Recenze (299)
Lidice (2011)
Herci Roden a Budar skveli, ostatni tak napul a herecky v kreci - snad neunesly tihu tematu. Atentat vypada divne - srovnejme ( a nebo radeji ne) film http://www.csfd.cz/film/8301-atentat/, to jsme uplne jinde. Toz tak nejak napul jako celek toto vsechno vyzniva - asi ta zmena reziseru zamichala predstavami o celku. Scenar a finale filmu je zajimave pro pripomenuti teto tragedie v kontrastu nasledujicich komunistickych "oslav", jak jsme je dostavali naservirovane ve skole ,,,
Habermannův mlýn (2010)
Pan reziser udelal film, ktery nastavuje velmi drsne zrcadlo, zmenam rezimu. Silenstvi a stadnost, kterych se ne a ne zbavit, nemluve o nenavisti a malosti. Jak rekl herr Pospichal: "Okupanti prichazeji a odchazeji, jen my, Cesi, zustavame..."
Bláznova kronika (1964)
Po letech jsem si to zopakoval na STV a znovu zazivam okouzleni, triky i prevraceni kabatcu podle smeru "vetru" aktivnich korouhvicek na vezich je platne i dnes...
Zlatý kompas (2007)
Na cestu autobusem to staci, clovek siv klidu vychutna okolni krajinu, noviny, kafe - a sem tam se podiva na obrazovku... Vazne je tam jen ten Oscar za vizualni efekty... jinak nic!
Pod nohama nebe (1983)
Mam rad letadla a letecke zabery, proto 3* - to promichavani erotickych vzpominek a predstav s pohledy na pretizenim nedeformovanou tvar pilota mne dokonale otravilo, no uz je to davno, videno dnes...
Hugo a jeho velký objev (2011)
Ja vim, je to hezky film, jako filmarska prace ci remeslo, ale mozna by bylo fajn si polozit otazku, proc toho scenaristu nekdo neumravnil? Americane si oblibili Pariz, no dobre, Ben Kingsley se (napadne) podoba francouzske filmove legende G. Melies(ovi) - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Georges_Meli%C3%A9s, Asa ma uzasne oci, ale misty se nic nerikajici poklus mezi ruznymi hodinovymi stroji a konstrukcemi zda skutecne na obtiz. Navic 3D uz nemusi byt byt takovy moment prekvapeni - tady mi pripada jako dukaz, ze to lidi ze stabu umi udelat taky. Zaver mi pripadal uz jako hoodne sileny dokument. Najednou se nejak vytraci ta hlavni linie pribehu maleho kluka, divam se na rekonstrukce klicovych scen puvodnich filmu G. Meliese - ty 4* jsou ponekud slabsi...
Jožko Púčik a jeho kariéra (1983) (TV film)
To je radost - koncert hvezd, skvele.
Strážce (2006)
Zacnu tim nejdulezitejsim: Plzakovo "zatloukat" na detektoru lzi neobstoji... podle teto verze. V Zakladnim instinktu tomu ale bylo jinak ;-) Tak divne "rozuzleni" po priznani prvni damy bych necekal, to uz zacala stavka scenaristu? NIc nez prumer...
Báječní muži na létajících strojích (1965)
Muj zamilovany kus - uz od malicka, aneb jak se lze seznamit s historii letectvi, narodnimi profily a hlavne s bajecnou legraci!
Na pokraji slávy (2000)
Nejde jen o bigbít a medializaci kapel - parádně rozehrané vztahy, odsýpající scénář a skvělé herecké výkony... Co bych asi rikal v padajicim ledadle :-)