Oblíbené filmy (10)
Sladký život (1960)
Sedmá pečeť (1957)
Tři barvy: Červená (1994)
Rozhovory s mým zahradníkem (2007)
Mise (1986)
Nejlepší historický film, jaký jsem kdy viděl. Nabízí skvělý scénář od Roberta Bolta, hudbu Ennia Morriconeho a úchvatnou kameru Chrise Mengese. Navíc herecké výkony De Nira a Ironse. Málokdy se historickému filmu tak podaří vystihnout dobovou mentalitu a nenazírat na dějinné události moderním pohledem. Bolt však napsal skvostný příběh o Bohu a vykoupení, násilí a lidské chamtivosti, která je nakonec silnější něž náboženská dogmata.
Něžný polibek (2004)
Andělé všehomíra (2000)
Armáda stínů (1969)
Drsný film, který zobrazuje fancouzský odboj bez příkras, neuhne ani ve scénách, kdy se odbojáři vypořádávají s těmi, co je zradili. Lino Ventura je jako vždy nedostižný. Vynikající jsou ale i Signoretová, mladý Jean Piere Cassel a Paul Meurisse. Závěr je triviální, ale po dvou hodinách filmu údernější než jakýkoliv filmový obraz,
Věci života (1970)
Michela Piccoli jsem viděl už v mnoha filmech, ale přišlo mi, že nikde nepodal citlivější a vyváženější herecký výkon. S jeho postavou se divák ne vždy ztotožní, ale chápe jí. Sautet dokázal, že je nejen mistrem psychologického filmu, ale udělal film zajímavý i režijním řešením a vynikající kamerou. Nepřál jsem si, aby film skončil jak skončil, ale uznávám, že tento konec byl silnější a logičtější.
Život na zámku (1966)
Jak to ti Francouzi dělají, že dokáží natočit vtipné a přesto vkusné komedie takřka o čemkoliv. Philippe Noiret jako flegmatický majitel panství Jerome a Catherine Deneuve jako jeho znuděná manželka byli dokonalí.