Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Dobrodružný

Oblíbené filmy (10)

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

O tomto filmu, který se nebojím v plném slova významu nazvat geniálním, už bylo napsáno tolik a tolik, že už je až trapné opět vyzdvihovat skvěle zvládnutou netradiční a v té doby již nějaký čas mrtvou filmovou formu nechronologického "braku", neskutečně trefnou hudbu, tvrdý "hláškovací humor", absurdní a metaforické dialogy a herecké kreace nejvyšší úrovně (osobně zde miluji Samuela L. Jacksona a Umu Thurman), ale stejně to musím zmínit. K tomu všemu ohromný spád... Film považuji za zcela přelomový i z hlediska, kterým mění divákův pohled na film obecně jako takový, dokazuje, že fenomenální film nemusí stát na základech bůh ví jak propracované dějové linie, ohromující výpravě a megalomanských scénách. Zkrátka Tarantinův cit pro divácký vkus je obdivuhodný, přijde mi, že být tento film stejný z 95% skončil by na smetišti dějin, prostě tento divácky gurmánský zážitek stojí na nebývale povedené shodě detailů a mechanizmů, jež nečekaně skvěle dohromady fungují, které ani nevnímáme a nejsme úplně schopni racionálně obhájit naši lásku k tomutu dílu, víme jen, že hltáme každou scénu, dialog a chceme vidět film znovu a znovu a objevovat nové drobnosti. Klobouk před Tarantinem za tento počin smekám až k zemi.

Jackie Brown

Jackie Brown (1997)

Tohle byl zajisté lehký šok, když po do nebe vzývaném Pulp Fiction Tarantino ohlásil nový gangsterský projekt, všichni museli čekat film postavený na osvědčených mechanizmech Pulpu, k čemuž došlo jen částečně... Co zůstalo je základní pojetí hlavních postav, humor, koncepce většiny scén, kultovní styl absurdních dialogů o kravinách zdánlivě mimo děj, virtuózní cit pro výběr herců a dokonale doplňující muzika (zčehož se staly Tarantinovy podpisové značky i pro filmy budoucí). Co se však pro mě dost nečekaně změnilo bylo pojetí celého filmu. Místo našláplé násilně a tvrdě pojaté povídkové směsi samoúčelně propojující promyšlené scény tu máme regulerně propracovanou kostru příběhu plného lidství a křehkosti (i když samozřejmě i přízemní a vulgární záležitosti stále zůstávají) se zajímavými dějovými zvraty. Tím pádem se i vnitřní charakter postav stává propracovanějším a zajímavějším. Kupodivu i tohle Tarantinovi funguje na jedničku s hvězdičkou. Konkrétně tu totálně žeru kontrast elegantního a noblesního vztahu Grier s Forsterem a pžízemních a plitkých vztahů kolem B. Fondy... plus moje nejoblíbenější filmová postava Ordell Robbie fenomenálně zahraná S.L. Jacksonem.

Kill Bill 2

Kill Bill 2 (2004)

Vol. 2 mám ještě o ždibíček radši než 1... Beatrix je tu stále naprosto neodolatelná, bombastičnost příběhu o zradě a odplatě doladěna, hudba ještě geniálnější a absurdita prolínání nestandartních situací s těmi všedními každodenními, v přeneseném významu aplikovatelná na reálný život každého z nás, ještě trefnější. Jestliže jsem u prvního dílu napsal, že Tarantino se vytasil s novou zbraní a sic atmosférou, byla to v 1 nějaká malorážka oproti těžáku, kterého se dočkáme zde. Ono vůbec je 2 pojatá o dost jinak, narozdíl od 1 tu dostáváme více zajímavostí o nitru a emocích nejen Nevěsty, ale i ostatních postav, na úkor akce, které jsme si v prvním vol. užili vrchovatě. Navíc zcela nové "lidské" pojetí Billa (které by asi tak skvěle nevyznělo nebýt pojetí v díle minulém). Opět podařené členění na nechronologicky řazené kapitoly, jež nás hazí do nových nejen prostředí, ale i lehce odlišných filmových stylů. Kapitola sama pro sebe je Pai Mei, kterým byl stvořen vlastní fenomén. Korunováno nepopsatelnou poslední sekvencí jejímž závěrem (má nejobl. smrt v dějinách kinematografie) nás Tarantino vypeče a vyrazí dech, typ. dialogy, monology plus výkony M. Madsena, D. Hannah a především U. Thurman s D. Carradinem - neopakovatelný zážitek. KAŽDOPÁDNĚ JE NUTNÉ VNÍMAT OBA K.B. JAKO JEDEN CELEK, JELIKOŽ SE DOPLŇUJÍ NEJEN DĚJOVĚ, ALE I FILMAŘSKY!

Forrest Gump

Forrest Gump (1994)

Jó, jó Forrest, naprosto výjimečný film, kterého si cením nejvíce pro jeho dokonalé a nenucené zmapování amerických komplexů. Jinak jeden z nejlidčtěji působících filmů co z nám, který citově zasáhne snad každého. Velký Zemeckisův režisérský cit dělá z každé (i méně zajímavé) etapy Gumpova života divácké orgie. Nápady zde (nejen dějové, ale i filmařské a významové) by mohly stát předlohou pro 10 zcela různých kvalitních filmů a právě to dělá film výjimečným. Otázkou, kterou si nikdy nepřestanu klást je: "Jaké by to bylo bez Toma Hankse??"

Kmotr

Kmotr (1972)

Dost možná nejleší inspirace toho "Jak se dělá mistrovský film?" Přitom ono vlastně na první pohled tento počin tak mistrovsky nevypadá... příběh zhlediska děje jako takového, propletenosti intrik apod. až tak fenomenální není, co fenomenální je, je příběh vývoje charakteru a lidské mysli, vykreslení síly moci a zpracování stylu rodového zřízení, které se takle dobře nevyobrazí už asi nikdy a neskutečná porce emocí. Výprava také na první pohled nevypadá, že by plně využila potenciálu, jež ji prominentní mafiánské prostředí poskytuje, ale působí tím zvláštním nepochopitelně hluboce oslovujícím dojmem. To co z filmu dělá pro mne fenomén je poutavost, film mě pohltil a 3 hodiny byly fuč, také z technického hlediska opravdu vybroušený diamant - kamera, střih... dovedeno do dokonalosti. Hodně jsou tu uctíváni herci, tomu se nedá odporovat, opravdu všechna čest, i když za nejlepší výkony v dějinách kinematografie bych si to označit netroufl. Ono všichni herci významnějších postav do rolí sedli jako by byly napsány pro ně. Z režijního hlediska něco co opravdu nemá obdoby.

Život Briana

Život Briana (1979)

Přehlídka vynikajícího inteligentního humoru, výjimečné schopnosti zapracovat gagy do celistvého příběhu, nejlepší a nejchytřejší parafrázování nedostatků církve, nekřečovitá a do puntíku pravdivá poukázání na zbytečnou překombinovanost systémů, poukázání na nesmyslnost předsudků, skvělá ukázka toho jak skromná a jednotvárná výprava stačí na geniální film, nadhled nesrovnatelný s jakýmkoli jiným filmem, výjimečný pohled na nitro člověka, konstruktivní kritika společnosti zabaleno v neskutečné porci smíchuyvolávající zábavy... tím vším je pro mě toto vrcholné a nejlepší dílo Monty Pythonů.