Recenze (297)
Bláznova kronika (1964)
Tradičně "zemanovský" film, v kombinaci s tehdejší hereckou elitou. Řada vtipných scének a humoru. A téměř prognostické převracení kabátů :-)
96 hodin: Odplata (2012)
ještě méně reálnosti, ještě slabší scénář, ještě přehnanější scény. Zde není neporazitelným bojovníkem jen samotný hrdina, ale i jeho teen-dcera, která sice auto moc řídit neumí, ale profesionálním padouchům a zkušeným policistům uniká s naprostým přehledem. To už bylo i na mne moc. Závěrečná scéna "už mně to nebaví" a následná akce byla až příliš předvídatelná. Takže pokud nemáte na večer lepší film, dá se zkouknout, ale rozhodně ne opakovaně :-)
96 hodin (2008)
Napětí filmu rozhodně neschází, takže podívaná je to dobrá. I když hrdina vykazuje úspěšnost bojových scén, jaké jsme mohli vidět naposled v sovětských válečných filmech, a předem víte jak to MUSÍ dopadnout, díváte se s napětím.
Obvyklí podezřelí (1995)
Pokud překonáte prvních deset minut a zvyknete si na dvě časové roviny, které jsou na rozdíl od jiných podobně koncipovaných filmů neoddělitelné postavami, kostýmy a také jsou si časové relativně blízké, stanete se součástí detektivního koncertu, který hraji nejen herci a tvůrci filmu, ale také vy sami. I když poslední dvě minuty jsou dobou, kdy lze již s velkou pravděpodobností odhadnout rozuzlení, vše ostatní předtím je zcela nepředvídatelné a nečekané. Herecky mne upoutal především Kobayashi, největší slabinu jsem pak viděl v dabingu celníka Kujana.
Egypťan Sinuhet (1954)
Nádherná výprava a logický děj, bez zbytečných akčních momentů. Film postavený na příběhu, nikoliv na brutalitě, násilí, hororových scénách. Tomu snad odpovídá i hodnocení zde, které odpovídá především věkovému složení hodnotících. A trošku naivity, odpovídající době vzniku mu rád prominu. K filmu nelze přistupovat jako k historickému, hranému dokumentu, je to adaptace románu.
Tichý Don (2006) (TV film)
Jestli něco Rusové umí, tak jsou to bojové a masové scény. A to i v tomto filmu. K tomu jako bonus krásná příroda. Film je zajímavý etnograficky - náhled do života vesnice před 120 lety skutečně zaujme. Nicméně, rozsáhlý román je zde koncentrován do podoby, ve které se dá občas ztratit, pokud nemáte román před shlédnutím přečtený.
Maigret - Maigret a Severní hvězda (2005) (epizoda)
Je zajímavé sledovat, jaký přístup kdysi volila policie k podezřelým. Žádný advokát, žádné poučení...zacházení jako se sprostým podezřelým. Což samozřejmě nic neubírá na kvalitě příběhu, jen ukazuje svoji dobu a její odlišnost s dneškem.
Štíty království českého (2008) (seriál)
Seriál jsem viděl až s odstupem 15 let od vzniku, a člověk si uvědomí posun ve způsobu natáčení tohoto typu pořadů. Nicméně seriál se spoustou zajímavých informací, který může být inspirací pro návštěvu míst, a také pro další seznamování se s historií nejen hradů.
Agatha Christie's Poirot - Smrt v oblacích (1992) (epizoda)
Při vší úctě k páně Poirotovi/Suchetovi, tohle je jeden z nejméně povedených dílů seriálu. Hezké záběry z Paříže, standardně dobrý Poirot, byť jeho chytré poučování o památkách Paříže mně tentokrát lezlo na nervy. Nicméně překombinovanost závěru a neuvěřitelné rozpletení celého příběhu, včetně naprosto stupidního přiznání se pachatele to pozitivní přece jen do jisté míry degradovaly.
Maigret - Maigret a sedm křížků (2004) (epizoda)
Jeden ze slabších dílů, s řadou nelogičností. Vyslechne se kdekdo, ale kdo našel oběť zůstane tajemstvím. Vražda se odehraje ve dvě v noci...následují celé hodiny děje, ale (ačkoliv je srpen), děj se odehrává celou dobu v noci, vrah a chlapec za celé hodiny v centru Paříže nikoho nepotkají. Pokračovat asi netřeba ani dalšími nepravděpodobnostmi. Příběh má napětí díky pátrání po chlapci, dobrou hudbu, ale jinak