeraldy, Simplemente Maria, Ordinace ...../, tak musim aspon tych 30 %. ()
Tradičně skvostné Laďa Menšík jako vedoucí téhle pohádkové prodejny, který platí za to nejlepší co tahle propag(sr)anda nabízí, i když ho museli každý den po natáčení vozit do nemocnice.. Není divu, že za komára nebylo zboží, když ho všechno očividně naskladňovali zrovna do této jediné prodejny..;) ()
Seriály byly odjakživa diváckým fenoménem, tím spíš, když je stvořil mistr dialogů a příběhový kouzelník Jaroslav Dietl. Co tedy hraje ve prospěch dnes prvoplánově odsuzované Ženy za pultem? Prodavačská story je z valné části o milostných problémech, svatbách a rozvodech, tedy o tématech vždy spolehlivě zabírajících. V mozkovém centru, za které si autor zvolil šatnu samoobsluhy, hrdinky stále probírají a řeší, kdo s kým, o čem, proč, pro koho, a odtud se pak rozbíhají dějové linky jednotlivých epizod. Tu někomu onemocní dítě nebo naopak dorostlejší potomek neudělá zkoušku na vysokou školu, jindy je někdo podveden svým partnerem či je ostatním představen někdo nový. Řeší se kauza ztracené láhve koňaku, nástup nové učnice či mimořádná směna o Vánocích. Zkrátka vše, co patří k životu jednoho obchodu a jeho vesměs ženského personálu. Dokonce se o slovo přihlásí i ženská emancipace... Snad jen v jediném Dietlova obchodnická pohádka nekopírovala realitu – v prezentaci širokého sortimentu zboží; nicméně ideologická stránka věci byla v rámci možností maximálně potlačena a koneckoneců už dobová kritika úpěla a psala cosi o televizní červené knihovně. Velkou váhu, tehdy i dnes, mají ovšem herecké výkony, které lze jen stěží zpochybnit. Vladimír Menšík, Zdeněk Řehoř, Hana Maciuchová, Dana Medřická, Slávka Budínová, Petr Haničinec, Josef Langmiler, Jaromír Hanzlík i tisíckrát proklínaná Jiřina Švorcová, která (nejen) v roli Anny Holubové dokázala, že je vskutku velkou herečkou. Možná, že ten seriál svým pomalejším tempem a statickým způsobem natáčení zestárl. Jistě, ve srovnání se současnou produkcí, jejíž obsah divák někdy díky klipovému střihu nestačí ani postřehnout, nemůže obstát. Jenže co když v případě Ženy za pultem i dalších socialistických seriálů nejde ani tak o nostalgii, jako o přirozenou poptávku po seriálech z prostředí, které zná každý. A ještě něco. Dnes mají tvůrci možnost psát svobodně, mohou být otevření, mají podmínky, o jakých se tehdejším scénáristům nesnilo. A přesto se velmi často nedaří. Dialogy váznou, postavy jsou neživé, zápletky banální. A tak nezbývá dodat, že představa, že by nekorunovaný "král seriálů" Jaroslav Dietl žil dnes, je velmi inspirativní. ()
Životní role Jiřiny Švorcové.Jen pro ty co chtějí vidět jak veselé prodavačky stojí v 6.hodin u sámožky, je minus 2 a ony se těší na usměvavého vedoucího Vladimíra Menšíka(jediné pozitivum)jak jim otevře a jak se davy lidí hned v 8 hodin poženou nakoupit máslo,mouky,obložené chlebíčky a drahá luxusní vína z dovozu(jen z jakého?) a potom půjdou na oslavu 1.máje a celý rok spolu prožívají starosti. ()
Docela nechápu co na tom všichni máte? Vždyt je obyčejný seriál o prodavačce ze samoobsluhy ,které se hroutilo manželství. Nejspíš vám vadí postava Jiřiny Švorcové ,protože je to komunistka no a co? Tady působí naprosto v pohodě. A nebo vám asi nejvíc vadí plný krám zboží? Já vyloženě samoobsluhu ze 70.let nepomatuju (byl jsem ještě mimi) ale v 80 .let ty krámy opravdu byli plný zboží ano nebylo od každýho 10 a víc druhů ,ale tak 2-3. Nebylo tolik uzenin a masa ,ale bylo tam všechno. Kdo jezdil na dovolené do Rumunska ,mě dá za pravdu ,že tady byl blahobyt. Tam byla těžká bída. Krámy prázdné maso žádné v samoobsluze byl jen hajzl papír ,víno či jiný alkohol ,sardinky to byl asi hlavní sortiment co tam bylo k máni a ten zbytek čehož bylo hodně poskromnu. To jen pro srovnání že tady jsme se měli relativně dobře. ()
Galerie (118)
Photo © Miloš Schmiedberger
Zajímavosti (67)
- Petr Haničinec (Karel Brož) bol kvôli seriálu súdne žalovaný. Niekto mu počas vysielania seriálu zavolal, či sa z hlavnou predstaviteľkou Ženy za pultom zosobášia, na čo odpovedal "že nie, lebo sa už nikdy neuvidia, lebo odídem do cudziny stavať mosty." Tú osobu to tak vzalo, že keď sa potom dozvedela o tejto lži, podala na neho žalobu pre narušovanie socialistického spolužitia. (Raccoon.city)
- 12 dielov seriálu je pomenovaných podľa jednotlivých mesiacov v roku. V jednotlivých dieloch vidíme sezónne ovocie a zeleninu. (Raccoon.city)
- Janě Bouškové hrála babičku Dana Medřická, která se v osobním životě o 8 let později stala její tchýní. (M.B)
Reklama