Recenze (113)
Jahody v krku (1985)
Film jak břitva!
Duna (2021)
Fakt moc pěkné. Na tomhle filmu mi nevadí vůbec nic.
Má je pomsta (1995)
Je to bomba! Lost Highway dva roky před Lynchem. Mainstreamoví diváci to nepřijali, protože je to art. Artoví diváci na to nešli, protože si mysleli, že je to mainstream. Vraťte to do kin, je to klenot!
Černé na bílém koni (2022)
Sympatická oddechovka. Svérázný humor, svérázné typy, spousta překvapení. Dobrý pocit na konec.
Věčný Jožo aneb Jak jsem potkal hvězdu (2020)
Zpočátku jsem měl problém s formou dokumentu i s Jožem Rážem, jehož fanouškem nejsem. Ale musím říct, že mi to pak zalezlo pod kůži. Dál ho nemám rád, ale snad ho více chápu. Dokázal vybudovat nejpopulárnější kapelu a nějak se vyrovnat s popularitou i se stářím. Žádný intelektuál to není, ale ten složitý svět si zjednodušil (až je to místy směšné) a svoji roli v něm přijal a hraje ji dál a bude ji hrát věčně.
Josephine (2000)
Neznámý film Rajko Grliče, který se bohužel nikdy nedostal do české distribuce, prestože v něm hlavní roli hraje Miroslav Vladyka. Malý příběh českého mladíka, který krátce po revoluci vyráží do Hamburku hledat noční podnik s ženou, která se podobá Josephině Bakerové, aby tak splnil otcovo dávné přání.
Tichá země (2021)
Výborná polská miniatura o lhostejnosti "lepších lidí". Málo postav, málo dialogů, o to tíživější a často také odosobněná atmosféra. Je škoda, že se do distribuce nedostává více polských filmů. Happy end, o kterém píše kolega tam podle mě není.
Comic Sans (2018)
Rozhodně je to spíše komedie než drama. Sice tam jsou nějaké vážnější tóny, ale jinak než s humorem se s tím vypořádat nelze. A když to končí, příjemný pocit zůstává...
Tři dny v září (2015)
Solidní balkánské drama s překvapením. Málo postav, dobře zahrané, tísnivá atmosféra i pár vtípků.
Sekáč (2014)
Výborné drama jedné noci z krajiny, kde stále zůstává trauma válek z 90. let. Natočeno klidně, nevzrušivě, přesto znepokojivě.