Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (295)
"Utichlo náměstí, jakoby náhle s tím, plakáty déšť strh z nároží a poslední aplaus už ztich. Dálky jsou šňůry měst, ve tvářích brázdy cest. Dědictvím dávným spoutaným své poselství zas dál šli nést. Čas tuhle štaci už svál, zmizel klaun i principál. Rozvážej světem úsměvy dětem, tuším, co žene je dál. Krev toulavá svá kouzla má, má moc pár křídel dát, jak vítr z hor se hnát. Krev toulavá svá kouzla má, má moc i brát i dát, má sílu pouta rvát. Ticho tu vládne zas, do duší nám pad mráz. Kdy se však z dálky vrátěj zpět, tak to vím jen já a pan Bass." *** ()
Cirkusácká sága plná taškařic a akrobatických čísel, ovšem laděna spíše pošmurně do tragických událostí a právě v tom je síla tohoto seriálu. Za nejlepší díl považuji už hned třetí. Smrt Calra Humberta a Bernharda Berwitze jsem v dětství málem obrečel. Další smutné scény jako akrobat co se vrátí z války bez nohy, nebo jak Petr Berwitz po mrtvici naposled drezíruje na vozíku lipicány ,mně docela dojímaly. Taky skvělý je táta Malina v podání Josefa Kemra. Snad co bych vytknul je (ne)stárnutí některých postav a výběr herců jako potomků, například Oldřich Vízner hraje syna Jaromíra Hanzlíka a poslední tři episody by se klidně vešly do jedné. Při sledování seriálu vždy přestávám nadávat na cirkusy i když to co provádí zvířatům je neodpustitelné a proto do opravdového cirkusu nikdy nevlezu jen do seriálového. ()
Jsem úplně šokován tím, že seriál mohl být vůbec natočen, že papalášům na nejvyšších místech nedošlo, o co tady vlastně jde. Cirkus Humberto je vším jiným než oslavou pracujícího lidu. Putování po cizích, většinou západoevropských městech, teskné vzpomínání na dalekou, často i ztracenou, vlast je průhlednou metaforou života emigrantů komunistického režimu. I samotná titulní melodie mně neasociuje nic jiného. ()
Vyníkající adaptace Bassova románu a jeden z nejlepších československých seriálů vůbec. Příběh o lidech, kteří dali přednost těžkému životu před pohodlím, o lidech, kteří chtěli posouvat hranice svých možností, díky čemuž si jsou velmi blízcí a respektují se. Jediný zápor seriálu je obsazení některých herců, především herečky, která hrála manželku Václava Karase. Přece jen vedle Hanzlíka vypadala Kathy Kriegelová poněkud hřmotně. Kdyby se o role Heleny Berwitzové a její matky podělily Jana Preissová a Kattja Ruppéová - i vzhledem k jejich jisté fyzické podobnosti, seriálu by to jen prospělo. Takto Hanzlík vedle své partnerky vypadá jak střízlík... Inu daň za koprodukci se zahraničními televizemi... Jinake nezapomenutelný herecký koncert pánů z vozu č. 8, především Petra Haničince, kterého jsem měl díky seriálu o Jakubu skláři zafixovaného jako padoucha, a který v tomto svém seriálu napravil mé mínění o něm, tj. pochopil jsem, že je to PAN HEREC. Co se týče děje, samozřejmě se z knihy do seriálu nevešlo všechno, ale knize ani seriálu to nikterak neublížilo. Jen je škoda, že v závěru seriálu nebyl více vykreslen vztah Václava a Heleny poté, co ona odešla ke Kranzovi. Kdo zná jen seriál, má pocit, že to bylo manželství z rozumu, v knize je zřejmé, že po odchodu Heleny, kdy si psala s Vaškem dopisy, se ukázalo, že k sobě našli cestu. ()
Slyšte vyprávění z dob, kdy prabáby našich pradědů byly ještě dětmi...tak nějak zní ústřední slova hlasem Radovana Lukavského na začátku každé epizody jednoho z nejkrásnějších českých seriálů. Dojemný, místy úsměvný, místy pochmurný příběh o dlouhé cestě životem jednoho cirkusu. Bravurní česko-německé výkony opravdu celé plejády slavných jmen, nádherný příběh ale co hlavně zůstane, je geniální melancholická hudba K. Svobody! Jeden z vrcholů českých televizních seriálů. ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
![Cirkus Humberto - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/963/160963761_200a8f.jpg)
Zajímavosti (60)
- Když Emilka (Kateřina Macháčková) čte z novin chválu na svou dceru, vyřkne i slovní spojení „Aeolská harfa“ - což je mj. název jedné ze skladeb Fryderyka Chopina. V díle však zazní jiná skladba od F. Chopina - Revoluční. A to tehdy, když se jde Václav Karas (Jaromír Hanzlík) podívat na svou vnučku do taneční školy poté, co vyhodí Paola Romea (Josef Laufer) ze své kanceláře a ze schodů ve Varieté Humberto. (VMa)
- Koně Kismed a Hippolyt jsou grošáci a mají černé nohy, v manéži je však pouze jeden kůň s černými nohami. (pjotri)
- Pavel Mang absolvoval všechny artistické kousky bez dubléra. (M.B)
Reklama