Obsahy (5)
![Červený plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/225/160225749_e3a89a.jpg)
Červený plakát (1976)
Na stěnách budov Němci obsazené Francie, vyzýval tzv. Rudý plakát k udání skupiny zahraničních odbojářů, bývalých Interbrigadistů, vedené arménským emigrantem Missakem Manouchianem. Během masivního německého zátahu bylo zatčeno 22 z 23 odbojářů, kteří bojovali za osvobození Francie. Ti byli zastřeleni v Mont Valerian 21.února 1944. Třiadvacátá příslušnice skupiny byla oběšena nacisty 10.5.1944. Film vypráví originálním způsobem příběh této "armády stínů" z dob francouzského odboje.
Cassentiho Rudý plakát není pouhou historickou rekonstrukci této události, je mnohem více: druh experimentování mezi divadlem a filmem, kde se minulost a současnost prolínají do filmové reality. Přesněji řečeno, souběžně s rekonstrukcí skutečných událostí používá Cassenti představení "Théatre du Soleil" Ariany Mnouchkineové (které bylo skutečnou laboratoří inovativních divadelních forem) ve formě "Comedia dell´arte" o Manouchianově skupině.
Tyto dva příběhy se neustále vzájemně prolínají, přechod od jednoho k druhému probíhá bez jakéhokoliv formálního varování. Zvolená metoda se může zdát poněkud strmá pro neinformovaného diváka, Cassenti ale odmítá zahalit svůj příběh do elegického a obdivného patosu, více jej zajímá perspektiva, ve které minulost rezonuje do současnosti aby divák porozuměl tomu, co z minulosti přetrvává a "hovoří" do současnosti a zda oběť 23 členů skupiny Manouchian, jejich nesobeckost a prokázaná odvaha nás může přimět přemýšlet o našich vlastních závazcích.
Tím je film poněkud poplatný své době a je více zaměřen na francouzské publikum, ovlivněné jak historickým obdobím okupace, tak rokem 1968.
Dva kapitana II (1993)
Unikátní a podivuhodná post-moderní absurdně-dokumentární mystifikačně-fantastická pseudo-komedie, odehrávající se v revolučních dobách někdy na začátku 20 století. Formálně se jeví jako pseudo-dokumentární téměř černo-bílý historický zpravodajský dokument, s několika barevnými kreslenými a abstraktními sekvencemi, který se měl stát jedním z majstrštychů intelektuálního filmu z počátku 90 let, převážně díky účasti na projektu dvou hlavních figur St. Petersburgského undergroundu - Sergeje Kurjochina a Borise Grebenščikova.
Děj se odehrává v prostředí ruské námořní flotily někdy v prvním dvacetiletí minulého století, a jak už to bývalo v módě, hlavně mezi vyzvědačskými aktivitami trojitých agentů, falešnými státními úředníky a diplomaty ve slušivých dvouřadových oblecích, slečnách schopných všech špatností, zásadně ale v bílých rukavičkách, se šampaňským v ruce a přehlídkami běloskvoucích námořníků na palubách křižníků, tedy v době, kdy uniformy byly ještě slušivé a kdy se na jejich palubách pilo šampaňské.
![Jeden den Andreje Arseneviče](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/158/264/158264266_a13d1c.jpg)
Jeden den Andreje Arseneviče (1999)
Dokumentární film o A. TARKOVSKÉM. Ten komentuje ve svém "deníku" záběry natočené v roce 1986, při příležitosti příjezdu jeho syna, který dostal konečně možnost se k němu odstěhovat do Paříže. Kolem tohoto velmi "ruského" dne se rozvíjí vzpomínky, citace, odkazy a perspektívy toho, co tvoří jazyk jednoho z největších stylistiků filmu všech dob.
![Zmrzni, umři, vstaň z mrtvých!](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/104/162104737_a145d6.jpg)
Zmrzni, umři, vstaň z mrtvých! (1989)
Drsný příběh inspirovaný skutečnými postavami dětí, žijících ve městě vyhnanců, ztracených existencí a japonských válečných zajatců na dálném východě v roce 1947. Příběh o přátelství, první lásce i zklamání ve světě plném zla, lhostejnosti, honbě za holým přežitím. Krutý a současně fascinující obraz sovětské poválečné společnosti na jejímž pozadí se odehrává příběh poznání života dospívajících dětí.
![Ten druhý](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/158/980/158980149_f79daa.jpg)
Ten druhý (1972)
Příběh průměrné americké téměř šťastné rodiny, která žije ve velkém venkovském domě poklidným životem. Rodiče s dvěma dvanáctiletými dvojčaty a jedním novorozencem a se svými vlastními rodiči. Tedy celá rodina by žila poklidným životem, kdyby se čas od času některý z nich nepřizabil, jakýmisi nevysvětlitelnými náhodami. Oba synové nejsou tak zcela bez vlivu na zmíněné náhody, divák se postupně dovtípí, že přesto, že se jedná o dvě modelová dítka, že se odehrává jakási strategie vyvražďování všech, kteří se tak či onak dozvěděli nějaké strašné tajemství...
Kultovní film, který ovlivnil mnoho dalších tvůrců zmizel na dlouhá léta z nepochopitelných důvodů všech jeho milovníků z distribuce. Nyní (06/2008) se vrací na DVD.